89:or som är gravida! :)
Håller tummarna att du får ersättning och att det inte blir sämre. Försök att vila för bäckensmärtorna. Du fick inget tips eller liknande för åderbåcken?
Nä inte mer än att jag ska försöka ligga och vila på dan med benen i högläge (men det där med högläge blir änna omständigt men jag tycker det lindrar mycket bara att ligga ner en stund. Det verkade inte finnas så mycket som kunde lindra så högt upp. Finns stödstrumpor som går hela vägen upp på benen som man kan specialbeställa men hon var tveksam att det skulle hjälpa underlivet ändå plus att det är väldigt obekvämt. Min jobbarkompis har det på ena benet för hon har opererat bort lymfkörtlar så hon svullnar när hon jobbar om hon inte har det men hon säger att det är hemskt obekvämt och kliar massa och är varmt. Och med tanke på hur obekvämt jag tycker det är med vanliga nylonknästrumpor som kliar och är varma så lockar det inte, speciellt när hon inte ens tror det hjälper. Så det är bara att härda ut för oss och hoppas på att det försvinner efter förlossningen som det i regel brukar göra. Och så hoppas jag verkligen att jag får en bra handläggare på fk.
Sen hade jag tydligen fått en svampinfektion, men det fanns en ganska stark vagitorie som man bara tar en enda natt och sen är det bra så det var ju skönt. Hoppas att det hjälper. Min bm sa att man kan bli kliig av åderbråcken också så jag antog att det var det plus att jag bara haft sån där fruktansvärd klåda en enda dag för nån vecka sedan som var som svampklåda men sen blev det bättre. Har inte kesoflytningar heller utan mer bara vita kletiga flytningar som man ofta får när man är gravid så det var ju skönt att hon såg det. Hon sa att det också kan reta urinblåsan så har jag tur beror mina täta toabesök på det så det blir bättre sen. Men har ju mycket sammandragningar också så det kan ju lika gärna vara dom. Men hon kollade tappen med ultraljud när hon ändå höll på och den var helt stängd (vilket vi misstänkte eftersom sammandragningarna inte gör ont) men det var ju ändå skönt att få det bekräftat :)