Träningsnördar - här samlas vi!
Jobbat sent idag igen och hade på känn att jag inte skulle orka med något gympass efter jobbet så jag gjorde ett 10min mag-pass från youtube på morgonen istället :) (liknande det jag körde igår)
Jobbat sent idag igen och hade på känn att jag inte skulle orka med något gympass efter jobbet så jag gjorde ett 10min mag-pass från youtube på morgonen istället :) (liknande det jag körde igår)
Mån (förra): Långt styrketräningspass med bl.a. militärpress 30kg 5x2, marklyft 50kg 5x3 stångcurls 20kg 5x3 osv osv, kändes grymt
Tors: Sprang 5km på löpbandet på ca 33min + 2km rodd på ca 10min
Skyller på att jag jobbar för mycket och lovar att bättra mig den här veckan.. imorgon..
Sprang 8km i torsdags men fick håll och gick en bit, slutade på 56min.
På söndagen blev det några varv på militärhindernbanan (olidligt varmt dock) tog bara tid en gång och då tog det drygt 6½ min, inte fullt ös med andra ord ;) och idag har jag sprungit 8km igen men på 48.39 och jag är väldigt nöjd med den tiden :)
Någon som har lust med en utmaning på roddmaskin? Är öppen för distans så den spelar ingen roll, välj du!;)
Behöver lite träningsmotivation och det här är ett bra sätt:)
Tog en kvällstur i joggingspåret :) 4km på 23.13.
Tog en kvällstur i joggingspåret :) 4km på 23.13.
8km igår, gick väldigt segt och jag blev tvungen att gå 2 ggr.
Fjällvandrat och bestigit berg i helgen, träningsvärk i låren och öm i fötterna :)
Invigde nya löpardojorna med en 4km runda på 24min, kändes att det är ett tag sedan jag sprang senast men det kommer nog tillbaka snart :)
4km löpning 25.38. Snart ska jag börja köra på allvar igen.
Springer 1-3ggr /v, kör crosstainern ibland och styrketräning 1-2ggr/v, kommit av mig lite i uppdaterandet här bara. Men nu har jag haft en förkylning ett tag som varken vill bryta ut helt eller försvinna så den här och förra veckan har det bara blivit promenader.
Däremot har jag föranmält mig till toughest Umeå 2016, så nu håller jag bara tummarna att det blir av!
Kruxet är när ska man isåfall gifta sig? Jag har alltid haft som enda alternativ för att gifta mig att barnen är med som tärnor, vår yngsta är ju fem månader. Hon kan ju inte gärna krypa om hon inte lärt sig gå till sommaren.
Blir ju så avlägset om giftermålet blir om typ ett år, aja vi är rätt praktiska båda två så vi får väl diskutera det och skippa överraskningsmomentet.
Fortfarande förkyld så jag sitter mest hemma och läser träningsbloggar och tittar på the biggest loser så jag har inga träningsuppdateringar men däremot har jag en våg-fundering, jag väger drygt 60kg och det säger ju inte så mycket så jag började fundera på vågar som mäter fett procent, muskelmassa osv, det finns några som kostar ett par 100 och om dom är någorlunda exakta så skulle väl det kunna vara en kul grej att ha? Så: Är dom någorlunda exakta, någon som vet?
Exempelvis:
www.mediamarkt.se/mcs/product/_OK-OPS-200-Personv%C3%A5g,90952,2225667.html?langId=-16 139:-
www.mediamarkt.se/mcs/product/_BEURER-BF-750,90952,1145985.html 499:-