• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • elisan
    melonia skrev 2011-05-16 13:30:22 följande:
    Jag är stockholmare. Är dock bara i vecka 14 :)
    kul =) var bor du? jag bor i solna!

v 14 hmmm när har du bf då? spännande =) 
  • barajosefine

Också gravid 89:a, väntar andra barnet! Tjejen fyller 5 år i november och lillasyster/lillebror kommer i Augusti
    98 dagar kvar till BF känns som en smärre evighet! Så trött på att va gravid så det inte är klokt åt det, men ultraljud på fredag så har något som är närmre att se fram emot

{#emotions_dlg.flower} Våran BF lista! {#emotions_dlg.flower}

Daria Anna Maria - sista mens 16/9 ( tror jag), BF 17/6 2011 :) första barnet
    Elisan - sista mens 25/10, BF 31/7 2011, första barnet
    Malin8903 - Sista mens 24/12, BF 29/9 2011, 1:a barnet
    Josefine89 - Sista mens 14/1, BF 21/10 2011, första barnet :)
    Niini - sista mens 10/2, BF 17/11, 2:a barnet.
    hönsmamman89 - Sista men 07/02, BF 20/11-2011
    firepuzz - sista mens 26-28/2 (ungefär). BF 3/12, 1:a barnet
    SkjaervoldHansson - Sista mens 16/3-11, BF 20/12 2011, 1.a barnet. :D
    Johanna8911 - sista mens 30/3, BF 4/1 2012, 1:a barnet
    leia - sista mens 6/4-11, BF 10/1 2012, 2:a barnet
    Pernilla8903 - Sista mens 6/4, BF 10/1 2012, första barnet :)
    Maajsi - sista mens 7/4 BF 11/1 2012, 2:a barnet
    fair - sista mens 6/4-11, BF 12/1 2012, 2:a barnet
    Sii_ - Sista mens 16/4, BF 22/1 2012,  1:a barnet
    barajosefine - "Sista mens"(MF) 8/11, BF 22/8 2011, 2:a barnet!

• RuntHelaUniversum

Är född -89, och väntar nu mitt första barn den 1 oktober :)

Jag är idag 20+1, och det har gått otroligt fort sen man fick reda på att de va en liten bebis i magen!

Fick reda på de i v. 5, då jag tidigare inte hade någon mage alls (skinn & ben kan man säga) & den började svullna redan då, så jag va förberedd på de när jag tog graviditetstestet.

Var på ultraljud för en vecka sen, då jag blev framflyttad, så nu har även sambon förstått "på riktigt" att det är en liten därinne! :)

• fair
    mammasgullar skrev 2011-05-16 12:10:41 följande:
    Fair- jag ska dit för att min son är född i v25, och förhoppningsvis har dom någon bra lösning så denna skrutt ligger kvar till h*n är färdig :)

Nope 4 och en halv vecka tills vi får se bebis igen!! :) nej vi ska inte ta reda på kön, väntar på överraskningen vid förlossningen :) nidå?
    Okej, då förstår jag! Hoppas det inte blir likadant denna gång då!
    Så spännande! Nej, jag/vi är alldeles för nyfikna! Vi tog reda på det med dottern och kommer göra det den här gången också.
    Pernilla8903 skrev 2011-05-16 12:07:11 följande:
    Jag mår bra, känner typ ingenting. Ömma bröst bara. Tänker ni på o äta nåt speciellt nu när ni e gravida ? Kostillskott mm ?:)
    Jag äter Folsyra och Mitt val Kvinna. Annars så är jag inte så noga med kosten. Det var jag inte sist heller.
  • mmmiikaela

hejhej, får jag vara med här även fast jag inte varit med i nån "vill plussa tråd" :P? har bf 7 juli men lillebror plockas ut 2 veckor innan bf så det blir en juni bebis :)

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • minjalin

Jodå, här känns det för fullt att man är gravid. Börjar må mer illa nu med men inte så illa att jag spyr än så länge så jag hoppas jag slipper det! Går in i v 7 på onsdag. Är yr, växtvärk i magen, ömma bröst, kissar hela tiden, jättekänslig för lukter, halsbränna m.m.

• Maajsi

Oj jösses så ont man har. Har smärta i nedre delen av magen, bäckenet, ryggen + insidan av låren :/ undra om det är foglossning. Hade inga sånna besvär när jag väntade dottern men verkar som att jag får det nu. Oavsett om det är foglossning eller inte så gör det riktigt ont.

• elisan
    Maajsi skrev 2011-05-16 23:36:17 följande:
    Oj jösses så ont man har. Har smärta i nedre delen av magen, bäckenet, ryggen + insidan av låren :/ undra om det är foglossning. Hade inga sånna besvär när jag väntade dottern men verkar som att jag får det nu. Oavsett om det är foglossning eller inte så gör det riktigt ont.
    låter som foglossning, inte kul alls =( jag började iofs inte känna av det förrän efter v 22 ungefär men nu är det riktigt jobbigt. hoppas det blir bättre för dig!
  • mammasgullar
    fair skrev 2011-05-16 18:11:48 följande:
    Okej, då förstår jag! Hoppas det inte blir likadant denna gång då!
    Så spännande! Nej, jag/vi är alldeles för nyfikna! Vi tog reda på det med dottern och kommer göra det den här gången också.
    Pernilla8903 skrev 2011-05-16 12:07:11 följande:
    Jag mår bra, känner typ ingenting. Ömma bröst bara. Tänker ni på o äta nåt speciellt nu när ni e gravida ? Kostillskott mm ?:)
    Jag äter Folsyra och Mitt val Kvinna. Annars så är jag inte så noga med kosten. Det var jag inte sist heller.
    Förstår det, jag är också nyfiken som sjutton, kommer nog bli jobbigare att hålla sig denna gång, än med sonen att kika.
    Då var det inga problem, och jag var bombsäker på att det låg en liten kille där inne.

Nu är min syster bombsäker på att det är en liten tjej där inne, vi får se.

Det kliar som attan i fingrarna av att vilja veta, men har sagt att jag vill ha en överraskning, och karln håller  med, jag kan säkert lyckas ändra mig, men inte han. Så jag får vänta i ett halvår till.. Usch är det så långt kvar?
  • melonia
    elisan skrev 2011-05-16 13:38:18 följande:
    kul =) var bor du? jag bor i solna!

v 14 hmmm när har du bf då? spännande =) 
    Jag bor i ett radhus i Skogås. Så det är väl på andra sidan stan från dig.
    Jag har BF 19 november än så länge, jag har inte varit på rul ännu så det kan ju flyttas.
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)