Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2017-02-26 21:20:52 följande:

Har förövrigt väldig träningsvärk i låren idag. Antar att ett sett med front squats inte kan få skulden så det är totalt 800m på skillmill som är boven. Bra maskin alltså!

Synd att dom kostar 60-70 000:- så vi lär ju aldrig ha råd till vår förening
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-02-27 06:36:31 följande:
    Fler sjukdagar än förra året totalt... men jag har ju fördelen att kunna jobba hemifrån.
    Ja det är ju ibland en fördel och ibland en nackdel har jag märkt, jag låg i magsjuka och hade skypemöten då jag var för dum att säga nej. Helt värdelöst och jag bidrog förmodligen inte ett skvatt, men är man hyfsat arbetsför så är det ju bra. Samt att kunna minska sitt vabbande är ju trevligt. 

Men ibland saknar jag det där med att bara kunna stänga av och vara ledig.
  • Studentpappa

Pass 29

17.1 så gott det gick. 24 kg kb istället för 22,5 kg hexhantel (har ingen) och bara burpees pga knät. Men jag är rätt säker på att kb-snatch är tyngre än hantelsnatch men det är nog ändå inte helt jämnt.

CAP(20min) + 25 snatch och 15 burpees

Totalt 125 snatch, 45 burpees.

Sara armanius gör den rx under tio min.. Helt galet.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-02-28 21:18:04 följande:

Kollade just på Crossfit games! De har ju förlängt deadlinen... aaaaargh! Idag kunde jag ju gjort 17.1 men tänkte det inte var så stress eftersom deadline var igår. Blev rätt stel i låren av Skillmill och tänkte jag behövde en vilodag. Besvikelsen!

Men cool att vi har en rookie på ledarplats och dessutom svensk! Gillar!
    Önskar att jag startat med Crossfit i 20 åren. Som närmare 40åring är det ju liksom inte helt det samma.

Ja sidan har ju klappat ihop helt så det kanske förlängs ytterligare, jag har sett Sara på diverse tävlingar och hon verkar ha tagit ett stort steg till även om jag tror hon varit på regionals och gjort bra på open även tidigare år. Jag känner igen namnet iaf så hon måste synas ibland. 
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-03 23:13:46 följande:

17.2 idag. Klarade inte ens skalerad versjon. 16 pullups.... tog 8.

Så ingen score på mig.

Det var väl väl en amrarap så du fick väl antal reps tills det tog stopp? Man behöver väl inte klara hela varvet för att få räkna repsen?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-04 15:27:05 följande:

Jag tog 8 varje varv. Annars hade jag fastnat på tredje rundan(första med pull ups).

Två fulla(fusk) varv tog 9,59 så blev det nästan hela första omgången en fång till.

Aha ja då är jag med
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-04 18:42:46 följande:

Mina ben och min rumpa hatar mig. Kort sammanfattning av 17.2.

Gött att man inte är så bra tränad som man tror. Reality check!

Open är en brutal ögonöppnare

Jag har sån grym träningsvärk i magen idag, nästa år ska jag vara bättre förberedd. Slutar antagligen med att jag köper en skierg i höst.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-03-04 20:20:14 följande:
    Vad är en skierg?
    Körde du rx?
    Stakmaskin, i längdåkning finns inga genvägar, så japp det var RX på stafettvasan igår

Jag var inte tränad för att staka 2,4 mil i lite trögt före upptäckte jag, så tills nästa år ska jag vara bättre förberedd. 
  • Studentpappa

Pass 31

10 km längdåkning, nästa år blir det minst halvvasan+stafettvasan. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!