minjalin skrev 2012-01-01 11:08:09 följande:
Jo vi har ju sparat på dagarna :) Han började i slutet på augusti (eller skulle börjat då men blev precis i början på september för han var sjuk första inskolningsveckan) och då började jag ju jobba, men hann knappt jobba en månad innan jag blev halvtidssjukskriven. Så han går 15-20 timmar i veckan men sen när bebis kommit så blir det ju 15 timmar.
Jo då är det ju tungt, men roligt :) Alla blir ju inte hårda. Jag blir inte mer hård av järntabletterna än jag normalt är vid en grav så för mig funkar det bra. Men för vissa går det ju inte alls. Men jag blir deprimerad när mitt järnvärde sjunker för jag blir så trött att jag inte orkar nåt och då blir alt en ond cirkel så jag skulle inte palla utan järntabletter :P Verkar som att dom flesta får jobbigare andra grav. Jag är mycket mindre denna gången men fick foglossning redan v 12 och har haft värre foglossning denna gången än förra, plus ljumskbråck och att åderbråcken kom före v 20 medan dom kom efter v 30 med sonen.
Nä det är ju så olika vad dom förstår och inte. Leon är tidig med pratet och man kan föra samtal med honom nu och han kan i princip säga allt han vill nu så då är det ju lättare att förstå vad mamma och pappa pratar om med bebis och allt :P Men det blir spännande att se hur han reagerar när den kommer. Han tycker det är roligt med bebisar men på sista tiden när jag har hållt en bebis har han blivit jättesvartsjuk och sagt "Det är min mamma!!!!" och velat upp i mitt knä :p Skönt att din son tycker det är lite mer spännande med bebisar nu då i alla fall :)
Låter riktigt jobbigt med förskolan :( Hoppas verkligen det löser sig till det bästa! Förstår att det msåte kännas jättejobbigt för man vill ju verkligen att ens barn ska ha det bra.
Okej, så han är iaf på fsk så du kan vila lite om dagarna
Men det kan ju vara lagomt att gå 20 timmar i veckan..
Här är det ju 24 timmar som gäller i stället för 15, dom utökade det förra året.. Kan ju kanske vara bra det också, vi får se hur mycket han får gå när jag är föräldrar ledig, som sagt första tiden vill jag att han ska lära känna sin nya familje medlem
Så åtminstonde kanske ha han hemma fullt 1-2veckor.. Viktigt för hans skull ..
Usch, har du foglossning din stackare? Många som har problem med just det, det är jag glad att jag sluppit. För det ska inte vara roligt har jag förstått det som..
Jo men det är ju det, Julius säger bara få ord. Men det kommer verkligen mera o mera nu iaf
Så himlans mysigt när han pratar lite iaf.. man förstår lite mera.
Men ni visste inte vad det var ni väntade?
Maajsi skrev 2012-01-01 12:13:50 följande:
Ja, 2012 ska banne mig bli ett bra år :D
Det ska det absolut
Går du på spec mvc denna gången eller?
Moisbois skrev 2012-01-01 12:09:04 följande:
Madde01: yes det är vårat första barn :) vi ska på RUL nu på torsdag. Men vi kommer nog inte ta reda på vad det är då sambon inte vill veta i förväg och skulle jag få reda på det själv så skulle jag aldrig kunna hålla det hemligt :P
Åh vad spännande
Nej, det skulle vara väldigt svårt att vara tyst om det faktiskt.. haha