Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Jo bara längtar o väntar till nästa vecka då jag kommer in på det som börjar på 3
NN81: Tack!
Hur är det med dig?
Jis: Jo bara längtar o väntar till nästa vecka då jag kommer in på det som börjar på 3
NN81: Tack!
Hur är det med dig?
NN81: Vad härligt med KUB. Vet jag var också rädd inför KUB men det är härligt att ligga där o få se bebis så länge. Passa på o njut
Eileen: Du har mycket bra framför dig
strössel: Tack
Dealiy: Tack. Gratulerar i förväg till ny vecka imorgon
Vickan: Har du allt redo? 3 veckor går ju såååå fort
Speck: Nej har bott i Solna i ca 4år . Tack!
Speck: Stackarn! Hoppas ni hittar en hållbar lösning! STOR STOR KRAM!
Vickan: Låter vettigt att sätta mannen att läsa så slipper du nojja dig i onödan! KRAM!
Dealiy: Jag tycker att det är såååå mysigt med hösten. Frisk luft att andas och alla träden blir så vackra när löven byter färg
dealiy: Gillar höstbuketter bäst!
cattm: Tack!
Tjejer: Borde det inte snart vara fikadags för alla som bor kring Stockholm?
Vickan: det där med kvaddlar i blygdläpparna låter INTE skönt. Tror att jag avstår... Ja ska du vara med o fika innan förlossning får vi snabba på...
Aurora: Hoppas verkligen det, är det bara blygdläpparna kommer jag definitivt att avstå!
Angående tyskarna, blir man inte nyfiken på varann också om man bor tillsammans som gift o testar sig fram? Böcker finns i ämnet också....
Karmosin: Grattis till ny vecka!
Jis: Nu slår det mig att vi också kommer att få bebis om bara 11 veckor! Låter så annorlunda när man är i v29, då känns det som långt kvar... Fick lite hicka där en stund...
cattm: Verkligen fin bild! Rejäl gravidmage för att vara så tidig
cattm: Fundera inte så mycket över vikten, försök bara äta vettigt och inte FÖRmycket socker. Det är inte bra för bebis (speciellt mot slutet) att få i sig mycket socker. Någon extra bulle ibland gör inget men maxa inte med socker o sötsaker. Enligt BM så är det inte lika farligt med fet mat som med socker...
Jag började nog använda mammabyxor redan innan v12 , var extremt svullen i magen från början så fick inte på mig mina vanliga byxor längre...
Karmosin: Stackars liten, hoppas blåsorna försvinner snabbt!
carlan: Jätte fin mage!
Strössel: Hoppas du får det väldigt trevligt på middagen!
dealiy: Grattis till v8!
Najje: Klart man vill berätta för sina nära o kära om lyckan o dela den med de! Dessutom kan det mycket väl hända att du får sådana problem med illamåendet att du måste sjukskrivas på grund av det (hoppas hoppas att det inte blir så för dig), men inget ovanligt om man väntar på tvillingar.
Jag tycker även att man bör berätta för familjen först innan kollegor o vänner får reda på det.
Även om vi har två tidiga MF bakom oss så valde vi berätta för närmsta familjen direkt efter TD. Tyckte att de kunde vara med o dela vår lycka o skulle det mot förmodan gå dåligt så skulle det vara enklare att berätta även de dåliga nyheterna o ha några att prata med.
Övriga släkt och vänner berättade vi för efter KUB i v12, för då kändes det säkert.
Ni kommer säkert fram till någon bra kompromiss, låt honom bara få smälta nyheten först. STOR KRAM!
Ego: Var idag o shoppade på Minimojs (secondhand med bara barn och mamma kläder). Hittade bland annat en vinter overall i storlek 56 för 135kr som såg ut som ny! Kan verkligen rekommendera Minimojs till Stockholmstjejerna .