Inlägg från: viplanerar09 |Visa alla inlägg
  • viplanerar09

89:or som är gravida! :)

STORT STORT grattis Maajsi! Vilken julklapp :)

• viplanerar09

Förstår att ni/du är överlyckliga :) så spännande och roligt att plusset kom bara "så där" :) stort grattis igen !

• viplanerar09
    Maajsi skrev 2011-12-30 19:21:36 följande:
    Måste bara få ställa en fråga till alla, av ren nyfikenhet. Blir det sista barnet detta eller blir det fler?

Hoppas även tråden hålls vid liv  när alla fått sina små. Nu har jag låång tid kvar, men ändå :) vore kul att kunna prata efteråt också.

Vill bara skriva och säga att det måste vara skönt att veta vad som gått fel! Och håller tummarna att medicin hjälper denna gång och att ni får ett hjärtebarn i augusti :)

Kommer du/ni få göra extra kontroller/ul osv för att kolla så det inte blir några proppar?

Vi är inte helt säkra än, både jag och sambon har alltid tänkt oss två barn. Men skulle så gärna vilja ha en lite flicka. (absolut är ett friskt och vämående barn i första hand) Så vi kommer nog att försöka oss på ett tredje barn men det kommer nog att bli när denna bebis är runt 2-3 år vi kommer att börja försöka igen. Vill plugga klart och ev börja på Barnspeciallistundersköterska

Jag kommer nog att fortsätta skriva här, lite nu och då som nu när han kommit :)

Madde01 skrev 2011-12-31 10:57:52 följande:
    hej
    Vilken rolig o aktiv tråd, får man hoppa in? eller är det dags för bebis snart för alla?

Hej och välkommen! Jag har BF den 2 mars så vi ligger väldigt nära varandra. Roligt med fler som ligger ungefär samma.

Hur har du fått mått och hur mår du nu? Har ni tagit reda på vad det är för liten i magen eller suger ni på karamellen tills förlossningen ?

SaraA skrev 2011-12-31 11:55:19 följande:
    Hej. Får man hoppa in här. Väntar vårt andra barn den 9 mars. :) har en son som är 3,5 år ´..

Alla är välkommen, roligare med fler som skriver :) Vi är rätt nära varandra, jag har BF den 2mars.

• viplanerar09
    Idag var jag på besök hos BM. vecka32(31+3)

Urin: Lite spår av äggvita Blodtryck:140/84 Puls: 120 HB: Kollades Ej Vikt: +16kg sedan graviditetstart Socker: Kollades Ej Hjärtljud:135-145 SF-mått:31

Nu har min vikt börjat "stabilisera" sig och jag går inte upp lika mycket som jag gjort tidigare. Blev även så med sonen. Gick upp snabbt frånbörjan och sista två månaderna gick jag upp ungefär 2-3kg.

Huvudet var fortfarande neråt men hon sa inte hur han låg. Frågade heller inte. Hon är så himla gullig och varje gång vi lyssnar på hjärtljuden så säger hon alltid hör så fint det låter, å så fint det låter. Själv har man ingen aning hur det ska låta så jag håller bara med och ler. Hon gjorde även så att jag fick känna vart alla kroppsdelar låg. Dock kunde inte jag känna någon skillnad Förvånad

• viplanerar09
    Madde01 skrev 2012-01-04 19:38:52 följande:
    Hade du HF förra graviditeten? Tänkte om du har en "risk" för att få "igen"?
    Nä jag hade det inte i förra och har inga tecken som helst på att få det nu heller :) Varför trodde du det? Bara för att man har lite spår av äggvita betyder det inte att man är påväg att få HF. Jag är inte helt säker men du kan ha ändå upp mot 3 i äggvita. Någon som vet riktigt hur det är?
  • viplanerar09

Okej! Fast högt räknas inte fören vid 90. Har haft det för en månad sedan ungefär och då åkte jag till läkaren för att kolla upp det. Men det var ingen fara och nu har det gått ner. Hade så med sonen också men aldrig HF :)

Okej, fick du tidigare då eller var det en "lindrigare" HF?

• viplanerar09

Fina namn Leia :) skönt att ni bara har ett namn till var dera kön :) Ossians kusin heter Elias och är väldens snällaste med Ossian!

• viplanerar09

Spännande Leia :) håller tummarna att det drar igång påriktigt snart så du/ni får träffa er lilla bebis idag :) Lycka till!

• viplanerar09

Håller mina tummar och tår att era små tittar ut snart! Fast än är det inte BF utan ni har lite tid på "er" än ;) dessutom är allt mellan 38+0-42+0 normalt än om det känns jäkligt drygt att gå över BF :/!

Svar på tråden 89:or som är gravida! :)