• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin
    SkjaervoldHansson skrev 2011-05-24 21:17:18 följande:
    Jag har också varit lika illamående som dig.. Sist fick jag inte behålla en enda smula jag ätit heller.. Om det håller i sig för dig så är mitt tips Postafen. Åksjuketabletter. Funkar klockrent! Dock blir man en aning trött av dom, men hellre det än ilamående.. :)
    Åh, då ska jag prova det för jag har ett sån paket liggande hemma från en utlandsresa för några år sedan. Tänkte använda dom om vi skulle åka båt men det blev aldrig av och dom går inte ut förrän nsäta år så det var ju perfekt :) Tar man en om dan då eller?
  • Maajsi

Jaha, barnmorskan hade tydligen försökvt nå mig flera ggr utan svar :/ måste ha råkat lämna fel nummer eller så. Hmm.. menmen fick ett brev idag å vi har tid redan imorgon :D gud så roligt.

• minjalin
    Maajsi skrev 2011-05-26 10:21:21 följande:
    Jaha, barnmorskan hade tydligen försökvt nå mig flera ggr utan svar :/ måste ha råkat lämna fel nummer eller så. Hmm.. menmen fick ett brev idag å vi har tid redan imorgon :D gud så roligt.
    Åh, jag ska också dit imorn :D
  • Daria Anna Maria

Jag ska till min barnmorska 31 på tisdag. :)) Idag var jag på sjukhuset, planerat snitt till den 14 juni. Nervössssss! 

• fair

Leia: hur gick det idag? Daria Anna Maria: åh vad spännande! Inte alls länge kvar nu då! Själv går jag in i vecka 8 idag (7+0). Men känner mig fortfarande inte det minsta gravid utom lite illamående som kommer och går. Är rädd att nåt ska vara fel där inne eftersom jag hade hemsk molvärk i början av förra grav..

• minjalin
    fair skrev 2011-05-27 17:00:12 följande:
    Leia: hur gick det idag? Daria Anna Maria: åh vad spännande! Inte alls länge kvar nu då! Själv går jag in i vecka 8 idag (7+0). Men känner mig fortfarande inte det minsta gravid utom lite illamående som kommer och går. Är rädd att nåt ska vara fel där inne eftersom jag hade hemsk molvärk i början av förra grav..
    Jodå, det gick bra men min ordinarie bm var på begravning så fick en annan bara för denna gången men nästa gång är det som vanligt :) men hon var jättetrevlig som jag hade idag så det var ingen fara, men lite besviken blev man ju :) Det var mest svara på en massa frågor om hur jag mådde och om alkoholvanor och sånt och fylla i i datorn. Hon sa att det var vanligt att man mår mer illa när man är omföderska eftersom man inte kan vila på samma sätt när man har barn och då triggar tydligen tröttheten igång illamåendet. Har köpt sånna där åksjukearmband idag och ska prova med det.

Det är ju vanligt att man inte känner så mycket i början också så det är nog ingen fara ska du se. Alla grav är ju olika. Jag mådde exempelvis inte alls så här illa förra gången. Ömmar börsten nånting? Nån bm hade sagt till en annan jag pratar mycket med som inte heller känner så mycket men hon ligger 2 veckor efter mig att så länge man känner i brösten och så så brukar det vara som det ska där inne.

Har du fått bekräftat dina veckor och dagar av bm? Tycker fortfarande det är kosntigt att vi har haft sista mensens första dag samma dag men är olika långt gångna för även bm säger att jag är v 7+2 idag och har bf 10:e april tills RUL säger nåt annat :p
  • Sofiia2

Jag är också 89a som är beräknad till 8 november än så länge, gick in i vecka 17 i onsdag så är alltså i v 16+2 :) Vore roligt att prata med andra som är gravida :)
    Det är mitt första barn så är väldigt förväntansfull inför denna resan som graviditeten har att erbjuda :)
    Hoppas det är lugnt att jag hoppar in såhär i efterhand :)

• Maajsi

Åh, nu har jag varit mvc idag :) jätte skoj, som väntat! Tog hela 2 timmar. fick en massa info att ta hem, fyllt i papper å tagit en massa prover :) Oj vad jag hade frågor i början! hon fick nog ingen syl i vädret först. haha :D men det gick bra. Om man undrar något så ska man fråga. Jag har då fortfarande kvar illamående,men ingen spya än sålänge. Iågr fick jag däremot uppstötningar 2 ggr :/ hujjaligen, bara det inte blir värre.

• Daria Anna Maria

Väldigt tyst, min bebis kommer till oss om 14 dagar med snitt :) Idag var vi på sjukhuset 37+3 idag och han vägde lite mer än 3400 gram :)) Vår lilla pojk 

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)