• JTo

Träningsnördar - här samlas vi!

Hoppar med här jag också!

Jag tränar tapout xt  nu (kolla youtube) svinkul, försöker köra 4-5 dagar i veckan och tänkte komma igång och springa nu också när det har börjat bli lite varmare, känner bara att jag har en förkylning på gång så jag ska ta det lugnt någon dag nu.
    Jag åker även längdskidor då och då men någon diet följer jag inte, förutom att jag försöker att inte äta så mycket chips och godis mitt i veckorna

Mitt mål just nu är att ta mig igenom toughest i umeå 17 maj, men man får väl se hur det går!

• JTo
    cosinus skrev 2014-03-04 13:49:28 följande:
    Tycker den tävlingen låter superkul och är också sugen men bor 30 mil ifrån så jag vet inte om det passar. Men avis på dig som ska köra!
    Gissar att du pratade med mig, jag bor 29 mil bort så.. men då åker jag med en kompis och vi har (som det ser ut nu) en lägenhet att låna över helgen!
  • JTo

Benhinnor som bråkar har gjort att jag ska strunta i att springa ett tag och istället gå, var ut 8km med barnvagnen igår men barnet var så dödligt uttråkad  knappt halvvägs så jag går nog själv nästa gång

• JTo

Skrev här för några veckor sedan och efter det har det gått lite si så där med den mer intensiva träningen men jag promenerar 8km några gånger i veckan, jag håller på med 100armhävningar-utmaningen (gör 15 nu och är på första veckan) och brukar göra knäböj när jag borstar tänderna, känner att jag behöver börja skärpa mig nu!

Åh just, jag sprang 3km i söndags, rekord Solig

• JTo

Imorgon blir det att cykla 6km fram och (6km) tillbaka till stallet, ja plus ridningen då och på söndag blir det att springa igen, motivationen har varit riktigt låg ett tag men jag känner att den är på uppgång!

• JTo
    Skriver här igen jag då i somras kom jag till slut upp till mitt mål och sprang 3km, efter det låg löpningen på is ett tag och jag tränade en del annat (skaffade gymkort och började gå på gruppass) men iallafall så började jag förutom gruppassen springa mer seriöst igen och började öka ungefär 500m/veckan (9km/h) så nu springer jag 5km vilket är rätt enormt för mig så min plan är nu att fortsätta öka 500m/v tills jag springer 1mil!

Jag tänkte börja öka farten lite också så jag springer 10km/h.

Veckouppläggningen kommer så ut såhär:

tis: 5km
    tors: 5km
    sön: 5,5km (alt om jag kör så långt (eller kort) jag orkar den dagen)

tis 5,5km
    osv osv

och blir det för tungt är det okej också, då ökar jag varannan vecka istället!

+någon gruppass som spinning, box eller bodypump 1-2ggr veckan!

Och ja, känner mig rätt grym just nu
  • JTo

Sprang 5km igår (eller 2,5+2,5 egentligen för jag ramlade av bandet och var tvungen att pausa lite Drömmer) jag hade tänk köra ett box-pass på kvällen men det blev inställt, så ikväll blir det 50min spinning och imorgon ska jag springa igen!

• JTo

Jag känner mig inte det minsta hånad  

Jag har alltid hörlurar i när jag springer och mobilen liggande där vid displayen, där man kan sätta en vattenflaska och det började med att jag kom lite för långt bak på bandet så mobilen drogs upp och ramlade ned på bandet och när jag snabbt skulle försöka fånga den så snubblade jag och ja mer eller mindre ramlade av, fast jag lyckades hålla mig på fötter så jag gjorde bara en snabb uppskattning av hur många som såg och sen "gjorde jag en katt" och försökte se ut som att det var helt planerat och inte alls pinsamt Flört

så nej, jag slog mig inte!

• JTo

Jag känner mig inte det minsta hånad  

Jag har alltid hörlurar i när jag springer och mobilen liggande där vid displayen, där man kan sätta en vattenflaska och det började med att jag kom lite för långt bak på bandet så mobilen drogs upp och ramlade ned på bandet och när jag snabbt skulle försöka fånga den så snubblade jag och ja mer eller mindre ramlade av, fast jag lyckades hålla mig på fötter så jag gjorde bara en snabb uppskattning av hur många som såg och sen "gjorde jag en katt" och försökte se ut som att det var helt planerat och inte alls pinsamt Flört

så nej, jag slog mig inte!

• JTo
    ad hoc skrev 2014-12-11 07:47:30 följande:
    Hahaha tack för den fantastiska förklaringen! Skrattande
    Det var så lite!Glad

iallafall, det var något fel på luftkonditioneringen idag på gymmet (kändes det som iallafall) så jag kunde inte riktigt förmå mig att springa dom där 5km jag hade tänkt springa så jag körde lite crosstrainer (2,5km) och sen lite styrke (överkropp) istället!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!