89:or som är gravida! :)
viplanerar09 skrev 2011-10-05 21:16:18 följande:
Vad jobbigt och sturligt när det inte funkar. Hoppas att det löser sig och att du får dina pengar. Inte roligt att måste vänta på pengar.Oj, ja det var mycket. Du fick inte veta om du får göra ett tillväxtultraljud? Tänkte ifall barnet blir stort med tanke på att SF-måttet var så stort. För visst ska man ha ungefär samma SF-mått som vecka? NU vet jag att man inte ska jämföra med andra mammor och speciellt inte med sin mamma men jag var lite orolig att jag skulle få "stort" barn. Mamma har fått stora barn. Både jag och min lillebror vägde över 4kg och min store bror som föddes nästan tre veckor för tidigt vägde mellan 3,4-3,5kg. Kan inte exakta siffror.
JO det brukar ju sägas att barnen blir större och tyngre för varje barn man får. Konstigt de där. Hoppas verkligen att detta barn får ungefär sammaa storlek och huvudmått som Ossian.
JO denna gång är jag mer nojig för förlossningen än vad jag var med ossian. Inte för smärtans skull utan för att det ska gå för fort. Fast samtidigt tycker jag att det kan väl inte gå fortare än 3,5timme från första värk. Fast samtidigt är det bra att hon varnar dig. För jag tror man stannar hemma längre med andra barnet. :)
JO det är bara bra med mig. Det känns bara som att man har mycket att ta igen sedan jag mått så illa och inte kunnat göra så mycket. Nu är det nästan så att det är så mycket man vill göra så det känns som om man inte hinner och dagarna/veckorna bara springer iväg. Vi är nu i full gång att renovera i Ossians rum. Tur jag har en svärmor som älskar att renovera. Så hon har varit har och målat om fönstret och alla golvlister. Imorogn ska hon komma och måla taket. Själv hinner vi inte så mycket då det blir för mörkt för att måla på kvällarna.
Imorogn åker vi för att göra RUL. Känner mig ganska lugn i skrivande stund. Men har varit så himla mer nojig denna gång.
Leon föddes 5 timmar efter första värken om man räknar bort alla små ilningar jag känt i ryggraden under hela dan. Och jag upplevde inte värkarna som smärtsamma förrän efter 3 timmar så jag hade nog vart hemma 1 timme längre än jag var om jag inte vart för rädd för att komma för sent för att få antibiotika för GBS. Så jag hade nog kommit in ungefär 2 timmar innan han föddes om det inte vart för GBS'en, nu kom jag in 3 timmar innan han föddes. Från 8 cm öppnade jag mig till fullt på 20 minuter och sen krysta 1 timme. Var 6 cm öppen när jag kom in.
Hur lång tid tog det från första värken med Ossian?
En jobbarkompis syrra födde sitt första barn på 2 timmar från första värk, och andra barnet tog 30 timmar så det går ju aldrig att förutsäga innan :p