• simple82

IVF/PGD väntar på eller är igång

Så de är nått man kan välja själv om man vill ha tillbax ett el två?

• simple82

Å va bra!!! Så blir de absolut två för oss om vi får välja anser både jag och mannen..!!

• simple82
    Kattflickan skrev 2012-10-02 20:12:31 följande:
    För mig blev det inget val. Vid första analysomgången fanns bara ett friskt ägg, som de satte in. Sen fick de frysa två ägg för mig och labba vidare på dessa. Ett av dessa visade sig vara friskt. Så jag har nu ett i frysen. Men jag är så glad att jag fick ett friskt ägg tillbaka som nu är 17 veckor gammalt! Så, för min del gör det inget att jag inte fick två tillbaka. Om vi skulle ha riktig tur så är den i frysen bra också. Den höll iallafall fryskvalitet! 

Millan 
    Jaha okey, men va kul att de blev en bebis, de är ju inget man kan välja i förhand medn kan vi och har möjligheten kommer vi välja två.. men skulle va överlycklig med ett med =)
  • simple82
    PD1984 skrev 2012-10-02 01:52:04 följande:
    Hej på er!!

Jag och min sambo har precis påbörjat allt.. Imorgon (idag) ska jag ta några prover eftersom det är min 3e mensdag. Är väldigt ny inom detta och har inte riktigt förstått hur allt går till..  
    Va kul, hur långt har ni kommit? Är ni på huddinge än el väntar ni på remiss? =0) Själv så kommer våran remiss gå till huddinge i slutet av månaden =0)
  • simple82

Nellang har mensen kommit än? hur gick de? Jag är likadan som dig och letar upp allt hemskt el hittar på allt möjligt i huvudet som gör att vi inte kommer få PGD fast alla läkare säger och att de inte kommer bita på mig någon av gångerna och att vi inte får adoptera heller i så fall och att de inte går och alla möjliga sjuka saker.. känner mig helt knäpp.. Kan inte sova längre på nätterna har as svårt att somna pga alla tankar och ap trött på dagarna.. Tär på en verkligen... redan..

• simple82

Tjej25 va kul och skönt ni kan bestämma själv när de passar er. När skickades eran remiss? Våran remiss ska iväg snart och är nyfiken... De bästa jag hört är de vanliga bara som man brukar höra.. Lycka till när de är dags för er :)

• simple82

Varför skulle de ta 3-6 månader att sätta igång? Vi har tid för läkare och skicka remissen den 26/10.. Så hoppas på info besök i jan kanske och börja efter de sen.. Hoppas med på de vill sätta in två ägg på mig :)

• simple82
    tjej25 skrev 2012-10-04 18:39:52 följande:
    Han sa att det brukar vara väntetid på att få börja behandlingen.. Ja vi pratade oxå om ett eller två ägg och som det känns idag vill vi sätta in två ägg om det går :)
    Jaha okey visste inte de va sån lång väntetid på de oxå så att säga, trodde man fick sätta igång rätt snart efter man kommit dit där ser man =0) Ja jag och min man är inte alls säkra på att vi kommer skaffa flera sen och vill då gärna vårat barn ska ha syskon om de går och tar därför två direkt om de går =) Sa dom nått om de idag två el ett ägg?
  • simple82

Å va kul höra, hoppas på två frisk!!vi ska göra de i Sthlm, de är mera rutin där och vårat sjukhus har betalninsförbindelse med dom.. För nytt i Gbg..

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång