IVF/PGD väntar på eller är igång
Jag tror inte länken fungerar men om man googlar pgd och västerbotten kommer samma dokument upp som första träff.
Jag tror inte länken fungerar men om man googlar pgd och västerbotten kommer samma dokument upp som första träff.
Vad är det för åldersgräns för pgd i Sverige?
Ja, vi är jättenöjda med Reprofit! Dom är trevliga och lätta att ha att göra med och svarar snabbt på frågor via email (alltid inom 24 h). Själva kliniken kändes modern och fräsch. Rekommenderas verkligen om du skulle behöva det.
Så här står det i vårdprogrammet för västerbotten:
"PGD
Tidigare beslut i förbundsdirektionen angående preimplantatorisk genetisk diagnostik (PGD) från 2008 står fast, det vill säga att tills vidare ingår inte denna teknik i landstingens åtagande. Utvecklingen inom området följs kontinuerligt med avseende på 3 faktorer vilket kan innebära att tekniken tas upp igen d.v.s. om resultaten vid behandlingar avsevärt förbättras, om möjligheten till att egenfinansiera försök själv öppnas samt om norra regionen beslutar att utöka antalet IVF försök."
Vet ni om resultaten har förbättrats vid IVF PGD? Är det fortfarande 20% som gäller?
Hej Rymdsemlan! Och välkommen hit.
Jobbigt med så många missfall. Men skönt att ni får hjälp nu! Min gubbe har en robetsonsk translokation (13-14) och jag är nu gravid efter IVF PGD
Jag gjorde korta protokollet så jag vet inget om biverkningar av spray.