Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 49

AB 20 cal uppvärmning, intervaller 10x30 sek 120 sek vila mellan varje. 13 cal per intervall i snitt.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

2 hårda dagar i Åre, idag gick vi på tur är helt stum i benen. Grymt roligt

• Studentpappa

Pass 50 
    20 cal AB
    30-40 min MU-försök hade ett flertal som var riktigt nära, det är i vändningen som farten och styrkan inte riktigt finns ännu. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-05-02 21:09:29 följande:

Är det ring mu du gör? Eller på bar?

Nu är det ring jag övar på. Men jag borde egentligen träna på båda men min bar hemma är inte så bra. Ska bygga ett bättre snart, har tröttnat helt på att gå på boxen när mitt knä är paj så jag tränar enbart hemma..

Åre var (no surprise) inte bra för mitt knä.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-05-03 21:44:01 följande:

Idag var jag så sjukt dålig... dagens wod var en miljard squat snatch (kändes det som) och det var verkligen inte min grej.

10 squat snatch 30kg
    10 burpees
    9 squat snatch 35kg
    10 burpees
    8 squat snatch 35 kg
    10 burpees
    7 squat snatch 40kg
    10 burpees
    6 squat snatch 40kg
    10 burpees osv

Time cap 20 min. Jag började på 20kg och kom förbi 7 squat snatch och 10 burpees.
    Satans svårt och apjobbigt. Snatch är inte så svårt men med squat är jag sjukt ostabil.

Sen var det 3*2 front squat 90% 1rep max (55kg).

Ja ryck (ej styrke) är ju lätt det svåraste olympiska lyftet att utföra. Styrkeryck ställer ju betydligt lägre krav på rörligheten, jag är stel och har haft svårt att få till ett bra böjryck. Min största akilleshäl är rörligheten i axlarna, jag måste hålla så brett för att få bak armarna raka så jag får hålla hela vikten med axlarna i stort sett. Istället för att få kraften ner i lats och underkroppen, detta leder oftast till att jag hamnar framåt och det funkar ju inte i bottenläget i ryck. 
  • Studentpappa

Pass 51
    AB 20 cal
    superset
    Bänk 3x5@40kg, 2x5@60kg, 5x5@77,5kg
    Raka mark kettlebell 2x10@16kg, 3x10@24kg, 5x10@32kg
    ttb 8x10
    AB 20 cal

Inte behövt backa i bänken än även om frekvensen på antal pass är lite för låg, men det var tungt idag. Nästa vecka är det 5x5@80kg och det känns tungt.

• Studentpappa

Pass 52
    20cal AB
    kb-swingar 20@16kg, 50@24kg, 80@32kg
    squats 40 st
    Sittande vadpress 24kg kb på knät+ stående vadpress 40 kg. Gjorde många räknade inte.
    Axelövning ingen aning om den har ett namn, 10 kg viktskiva på raka armar från midjan i sakta rörelse så långt bakom huvudet man kommer. Bra för att töja lite nu när jag kör mycket bänk. Känns som jag kommit tillbaka lite efter skidresan, ska ringa sjukgymnasten på måndag och be om ett nytt besök för utökat rehabprogram. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-05-06 18:06:34 följande:

Vi hade loppmarknad i mitt område idag, vi sålde massa skrot och jag gick ut en tur och hittade en 16kg KB till 150,-.

Riktigt nöjd med det! Men även om det inte var så långt hem blev det riktigt segt att bära den ca 1500m. Puh!

Jag har börjat drömma om en roddmaskin på kontoret, ska plantera idén hos chefen om hur bra det skulle vara för hälsan. Skulle vara kung att kunna ro 30 min på lunchen utan att behöva lämna kontoret!
  • Studentpappa

Pass 53 kanske knappt räknas..

100 cal AB 7:42 min, låg i fosterställning efteråt så lite träning var det..

• Studentpappa

Pass 54 
    AB 30 cal
    smalbänk 5x5@62,5kg
    raka mark 5x10@32kg
    swingar 5x10@32kg

Körde detta som en wod 5 varv, blev faktiskt lite jobbigt och kände mig åter lite som en Crossfittare

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!