• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej alla.
    Simple82, kul att läsa att ni är igång. Lycka till.

Jag fick ju som sagt avbryta graviditeten då embryot inte levde. . Fick piller o blödningen startade. Drygt två veckor senare skulle jag på VUL för att se att allt kommit ut. Självklart inte... Fick ta piller igen och ett nytt missfall som den här gången gjorde förfärligt ont.

KI Huddinge ringde i veckan o vill starta på nytt så snart som möjligt. Jag vill vänta lite. Mannen ska bort i mars och det är väl då vi skulle plockat ägg. Får vänta till april / maj. Kanske bra att kroppen får vila.

Lycka till ni andra

• nellang

Hej igen alla

Kattflickan - stort grattis till lilla Klara.

Jag har hållt mig borta ett tag då livet har varit på sparlåga. Fick ju  en avbruten graviditet i december = v10. Tyvärr har det inte gått så bra med missfallet. Fick ta tabletter för att stöta ut embryot i december. Bara en liten del kom ut. Gjorde samma sak i början av januari men med lite extra smärta.    Gick på mängder med VUL och blodprover. Mina gravidhormoner gick knappt ner. De är nu nere på 8 (ska var under 5 för att inte vara gravid. VAr 250 när jag var gravid). På VUL idag syntes fortfarande en liten bit av moderkaka eller dyl. Div nu är det dags för skrapning.

OK en skrapning ska väl inte vara hela världen. Lite narkos, sova gott, vakna och förhoppningsvis inte må allt för illa. MEN, maken åkte till Nya Zeeland idag. Min son ska fram och tillbaka till dagis. Fick ringa till pappa som bor i Göteborg och han sätter sig gladeligen på tåget till Uppsala. Så nu sitter jag här själv och intalar mig att det blir bra. Pappa och sonen klarar sig själva. Det finns buss och taxi då jag inte får köra hem själv.

Vill liksom bli mig själv igen. Tänk att det kan ta sån tid att bli av med en graviditet. Huddinge har redan hört av sig och vill starta på nytt igen så snart min kropp är redo. Skynda skynda!! Vet ni att en gravidmage försvinner inte om du fortfarande är lite gravid. Spelar ingen roll hur mycket du tränar. Bulan under naveln är kvar. Hur kul är det när folk tittar på mig och undrar. Häromdagen sa jag - NÄ jag är nte gravid men jag var det ett tag. Då blev de allt tyst på dem.

Lycka till alla ni andra. Jag kommer tillbaka till tråden när det börjar hända nåt mer i min PGD saga.

• nellang

Jag hade oxå Synarela. Gick upp massor av kilon fick näsblod, huvudvärk och värmesvallningar. Av sprutorna fick jag en gravidbula.

Har äntligen fått nått mensliknande. Skrapningen den 1e mars gick bra. Pratade med Huddinge och ska vänta på en mens till. Har fått tid för äggplock i början av juni. Skönt att veta att vi hinner med ett försök till innan sommaren. Den här gången ökar vi sprutdosen.

• nellang

Simple- lycka till med äggplocket. Hoppas ni får ut många ägg.

Ulrika- ush vad trist. Lider med dig. Får du göra fler försök eller var detta sista?

Hejåhå - jag är prelbokad hos KI Huddinge 10

• nellang

Simple - wow vad många ägg! Vi fick ut ynka 6, 4 st klarade sig och endast 1 var friskt. Men tyvärr gick det ju inte hela vägen.

Njut av din weekend i Stockholm och lycka till med insättningen. Det är en häftig känsla att se den lilla pricken och att veta exakt när man har ett embryo i kroppen.

• nellang

Simple- stort grattis!! Njut av ruvartiden. Vi håller alla tummarna att pricken stannar i magen.

• nellang

Har oxå hört om falskt positivt från ägglossningssprutan.

Jag plussade på testdagen. Vågade inte tjuvtesta.

Idag har jag äntligen hämtat ut min nässpray. Det har varit leveransstopp och omöjligt att få tag på den här i Uppsala. Blev nästan nervös att jag inte skulle hinna få den innan start den 13:e.

• nellang

Hejåhå - hoppas verkligen du hinner med innan sommaren. Känns retligt att ens kropp är på G men att en semester, långhelg eller liknande ska stoppa upp barnagörandet.

själv började jag med nässprayen i morse. Försök nummer 2. Den här gången är dosen Puregon högre så jag hoppas på att få ut fler ägg som är friska.

Min Ovitrellspruta är den här gången en riktig spruta. Förra gången var även den som en penna. Någon som har erfarenhet av sprutvarianten? Ska det verklgen vara så eller har jag bara fått halva medicinen på recept?

Trevlig måndag på er alla        

• nellang

Tror att jag tog vaggisar 1-2 veckor efter att jag plussat. Men jag trappade ner på antalet mot slutet.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång