Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
uppdatering: bellaband fanns visst på asos! Så bra! Ska bara hitta underklänning nu :)
uppdatering: bellaband fanns visst på asos! Så bra! Ska bara hitta underklänning nu :)
Grattis Bjurre! Satte de in 3 embryon eller har ett delat på sig? Coolt!
kort inlägg från mig. Vickan - har själv kollat på klänningen chole från den sidan (men i rosa) till ett bröllop. Tycker inte det är att ta i för ett stadshusbröllop, helt underbara klänningar.
Va roligt det är att höra om era planer inför BB och alla inköp! Helt otroligt va snabbt det har gått. Jag kan inte heller förstå att jag ska bli mamma (var nära att lägga till kanske ska men försöker tänka positivt nu :).
Cattm: det mesta i babyväg är billigare i usa. Vi har precis köpt vår bugaboo där. Det blev en all black tillslut och den kostade 1029 + skatt. Fanns utan skatt via 1stbabies (se bugaboos hemsida för online retailers) men de kunde inte leverera i tid så om ni beställer den innan ni åker till ert hotell (om de går med på att ta emot) skulle jag rekommendera det . Då slipper ni släpa den från butiken. Tror den är för stor att ta som ordinarie bagage (och oavsett får man bara ta ett bagage a 23 kg om man inte reser i bättre klass och ni vill säkert shoppa annat också) så ofta får man betala extra 400-700 beroende på flygbolag. Kan inboxa dig mina shoppingtips. Har varit på massor med mammaaffärer och barnaffärer och köpt mammakläder, vagn, skötväska, babykläder, leksaker mm. Och allt detta innan v 15 vilket kändes lite tidigt men vagnen blev 3000 billigare än i Sverige.
Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
Strössel- vecka 29 (28+0) BF 21/10
Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
Lillstintis - vecka 22 (21+5)
Kelsson - vecka 22 (21+0) BF 8/12
Tredjemaj - vecka 15 (15+5) BF 21/1 2012
cattm - vecka 9 (8+5) BF 5/3 2012
sputnik - skönt att det börjat vända för er!
japp- vi köpte mugghållare, hade tänkt gå promenader och sörpla på en latte :) Just nu känns det dock som att jag aldrig mer kommer vilja dricka kaffe. Kan inte tänka mig något äckligare sedan jag blev gravid...
Lulis - du får testa lite olika roibos - köp i en riktig theaffär så kanske du tycker det är gott. Känner igen det där med surt för magen, har tom haft svårt att äta frukt för min mage har blivit helknäpp.Hoppas det går bra med KUB! Vi gjorde inte det men gjorde ett UL i v12 och jag var också livrädd för att bebisen inte skulle leva. Är det även nu inför RUL som är 23/8.
Är inte RUL v 19 lite sent? Funderar på om man kan försöka boka lite tidigare...I vilken vecka gjorde ni andra RUL?
Vickan o Sputnik - tack för pommestipset :)
Intressant med FP- diskussionen! Bra att så många av er får uppbetalt också. Verkligen generöst av era AG. Min betalar några månader sedan får jag klara mig på 80 % av vad nu beloppet är men vi har börjat spara redan nu så att vi klarar oss.
Dagis vekar ju vara lite svårt också. Förr oss blir det augusti 2013 också då mini är 17 månader. Vet ännu inte hur länge jag ska vara hemma men gillar Jis upplägg om att jobba 50 % i slutet. Får se vad min AG säger när jag berättar efter sommaren.
Hur mycket syntes (stavas det så??) på er runt v 16 och hur mycket hade ni gått upp? Jag har ökat 10 cm i midjan men inte gått upp något. Gissar dock att jag tappat muskler och istället fått mer fett för de där 10 cm måste ju väga något. Undrar när man kommer gå upp och när det börjar synas.
Tack för svar om viktuppgång. Jag nojjar över allt nu och hade jag gått upp hade jag säkert nojjat över det. Längtar så till RUL och hoppas att jag om det blir lyckat ska känna mig säkrare på att det faktiskt blir en bebis. Ni som kommit längre än jag - har den mesta oron (antar att ni varit lite oroliga) släppt nu?