Inlägg från: Beckaa |Visa alla inlägg
  • Beckaa

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej på er!
    Jag hänger på här..
    Nu sitter jag och mumsar proteinpannkakor efter ett benpass. Ikväll kommer benen vara skönt stela : )

• Beckaa

Dagens träning blev:
    3,5 km löpning till roddträning - roddträning (skulle tippa på 45-60 min effektiv tid) - 3,5 km löpning hem

Imorgon vilar jag :)

• Beckaa
    TomMon skrev 2011-07-30 10:43:32 följande:
    Nu är jag lite besviken. Jag har aldrig sprungit så mycket som denna säsongen; ca 3 dagar löpning sedan 1 dag med vila, på ett ungefär. Tänkte att detta skulle hålla vikten i schack även under semestertider, men inte då. Är smal i vanliga fall, 173 cm och väger 60 kg. Igår stod vågen på 65... Jag vet att muskler väger mer, men 5 kg?! Vet även att jag inte ska stirra mig blind på vikt, men jag har svårt att låta bli...
    Släng vågen och ställ dig framför spegeln istället. Min vikt hoppar upp och ner hej vilt och jag mådde bara dåligt över att se siffrorna på vågen. De dagar jag vägde mer blev jag mycket mer kritiskt mot spegelbilden också. Vet du med dig att du tränar duktigt är det sannolikt inte fettkilon du lagt på dig!

Tänk på att ett kilo fett motsvarar ungefär 7000 kcal. Fem kilo fett är med andra ord motsvarande 35 000 kcal. Så många lär du inte ha fått i dig utöver ditt dagsbehov, med andra ord är det inte fett utan vätska vågen visar :)
  • Beckaa

laddat inför första jobbdagen efter semestern med intervallträning och ett morgondopp i sjön. Förmiddagen kommer gå på endorfiner!

• Beckaa

Nu har jag precis avslutet ett kort men intensivt armpass. Händerna är helt skakiga. Har jag inte träningsvärk imorgon blir jag besviken : )

• Beckaa

jag har varit ur fas i veckan med mycket kvällsaktivitet vilket inneburit att ett av veckans 6 träningspass uteblev. Jag är en allt-eller-inget-människa så när jag inte orkade ut igår kändes det som jag lika gärna kunde lägga ner allt vad träning heter. Nu har jag dock varit ute på ett 20 minuters HIIT-pass och känner mig tillbaka på banan igen! Skönt! :D

• Beckaa

Nu sitter jag och myser i soffan och surplar på en low-carb proteinmilkshake efter ett skönt armpass. Armarna darrar, härligt! Jag ska ta en tidig kväll och gå upp och träna mage imorgon bitti.. Jag har ett bra flow nu! :)

• Beckaa
    Gryndrömmen skrev 2011-08-29 22:13:56 följande:
    Men hur gör du? Bara häller på det och rör om eller mixar du?
    Jag brukar ha i några frysa bär (bara några stycken), en dl proteinpulver (favoriten är banan), typ 6 isbitar, 1 dl lättkvarg och en skvätt vatten. Kör med stavmixern eller i en blender och sedan har du en proteinmilkshake med lågt kolhydratsinnehåll. Smakar underbart :)
  • Beckaa
    Idizen skrev 2011-08-30 08:51:53 följande:
    Vad gör man om man får skitont i benhinnorna (framtill och på sidan av vänster ben) så fort man börjar springa. Får kämpa mig igenom fast jag har ont och dagen efter kan jag knappt gå. sen så blir det bättre framåt kvällen och då kan jag springa en runda till men tillbax med smärtan direkt. Vilat 3 dagar och va ute och sprang igår och jag behövde inte ta många steg innan det gjorde ont. Kan heller inte gå snabbt (typ PW) då gör det ännu ondare, skönare att springa då.

Tips och idéer?! har sprungit i 3 veckor och det har varit så från start. Springa är det som jag känner att jag hinner med och göra på em när sambon kommer hem och tar barnen. 
    Gå till en butik som sysslar med fotinlägg, typ löparlabbet eller liknande och säg som det är. De kan titta på ditt löparsteg och rekommendera inlägg och bra skor. Det är dyrt, men så värt det! Jag har haft samma problem som du men sedan jag fick inlägg är det inga problem..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!