viplanerar09 skrev 2011-08-29 16:28:37 följande:
Okej, skönt. SKulle också vilja fixa papprerna så man har det ur världen :P Helst nu när jag inte riktigt är helt säker på hur det kommer att bli. Har ju inte jobbat(bara strödagar osv) på två år. Har ju skyddat mitt sgi och dessutom blev jag ju gravid innan ossian var 1år9månader(eller är det 8månader). Så det ska inte vara några problem och jag ska nog få samma som jag hade mes ossian. men man vet aldrig med FK.
Roligt med inskolning och massor av köp inför dagistiden :) Varje tillfällen för att få shoppa nya barnkläder är alltid roligt ;) Nä exakt man vill inte bara köpa en sak och sedan betala frakt.. Helst då man inte hittar något mer. Nu kanske d vart sugen på jackan på HM med jag vet att stadium har väldigt fina höstjackor och de brukar ha så att man får skalbyxor också för typ 599kr eller 499kr. Är inte riktigt säker på pris då de bara har storlekar från 86 så var de lite förstor för Ossian förra hösten.
Har ni så som "vi" att är man mammaledig så får barnen inte gå mer än 15h/vecka?
Ja det är svårt att hålla isär och sedan glömmar man lite också :P Ne Ossian går inte på dagis och kommer inte att gå på dagis fören både bebisen och han börjar. Jag hoppas att jag kan vara hemma så länge så att bebisen iallfall blir 1,5år. Blev ju hemma med ossian längre pga att jag pluggar. Fast jag kommer inte att börja ta ut mammapening fören i juli(eller om det blir juni, vet inte riktigt när jag får sista studiebidraget) då jag pluggar hela våren också. Så det känns riktigt skönt att man har några månader "sparade" på så vis. Johan kommer nog att måste vara hemma 10veckor nästa höst då jag måste göra klart min praktik. Blev lite konstigt nu när vi ska få i mars. Hinner inte ut på praktik innan. Sedan vill man ju ha sitt "diplom" på att man utbildat USKA. Dessutom är det många som slutar våren 2013.
Har ni börjat köpa något till bebisen i magen?
Oj blev ett långt inlägg nu :P Hoppas det inte gör något :)
Nja, den jag kollat ut på HM kostar 199 kr och han ska ju bara ha den tills det blir så kallt att han kan ha fodrade regnkläder eller overall. Så det där är inte riktigt min prisklass ;) Jag tror han kan ha 86 nu på jacka men får prova så där är ännu en anledning att jag inte kan köpa från nätet. Ytterkläder är ju oftast lite stora i storlekarna och han har precis börjat växa i 86 i vanliga kläder. Hans jeansjacka i samma modell som den jag kollat på till hösten är i stl 80 och hans regnkläder också. Men de fodrade regnkläderna har jag köpt i 86 men de går ju att reglera mycket och så är det ju ett tag kvar innan han ska ha dom plus att han verkligen garanterat inte kommer växa ur dom under vintern. Han är liten min kille :p
Jo det är 15 timmar för Leon med när bebisen kommit men nu jobbar jag så nu är han lite mer. Men i september blev det lite för få timmar för honom så fick ha honom några lediga dagar också bara för att han ska komma in i det så han går 3 dar i veckan och ungefär runt 18 timmar i veckan i september. Blir väl nåt liknande i oktober eftersom jag ska ta lite föräldradagar för att korta ner mina jobbpass. Sen hoppas jag på graviditetspenning november och december och då får han vara 15 timmar precis som när man är mammaledig. Ska bli skönt att han får springa av sig lite på dagis för han börjar tycka det är tråkigt att bara gå hemma med mamma nu. Han är verkligen ett livligt barn som behöver mycket stimulans så det blir nog lagom med 15 timmar i veckan på dagis. Tänker verkligen inte ha mina barn heltid på dagis om jag verkligen absolut måste.
Jo det är roligt att shoppa inför dagis men samtidigt mycket utgifter och just nu skulle vi vilja spara inför nästa mammaledighet men får väl se hur det blir med det. Har köpt ett set med en jättesöt body och byxor i stl 56 till bebis och en mjuklift till liggkorgen till vagnen. Så har jag köpt ett par vita manchesterhngslebyxor på loppis för 5 kr som inte ens ser använda ut. Det som är kvar att köpa är en ståbräda (tänkte försöka hitta en begagnad i första hand) och nån snuttetrasa (typ dinglisar) och så nappar och lite sånt bara. Har ju redan det mesta sen Leon var liten. Kommer ju samma årstid också så har redan babyoverall och sånt.
Har ni köpt nåt?