Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Najje: Tror jag behöver en hel vecka i soffan
Najje: Tror jag behöver en hel vecka i soffan
Najje: Har första chocken lagt sig ?
Karmosin: Visst är det jobbigt att bråka? Lycka till med förlossningssamtalet!
strössel: Stackarn! Men hur kan de planera så lång föräldrautbildning? Vilken gravid ska orka med från 9-16? Hoppas det går gra!
Vickan: Allt kommer säkert att se bra ut! Håller ändå tummarna! STOR KRAM!
Speck: jag är imponerad över att du orkar komma o skriva alls! Bara glad över att få uppdateringar från dig!
Stackars dig, förstår att du är trött! Du får försöka sova under dagen när Loke sover. STOR KRAM!
Ego: Själv har jag ännu en trötter dag, satt o grina vid frukostbordet igen... Undrar hur jag ska orka jobba ända in till slutet?
Speck: Det är bara sömnbrist och bara nattkissandet (ifs så gjode inte min mångalenhet i helgen inte saken bättre). Jag skulle behöva vila upp mig under helgerna men just nu har jag haft aktiviteter varje helg i nästan en månad. Det har byggt på sömnbristen...
Jis: Tänk om det blir en lucia bebis Coolt datum det blir också 11/12/13
Så glömde jag kommentera resten...
Här kommer det:
Vickan: Grattis till lyckat TUL! Härligt att höra att bebis växer o frodas (även om det är i sin egen takt)!
Håller med att vi har också rätt att gnälla. Varför skulle vi inte ha det? Bara för att vi kört IVF? Även om vi kämpat hårt för att lyckas bli gravida betyder det inte att vi får mindre ont av foglossning eller att illamående är skönt för oss. Vi är människor vi med!
Lillstintis: Hoppas du lyckas lyssna på din BM o ta det lugnt!
Jis: Härligt ändå att ha ett datum. Själv vet man absolut inget än
kasa: Tack för information! Vad skulle vi göra utan dig?
Speck: Har förstått att du är överlycklig. Som jag skrev till Vickan så är vi inte mer än människor. Klart vi också blir trötta även om vi älskar våra barn/ofödda barn över allt!
Speck - vecka 37 (36+6) BF 20/8
Strössel- vecka 29 (28+0) BF 21/10
Vickan I - vecka 28 (27+2) BF 25/10
Karmosin - vecka 27 (26+0) BF 4/11
Aurora79 - vecka 25 (24+3) BF 14/11 2011
Lillstintis - vecka 22 (21+5)
Sputnik- vecka 22 BF /712
Kelsson - BF 8/12
Jis - vecka 21 (20+4)
Tredjemaj - vecka 15 (14+5) BF 21/1 2012
cattm - vecka 9 (8+5) BF 5/3 2012
Lillstintis och Vickan: Har också sovit extremt dåligt igen. Har hittat på två nya sätt att väcka mig själv . I natt vaknade jag av att gå på toa (som vanligt) men även av att jag svettades o frös om vartannat (nytt) och av att jag hade drägglat så mycket att kudden var blöt (även det nytt). Så inte mycket sömn för mig IGEN! Får se hur länge man orkar innan kollapsen kommer...
Vickan: Oooo JA känner mig extremt sexig! Pruttar jag med, tror dock inte att jag snarkar (kan dock ha fel) men som sagt börjat dräggla o känner mig som en gravid val när jag ska vända mig i sängen (maken har börjat vakna av det)...
Det är jobbigt att inte kunna sova, ser såååå fram emot helgen o försöka vila upp sig.
Strössel: Där ser man hur olika vi är . Jag (datornörd) hade blivit aldeles lyrisk över att få fiber indraget till lägenheten . Hoppas hyresvärden fixar till det de förstört! KRAM!
Kasa: Helt ok att skratta åt mina inlägg . Det är bara när man är mitt i eländet man har lättare att hålla sig för skratt. Efteråt kan jag också skratta åt mig själv .
Jis: SD hade jag inte heller haft för några veckor sedan. När den väl kom så känner du att hela magen blir hård. Så om du känner (trycker försiktigt) på din mage så känner du hur det ska kännas "normalt" då vet du skillnaden mot när SD kommer...
Eileen: VÄLKOMMEN! Vad glad jag blir när du vill vara med!