Inlägg från: Beckaa |Visa alla inlägg
  • Beckaa

Träningsnördar - här samlas vi!

*jogg såklart, inte jobb :)

• Beckaa
    MissKaos skrev 2011-12-05 20:45:37 följande:
    ...fast är det så kass att äta pasta och korv någon gång? Vi gör det ibland men väljer då korv med högt köttinnehåll och kompletterar med ångkokta grönsaker som broccoli, morötter och blomkål. Lidl har ju med 97% kött i..
    Lidl's korv tycker inte jag är dålig mat. Som sagt, 97 % kötthalt är kalas, även fast det så klart är en del fett i också. Det är ingenting jag äter varje vecka, men jämfört med vanlig falukorv eller billig grillkorv är det ju kanonmat.
  • Beckaa
    fitnesstjej skrev 2011-12-02 16:38:09 följande:

Sluter upp i denna tråden och delar med mig av dagens träningsdos!

Har haft ledig fredag och då passade jag på att dela upp träningen med trappmaskin på morgonen, 3O minuter, för att sedan köra ett styrkepass med bröst och vader på gymet senare under eftermiddagen, på ca 45-50 minuter.

Finns inget bättre än lediga dagar då man kan träna "hur länge man vill", bara njuta o ge järnet! Glad     

Såg att vi inte hälsat dig välkommen, ohyffsat av oss! Välkommen :)
  • Beckaa

Löpningen blev inställd till förmån för cirkelträning inne. Jag bor i skogen och orkar inte ta mig in till ett gym när jag väl kommit hem, så det är värdelöst väder i det hänseendet just nu. För snöigt för att springa och för lite snö för skidor.

Jag har önskat mig ett hopprep i julklapp, bra pulshöjare inomhus som inte kräver en massa plats :]

• Beckaa

jag har gått och småätit skumtomtar och chokladpraliner idag. Inte många, kanske totalt 6 stycken eller något, men det var inte planerat och då stör det mig att jag gör det. Skärpning...!

• Beckaa
    Mollly skrev 2011-12-13 19:05:58 följande:
    Knät är nog helt kört nu känns det som. Det blir ingen löpning mer för mig på ett bra tag nu. Får köra rodd eller något annat som uppvärmning.
    Tråkigt.. hoppas det löser sig snart! har du kollat upp det på något vis?

Gårdagens ordinarie träning uteblev, men ägnade 45 intensiva minuter åt att bära upp tegelbuntar på taket. Benen skakade efteråt och idag känns det ordentligt i ryggen, så jag räknar det som ett träningspass!

Imorgon är det dags igen, ben och biceps står på schemat.
  • Beckaa
    Mollly skrev 2011-12-14 20:49:00 följande:
    Det är lugnt här inne nu tycker jag. Skrattande Mkt inför jul kanske. Idag blev det vila för min del. Har känt av knät lite idag också, vilket jag inte gjort innan. Det har bara varit när jag har tränat. Så jag får nog boka en tid hos läkaren för att kolla upp det. känns så jäkla surt att det ska krångla nu när jag håller tränar inför en ny mätning i mitten av februariRynkar på näsan Vill ju minska några cm i midjan, det underlättar ju om man springer mkt :)
    Ja, jag bidrar inte med så mycket träning för tillfället. Jag är ur form både fysiskt och mentalt. Jag vet inte om jag ska tvinga mig att träna (och antagligen må bättre) eller om jag ska vila och försöka ta hand om mig. Jag borde väl träna och vill träna, men kan inte förmå mig.

Idag har jag en ledig förmiddag så får se hur det blir idag....
  • Beckaa

Veckan har passerat utan någon som helst träningsmotivation, men nu börjar jag bli laddad igen! Imorgon är det dags för en rejäl omgång igen! :D

• Beckaa
    Mörksuggan skrev 2011-12-15 21:51:44 följande:
    Hej på er!
    Har bara en liten fråga till er. Ni kan inboxa mig om ni vill ifall detta kanske upplevs lite OT.
    Väntar mitt och min sambos andra barn. Beräknad till 27/1. Har bestämt mig för att verkligen komma i form efter denna graviditet (som troligen är min sista). Tog aldrig tag i det riktigt efter att vi fick vårt första barn. Nu kommer det ju iofs inte vara mer än 16månader mellan dem så det var väl aldrig aktuellt med någon hårdträning där emellan då jag antingen har ammat eller varit gravid men men...
    Nu har jag bokat in PT-online hos Olga Rönnberg (med start 20/2) och ville bara höra om någon av er har erfarenhet av hennes träning? 
    Ingen aning, men jag följer hennes blogg och gillar den! : )
  • Beckaa

En veckas träningsvila bruten och ett skönt armpass avklarat. Du är jag skönt darrig i armarna :)
    Ökade lite på vikterna och det gick faktiskt bra. Kroppen verkar ha gillat vilan.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!