Inlägg från: strössel |Visa alla inlägg
  • strössel

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Stort grattis Kelsson till en liten prinsessa Glad njut och vila upp dig så gott det går med en nyfödd liten bebis STOR KRAM !

Viksan: Håller med jag kör mitt egna race oxå, man får göra det som funkar bäst för en själv och sitt barn. Jag hatar folk som har åsikter och ska lägga sig i, hoppas inte jag blir sån när Liam själv får barn om många många år Flört

Ego: Varit på bvc Liam följer kurvan perfekt , idag är han 6 veckor och vägde idag 4720 g och var 55,6 cm lång.

• strössel
    Jis: Jag vet hur det känns, jag hade det jättejobbigt i början trodde aldrig det skulle funka jag grät och kände mig helt värdelös. Har du testat att dra lite i bröstvårtan och forma den lite ? Liam har svårt ibland att få tag i bröstvårtan om det blir för blött, då brukar jag ta lite papper och torka. Hoppas det löser sig många kanske säger det till dig, men ha tålamod. Det är en konst att amma inte så lätt som man tror, jag trodde det skulle vara jättelätt lägga barnet vid bröstet och sen färdigt så fel jag hade det Glad
  • strössel

Jis: Det är helt normalt att känna så , tror alla känner så nån gång. Och i början är det så mycket känslor och man är känslig och allt är så nytt. Men man är verkligen ingen dålig mamma för att amningen inte funkar perfekt KRAM !

• strössel

Jis; Vi gav Liam Semper i början, men han fick sån magknip och kräktes nästan varje gång. Nu får han tillägg en gång på natten och vi köper Althera på apoteket utan mjölkprotein som kostar 250 kr för en liten burk, hoppas läkaren kan skriva ut det till honom nästa vecka så det blir billigare för då går det på högkostnadskortet. Det är smidigt med färdigblandat men den håller bara i två dygn pulver kan man ha länge , fast som du säger bökigare att tillaga.

• strössel

Lillstintis: Stort grattis till en dotter stor kram Glad

Jis: Jag ammar från 5 min till 25 minuter, när han var mindre så ammade jag från 25-45 minuter. Var orolig över 5 minuters amningen men bvc sa att det kan komma så mycket så att dom blir nöjda snabbare, eller att dom kan ha växtperioder så att dom äter mindre.

• strössel
    anderska: Krya på dig inte kul att vara sjuk kram !

Jis: Han är supersöt kul med bilder i tråden Glad

Lägger in ett kort på Liam 7 veckor på måndag Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011