fair skrev 2011-05-27 17:00:12 följande:
Leia: hur gick det idag? Daria Anna Maria: åh vad spännande! Inte alls länge kvar nu då! Själv går jag in i vecka 8 idag (7+0). Men känner mig fortfarande inte det minsta gravid utom lite illamående som kommer och går. Är rädd att nåt ska vara fel där inne eftersom jag hade hemsk molvärk i början av förra grav..
Jodå, det gick bra men min ordinarie bm var på begravning så fick en annan bara för denna gången men nästa gång är det som vanligt :) men hon var jättetrevlig som jag hade idag så det var ingen fara, men lite besviken blev man ju :) Det var mest svara på en massa frågor om hur jag mådde och om alkoholvanor och sånt och fylla i i datorn. Hon sa att det var vanligt att man mår mer illa när man är omföderska eftersom man inte kan vila på samma sätt när man har barn och då triggar tydligen tröttheten igång illamåendet. Har köpt sånna där åksjukearmband idag och ska prova med det.
Det är ju vanligt att man inte känner så mycket i början också så det är nog ingen fara ska du se. Alla grav är ju olika. Jag mådde exempelvis inte alls så här illa förra gången. Ömmar börsten nånting? Nån bm hade sagt till en annan jag pratar mycket med som inte heller känner så mycket men hon ligger 2 veckor efter mig att så länge man känner i brösten och så så brukar det vara som det ska där inne.
Har du fått bekräftat dina veckor och dagar av bm? Tycker fortfarande det är kosntigt att vi har haft sista mensens första dag samma dag men är olika långt gångna för även bm säger att jag är v 7+2 idag och har bf 10:e april tills RUL säger nåt annat :p