• simple82

IVF/PGD väntar på eller är igång

Prizze, åååååååå exakt vad jag ville höra!!!!

• simple82

Tjej25, Prizzi fick tvillingar vet jag dock inte om de va på andra el första nått av de va de ;)

Jo jag har oxå funderat på de där med syskon och vet att de är mycket hårdare regler för syskon sen är de inte alla som orkar gå igenom processen igen med ivf de är rätt tufft att gå igenom..och därför väljer många just få tvillingar och därför ska vi även välja de om vi kan..

• simple82

vad jag har förstått står landstingen bara för ett man får tre försök (beroende på vart men bor) och ETT barn, resten får man betala själv.. och i vårat fall blir de utomlands så de inte går att betala för PGD i sverige..så jag har förstått de..

• simple82
    Kattflickan skrev 2012-10-04 21:38:51 följande:
    Varför är det svårare att frysa embryona efter PGD. Eller är det svårare att få dem att överleva vid upptining? Vi hade ett fint embryo som hade fryskvalitet. Om vi skulle vilja ha syskon så vill vi försöka med det
    Får ni de betalt då el får ni betala de själva? =)

jag underar lite samma sak har hört från flera ställen de är svårt frysa dom, men de kanske är vanligt att de inte går men att de finns dom som får toppen kvalite som du =0) Vet du könet på din bebis än? =)
  • simple82

Kattflickan; Tar tyvärr ett tag innan vi kommer till huddinge.. blir nog i början av nästa år tyvärr.. Annars hade jag frågat åt dig..

RingRing va härligt med en av varje, börjar verkligen kunna känna hopp igen om barn och drömmen är juu att få tvillingar just en kille o en tjej..så vi kommer välja sätta in två och hoppas de blir tvillingar =0))

Är de någon mera är jag som har fruktansvärt svårt att sova när dom är inne i allt detta? Är helt färdig på dagarna.. kan INTE somna på nätterna ligger bara tänker. Och en skolkamrat bjöd mig och två till hem till henne nästa fredag men jag orkar inte va social med dom.. En av dom är gravid med sin andra oplanerat hon blir gravid bara de tittar på varandra.. och jag orkar inte lär känns dom..känner mig hemsk.. Har vänner med barn som jag älskar att träffa, men just dessa som alla är 20 (jag är 30) och en som är gravid igen..kul för henne.. men jag har ingen ork till att va glad för henne el förklara för dom heller varför jag inte orkar.. känner mig hemsk och ingen sömn och plugga in till undersköterska på 9 månader istället för 1.5 år hjälper inte, slutat röka för 1 månade sen kämpar med att gå ner i vikt, klarar vikt gränserna men ju mera jag går ner ju bättre än de ju.. måste börja träna och sluta dricka kaffe med dricker 5 koppar per dag minst.... Gäääsp o stress...

• simple82

nellang, ja de har du väldigt rätt i, jag är här inne på fl allt jag bara kan, kan va så att de sätter fart på allt och läsa om allt hemskt som händer för vissa med fl.. tack för peppen <3

• simple82

Känner mig så fruktansvärt ledsen trotts att barn aldrig har varit närmare än nu igentligen för snart sickas ju remissen... men ändå känns de längre bort är någonsin..känns som jag kommer gå sönder av stress snart...

• simple82

Prata idag med min man och en vän när hon va här drack kaffe och sa de att vi kommer nog inte skaffa barn om de inte går igenom PGD vilket är sant, funkar de inte på dessa tre försök så blir de troligen inget för oss pga ekonomiska själ... Och då fråga min man att de verkar som om de flesta som gör PGD faktiskt blir gravid och får barn med.. Nu min fråga är de så? Brukar man lyckas med PGD på tre försök? Hur stor är chansen lixom att de faktiskt kommer gå? Är oddsen på våran sida så att säga?

har börjat äta, multi vitamin, folsyra och d-vitamin nu för att förbereda kroppen... rekomenderar ni nått mera där?

• simple82
    tjej25 skrev 2012-10-07 18:40:25 följande:
    Simple82 - vilka tabletter är det du äter? Kan du rekommendera nått speciellt märke eller så? Vill oxå börja förbereda kroppen :) jag kommer ju inte göra behandlingen förens om kanske 8-10 månader men vill verkligen maxa nu :) jag äter i vanliga fall ppiller och har gjort det sen jag ava 15 är 27 nu, bör jag sluta med det redan nu eller kan jag fortsätta äta fram tills det är dags?
    Jag har inte tagit sånt på så många år nu så jag vet inte.. jag köper aco:s tror jag att de är jag äter nu Men jag brukar köpa lite olika =0)
  • simple82
    Ulrika 80 skrev 2012-10-07 18:20:39 följande:
    Spännande med många som har eller ska börja med PGD. Känner igen det med tusen frågor. Jag ska göra vul imorgon för att se att produktionen av ägg är som det ska. antar att vi får veta om vi ska till Huddinge på fredag eller inte. Är det många som har har fått problem med det? Vi hoppas verkligen på detta, men är det någon som vet hur lång tid brukar det ta innan man kan försöka igen?

jag åter multivitamin men det ska man ju göra oavsett.

hur har ni andra mått efter tillbakasättningen, har ni jobbat dagen efter?
    Åå va härligt och jag önskar verkligen lycka till!!! Vilket försök är ni på? Hur länge tog de för er att ni fick börja? Hur lång va de olika väntetiderna på huddinge?? Ska ni sätta in ett el två ägg?

Gud förlåt alla frågor.. men har TUSEN frågor till alla jag hittar om detta eftersom jag bara går väntar och väntar nu..
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång