• JTo

Träningsnördar - här samlas vi!

Så det blev 50min spinning igår, var inte alls säker på att jag skulle lyckas ta mig hem efter, jag hade den där känslan ni vet, när man verkligen tar i allt man har, tror att man är slut men sen lägger i ytterligare en växel!
    För mig som är född lat och omotiverad så var det en rätt obeskrivlig känsla så jag nöjer mig med att det kändes väldigt bra!

Idag körde jag bodypump, inte riktigt samma inlevelse som igår men allt som allt ett väldigt bra pass!

Imorgon säger schemat (som snabbt förändrades) 5,5km löpning!

• JTo

spinning på lördag och sprang 5,5km på löpbandet i söndags och nu blir det nog inte så mycket träning på ett par dagar, åker till min mamma ikväll och kommer hem 26:e.

• JTo

Jag skulle ha sprungit igår men båda löpbanden inne på tjejgymmet var ur funktion så jag körde 30 min och 4 km på crosstrainern istället (hann väl hålla på 10 min eller så innan jag kom på att det finns löpband inne på allmänna gymmet, nåja) sen var det 30 min kvar till bussen när jag var klar så jag körde lite smått och gott i styrke + 10x3 swing med 16kg kettlebell och 5x3 marklyft med 30 kg (plus stången som jag tror väger 10 kg), helt grön på båda två och satt och läste om marklyft på bussen på vägen hem att om man är "normalt vältränad" så ska man lyfta 50-70% av sin vikt och jag väger 60-62 så det känns väl som en helt okej start?

• JTo
    Tis: Bodypump
    ons: spinning
    lör: löpning 6km + 30min bodypump

Söndagen var jag och åkte skridskor, (3,5- och 6-åringen har börjat i skridskoskola) inte så pass att det räknas som träning men jäklar vilken kramp jag har haft i ena foten till och från under dagen, det var inte direkt igår jag åkte senast.

Så sammanfattningsvis så var det en helt ok vecka men det känns ändå som att jag har tränat väldigt lite.
  • JTo

Imorgon blir det första träningspasset på 5(!) veckor - en riktigt lugn, kort tur på löpbandet :) 

• JTo
    JTo skrev 2015-03-08 21:29:11 följande:

Imorgon blir det första träningspasset på 5(!) veckor - en riktigt lugn, kort tur på löpbandet :) 

Så.. jag har hunnit springa två ggr den här veckan och det gick verkligen deprimerande dåligt, jag har varit sjuk och inte tränat alls på 5 veckor men så är trist hade jag inte förväntat mig att det skulle vara att börja om igen.
  • JTo

Var till grannstaden och lekte lite på militärhinderbanan med kompisen jag ska springa toughest med, sjukt kul :) vi sprang banan 3-4ggr sedan körde vi 3km spåret runt och sprang banan 1ggr till, sedan gjorde vi lite burpees, chins (nåja hon gjorde chins, jag hoppade upp och gick ned sakta ;) ) sedan sprang vi runt och hoppade över och upp på grejer och tränade lite teknik över hindren, väldigt motiverande och precis vad jag behövde nu när det känns så tungt att börja om igen!

• JTo

Nyårslöftena börjar förlora sin motivationskraft tror jag :) Inte för att jag skriver så ofta heller men... ja

• JTo
    K grrl skrev 2015-04-01 12:40:40 följande:
    Hahaha! No way! Det finns inga genvägar, bara hip thrusts och mycket mat.
    Det var när jag läste den som jag insåg att det var 1 april idag :D
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!