• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • fair

Okej. Men hur fungerar KUB? Gör man det bara för att kolla kromosomfel eller kan man göra det som en "täckmantel" för att får göra ett tidigt UL? Missförstå mig inte! Menar bara att de flesta BM inte brukar låta en  göra tidiga ultraljud men däermot brukar de erbjuda KUB. Jag hade gärna gjort det för att få se att allt är bra med bebisen, men jag skulle egentligen inte vilja veta om bebisen hade DW eller ej.

Hon blir snart 1,5år. :)

• mammasgullar
    fair skrev 2011-05-07 21:57:46 följande:
    Okej. Men hur fungerar KUB? Gör man det bara för att kolla kromosomfel eller kan man göra det som en "täckmantel" för att får göra ett tidigt UL? Missförstå mig inte! Menar bara att de flesta BM inte brukar låta en  göra tidiga ultraljud men däermot brukar de erbjuda KUB. Jag hade gärna gjort det för att få se att allt är bra med bebisen, men jag skulle egentligen inte vilja veta om bebisen hade DW eller ej.

Hon blir snart 1,5år. :)
    Ja alltså KUB är ju frivilligt, fast om man "bara" vill få ett UL, så är det nog kanske billigare att boka ett UL privat? Vet inte vad det kostar, men här iallafall kostar ett KUB test 1500 kr om man är under 35 år.
    Vad kostar ett privat UL?

Åh så mysigt Den åldern är så härlig.
  • fair

Vet inte alls vad det kostar, har inte ens tagit reda på det :P
    Ett privat UL kostar (åtminstone på ett ställe, har aldrig jämfört) 700kr.
    Rätt dyrt egentligen men ganska värt om man är orolig!

• Johanna8911

Var inte med i er tidigare tråd, men här är ytterligaren en 89:a som har plussat:) Första graviditeten och det är fortfarande väldigt tidigt, men ack så efterlängtat;)

• mammasgullar
    fair skrev 2011-05-07 22:23:15 följande:
    Vet inte alls vad det kostar, har inte ens tagit reda på det :P
    Ett privat UL kostar (åtminstone på ett ställe, har aldrig jämfört) 700kr.
    Rätt dyrt egentligen men ganska värt om man är orolig!
    Jo precis, det är ju värt det för att lugna den oron man har.
    Tycker det är riktigt skönt att göra i v 13, efter de "värsta riskveckorna" är över.

Även om jag "baara" har 5 veckor till RUL.
  • minjalin
    fair skrev 2011-05-07 21:03:55 följande:
    Jag är i vecka 4+1 så väldigt tidigt ;P

Okej, vad spännande! Gör du KUB av någon speciell anledning? Tänkte eftersom du är så ung?
    jag får inte ihop din räkning fair om vi hade första dagen i senaste mensen samma dag? Jag är ju i v 4+4 idag. Byter veckor på onsdagar. Och hon på barnmorskemottagningen räknade likadant :p
  • minjalin

Kul med nytt folk :) Själv är jag i v 4+4 idag så det går sakta men säkert framåt :p

• Maajsi

Då hoppar jag in här också :) Ändrade bara lite så det kommer i ordning istället.

Niini - sista mens 10/2, BF 17/11, 2:a barnet.
    leia - sista mens 6/4-11, BF 10/1 2012, 2:a barnet
    fair - sista mens 6/4-11, BF 12/1 2012, 2:a barnet
    Maajsi - sista mens 7/4 BF 12/1 2012, 2:a barnet

• fair

Grattis maajsi och johanna8911!! Kul med fler som plussat :) Leia: jag går efter familjelivs kalender och har en menscykel på 30 dagar. Så därför ligger jag två dagar efter dig :)

• minjalin
    fair skrev 2011-05-08 16:27:19 följande:
    Grattis maajsi och johanna8911!! Kul med fler som plussat :) Leia: jag går efter familjelivs kalender och har en menscykel på 30 dagar. Så därför ligger jag två dagar efter dig :)
    Skumt, jag har också valt en menscykel på 30 dagar, men jag valde efter mitt ägglossningsdatum så det kan ju vara därför det blir så :p jaja, datumet ändras ju nästan alltid vid rul sen ändå :p
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)