Inlägg från: Beckaa |Visa alla inlägg
  • Beckaa

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-01-28 08:55:16 följande:
    Här blir det troligen ingen träning på ett tag. Jag har åkt på en sån jäkla förkylning. Känns som jag ska hosta upp mina lungor snart. Men visst magen får väl sig lite träning när man hostar hela tiden. haha
    haha, alltid något :)

Jag har grym träningsvärk i ryggen, känner mig helt ledbruten. Där får man för att man är dålig på att träna rygg i vanliga fall..
  • Beckaa
    Tessou skrev 2012-01-30 12:28:16 följande:
    Ett härligt Cirkelpass är avslutat - ikväll väntar Combat!
    Härligt!

Jag har precis ätit lunch efter att ha simmat drygt 2 km. Jag känner mig ganska begränsad i träningen nu med en fotled som ömmar och ond rygg, men jag kämpar på och gör vad som går. Foten är betydligt bättre i alla fall så hoppas att den håller när ryggen väl blir bra (och tror att det bara är träningsvärk som inte ger sig)
  • Beckaa

Planen var att ha en aktiv vilodag idag med bara ridning, men suget föll på och det blev ett ben och bicepspass. Härligt!

Hoppas ni kryar på er tjejer!

• Beckaa
    Mollly skrev 2012-02-05 18:14:19 följande:
    Jippi, jag har tränat idag. så jäkla göttSkrattande Det blev 45 min på bandet, 15 i lutning. det var rätt jobbigt. Sen gjorde jag två plankor efter. Nu känns det som jag är på G igen. Tisdag blir det skivstångspass.

Jag har funderat och funderat. Äntligen har jag kommit fram till vad jag  vill bli när jag blir storSkrattande
    Jag vill öppna ett gym för kvinnor/mammor. Ett lite mindre gym, där det är lugnt och skönt. Där mammor kan ta med sina bebisar när dom tränar, en lekhörna för lite äldre barn. utbilda mig speciellt för att hjälpa nyförlösta mammor att bli av med gravidmagen. Sen på sidan om skulle jag vilja massera också.

Vad tror ni om det?Skrattande
    Låter som en plan, lycka till! :)

Jag planerar att lägga träningen på is ett par dagar. Jag har höjt min sköldkörtelmedicin två gånger på tre veckor vilket nu resulterat i hjärtklappning och en allmänt shaky känsla i kroppen. Förhoppningsvis går det över på ett par dagar och det känns onödigt att stressa kroppen mer under tiden. Jag vilar nu och kan förhoppningsvis träna hårdare sen. Tråkigt, men inte så mycket att göra åt det...
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-02-09 19:07:23 följande:
    LCHQ? Vad har jag missat nu? *nyfiken*

9km 52 min. Asjobbigt, men skönt! Fattar inte varför det vart så sketajobbigt att springa bara. Nu måst ejag igång igen, seedningsloppet för gbgvarvet går ju snart! Och snart är det gbgvarvet. Nästa vecka är det dax att påbörja den riktiga träningen för det, eller snarare den riktade.
    Paulins nya bok
    www.adlibris.com/se/product.aspx

Dock är jag personligen lite skeptisk mot hans trendkänslighet. Ena dagen är det farligt med lågkolhydratkost och nästa släpper han en bok i ämnet...
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-02-09 19:52:36 följande:
     Ett sätt att tjäna pengar?
    Låter dock mer likt hur jag tänker än ren LCHF. 
    Så, en bild på mig. Testar om det fungerar.. Ska kopiera in en till om det gör det. Är nu inet taget för att "visa" kroppen men ja, ni ser väl ändå...

Minns att vi skulle lägga upp bilder om vi ville!
    Jag ifrågasätter nog egentligen inte själva upplägget, för jag äter ungefär så, men just att han vänder kappan efter vinden.
    Tessou skrev 2012-02-09 20:00:59 följande:
    Har läst flera som skrivit det... jag har aldrig hört talas om honom  tidigare. Men jag tycker det verkar bra iaf, det är precis så som jag äter utan att jag visste att det hade ett namn!
    Han har varit känd som GI-förespråkare tidigare. Grattis till namngivningen av din diet :)
  • Beckaa

Jag har legat lågt med träning den här veckan pga känningar av medicinhöjning, men idag blev det en omgång, skönt! :)

• Beckaa
    Busfröt skrev 2012-02-14 08:24:36 följande:
    Precis hemkommen efter ett morgonpass i simhallen.. helt underbart med tända ljus och lugn musik, helt plötsligt va mina 80 längder avklarade! Perfekt start på alla hjärtans dag :)
    Låter härligt! Jag gillar att morgonsimma, men simhallen på nuvarande ort har inte ljus och musik på mornarna. Det saknar jag!

Jag har sjuk träningsvärk i framsida lår efter gårdagens pass i längdskidspåret. Ajajaj...
  • Beckaa
    MissKaos skrev 2012-02-15 20:00:57 följande:
    9,5km löpning. Med ryggsäck. Testat att springa hem från jobbet det var en mycket bra idé! Det är ljust, jag ska ändå åka hem och det tar ca 30-45 min med vagnen och drygt 1h att springa. Mao: Jag spar en masas tid mot att åka hem och sen springa + att jag springer mitt på dagen när det är ljust. KÄnns som om ryggan sänker farten, den lär ju väga ett par kg med vinterkängorna i. Imorgno får jag åka spårvagn hem, måste ju transportera hem varma jackan jag hade idag den gick ju inte i väskan. TUR jag har två vinterjackor för detta blir det mera av! 9,5 km löpt idag då. Känns inte som om jag har tränat bara..
    Bra jobbat! Läste dock lite för fort först och trodde att du sprungit i vinterkängor :))
  • Beckaa

Jag är omotiverad. Mina ämnesomsättningsvärden är fortfarande dåliga och med andra ord tränar jag i motvind. Jag surar över hela situationen :(

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!