viplanerar09 skrev 2011-06-29 11:10:44 följande:
Oj, jag började nog inte gå upp på nätterna fören väldigt sent. Och det var bara en gång och det var när sambons väckare ringde som jag vaknade och kände att jag var kissnödig ;) Dem på förlossningen blev helt chockad också, för dem ville att jag skulle kissa innan jag for upp på BB för att livmodern skulle dra ihop sig bättre. Jag drack och drack men blev aldrig kissnödig. Tillslut tömde dem min blåsa och ut kom en hel urinpåse(en såndär påse som man brukar ha när man tömmer en blåsa, tror att det är 500-600ml)
Jag hoppas verkligen att jag slipper illamåendet denna gång. Spydde nämligen en hel del. Ända fram till v28-29!! Dessutom var det inte bara en gång per dag utan flera ggr.
Ja, man oroar sig nog bara i onödan. Ska försöka börja njuta lite mer och jag ska se att snart ligger jag väl där och kramar toan ;) Bara för att jag är orolig för att jag mår så bra!! :P
Okej, det är så roligt att det är så olika från olika län/kommuner, att vissa får UL tidigt och vissa inte alls. Jag har bokat tid och ska dit den 27/7 i vecka 9(8+4). Så det är ju ett tag kvar!!
Oj, ja det är ju inte heller så bra att man inte känner när man är kissignödig. Jag åkte på flera uvi under min förra grav så jag hoppas jag slipper det den här gången. Första urinprovet verkar ju vart bra i alla fall för dom har inte hört av sig :) Det är inte roligt att kissa hundra gånger om dan för det blir så jobbigt när man åker bil och buss eller går på stan och ska betala en femma varje gång man ska på dass. Men det är smällar man får ta som gravid. Vet att sista veckan åkte jag på en förkylning och hade en enveten hosta, och varje gång jag hostade så läckte det i trosan men som tur var försvann det direkt efter förlossningen och knipet var det inget fel på på efterkontrollen. En kompis hade så jobbigt sista veckorna att det läckte så fort hon ställde sig upp efter att ha suttit :p Men som sagt så har det börjat bli på natten nu så jag räknar inte med att få sova en hel natt förrän bebis börjar få flaska så man kan dela upp nätterna :p Min son sov sin första hela natt när han var 5,5 månader och då har det kanske varit ett tjugotal nätter fram tills för ett par månader sedan då han började sova mer hela nätter än ickehela och han har helt slutat sova i vår säng utan somnar om i sin egen säng när han vaknar. Tror mest att de nätterna när han vaknar så är det hörntänderna som spökar för dom är på g. Verkligen jätteskönt. Får se hur länge det håller i sig så här lyxigt men han valde ju rätt tidpunkt att börja på (när jag blev gravid) :)
Ja det är jätteolika i olika kommuner. Här får man om man är omföderska om man haft missfall eller inte vet hur långt gången man är men annars får man göra det privat. Men var ju perfekt med 200 kr. Det är det ju värt för att slippa oroa sig :)
Hur gammal är din son/dotter? Har kanske frågat men är så många att hålla reda på :p Fy vad jobbigt att spy så mycket, hoppas verkligen du slipper det den här gången!!!!!