• simple82

IVF/PGD väntar på eller är igång

Oj de va lite längre tid men de har sommarstängt med el?

• simple82

När började ni skydda er under sex inför pgd? Står ju man ska skydda sig.. Kanske inte så klokt bli gravid naturligt..?

• simple82
    Tez skrev 2012-09-30 11:30:20 följande:
    simple82; Ja jag antar att det inte är så många nybesök under semestertider! Väntan på första tiden kändes låååååång! Nu är det ändå på gång liksom! Vi blev inte direkt rekommenderade att inte bli gravida naturligt när de fick svaret om min mans balanserade kromosomfel. De sa inte rakt ut att vi skulle skydda oss men vi resonerade kring det, vi har ingen lust med fler missfall och skulle fostret leva så skulle det bli tidigt prov på moderkakan om jag förstod rätt... Så nu kör vi kondom! Faktiskt rätt skönt att inte tänka på ägglossningstider å allt sånt!!
    Förstår de känns som långtid, tycker allt tar sån tid *haha* Jaha ni har missfall bakom er då förstår jag ni skyddar er.. Lycka till nu, gud va spännande!! =)
  • simple82

Testar dom även för DS vid kollningen innan insättningen? De sätter väll inte in nått med DS när de ändå kollar på kromosomerna så man måste testa igen sen för DS och såna saker?

• simple82

Jo vad gjorde ni för undersökningar innan remissen gick till Huddinge? Ghjorde ni nått vul el nått sånt?

• simple82

Ska ringa Halmstad imorgon säga att Lund ville att vi skulle till Huddinge och om de är nått mera som måste fixas innan remissen skrivs.. Så de går lite snabbare..

• simple82

Har pratat med Halmstad och jag ska ta prover inför gpd ivf vid nästa mens om ca två veckor och även min man ska ta blodprover. Men de ska va de ända som vi behöver komplimentera med.Men hon skulle kolla med våran läkare om de behövs nått mera och höra av sig i så fall men annars ska de vara allt vi behöver göra för att få remissen den 26/10 =0)

• simple82

Nellang jag har förstått de så som du skriver mer är inte säker tyvärr... Hoppas de kommer snart!! :0)

• simple82

Hur många här har lyckats på pgd? Och tog de många ggr och ni andra hur många gånger har ni försökt?

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång