Inlägg från: Illusion |Visa alla inlägg
  • Illusion

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-01-30 11:30:21 följande:
    2XU töjs ut om man försöker tillräckligt och det är ju tights för typ 1500:- :-P

Inte lika illa som billiga tunna såklart eller leggins men ändå.
    Känner att jag måste undersöka detta vidare. Pinsamt om det skulle vara så. Inte för att jag är överviktig, men har en framträdande bakdel (genetik). 
  • Illusion
    Wilowa skrev 2015-02-01 11:40:17 följande:

Vilka problem ni verkar ha. Jag ser knappt nåt alls när jag tränar på gymmet. Jag stoppar musik i öronen och går in i mig själv. Om nån stör sig på vad jag har på mig så är det deras problem. Fast nu blev jag ännu gladare över att jag tränar hemma, vill jag inte att grannarna ska se mig så drar jag bara ner rullgardinerna.

Att jag ska sätta på mig stringtrosor bara för att inte visa troskanterna finns liksom inte i min värld, så farligt är det väl inte?

Igår fick jag några underbara timmar i skidbacken innan en snöstorm kom och satte stopp. När skidorna blåser iväg (eller om det var snöhögar som jag inte såg i dimman) och man knappt kommer nedåt så är det dags att ge sig.

Jag håller med dig. Men intressant diskussion ändå. För visst märker man vad folk har på sig på gott och ont. :)
  • Illusion
    cosinus skrev 2015-02-02 08:47:30 följande:
    I mitt fall norrbottens kustland
    Aha, då förstår jag. Mys! 
  • Illusion

Jag är så jäkla nöjd. Snart deffat bort 10 kilo. Muskelkonturerna börjar visa sig på magen. Dock vill jag att magmusklerna ska in ytterligare.

• Illusion
    K grrl skrev 2015-05-21 05:53:59 följande:
    Ha, vilken kontrast. Jag har bulkat upp mig sju kilo. Samma klädstorlek som tidigare dock.
    Det är bra jobbat det också! Det låter dock mycket roligare. Glad Cool

Nu blir det en löp-/joggningtur på en timme eller så med bra musik. Det går inte att träna för mig om inte musiken är bra. 
  • Illusion

Har löpt 1 timme eller mer idag. Det gick riktigt bra.

Fokus ligger nu på att få en plattare mage genom övningar så som båten och plankan.

Men jag måste nog ned 4 kilo till för att uppnå det resultat jag vill. Phu... mycket slit.

• Illusion

Jag får ont vid sidan av vaden när jag springer? Någon som har idé varför och hur man kan förebygga det...

• Illusion
    Studentpappa skrev 2015-05-27 22:26:14 följande:
    Stretcha, rulla med kavel, pet-flaska eller foam-roller efteråt? Eller spring på mjukt underlag, det är antagligen det absolut bästa för att slippa skador vid löpning. Jag märker riktigt stor skillnad på om jag kör asfalt eller slingan i skogen. Jag fick rejäl benhinneinflammation när jag jobbade i skidskolan, blev riktigt invalid och fick köra med oknäppta pjäxor i slutet av säsongen, käkade Alvedon på nätterna då det värkte konstant. Inget jag vill dra på mig igen, tog lång tid att bli av med.
    Rulla med kavel var faktiskt väldigt bra. Det är just det jag är rädd för, benhinneinflammation. 
    Sorbus skrev 2015-05-28 19:36:04 följande:
    Bra skor till att börja med, anpassade efter ditt löpsteg. Bra löpteknik, tillräcklig uppvärmning före och stretch efter. Underlaget kan påverka mycket också som Studentpappa säger. Så gäller det också att inte trappa upp löpningen för snabbt om du inte sprungit så mycket innan. Träna upp vadmuskulaturen genom tex excentriska tåhävningar.
    Och så är det viktigt att ha tillräcklig styrka och rörlighet i hela kroppen. Ibland får man ont på helt andra ställen än där man egentligen är svag eller stel.
    Nya skor funderar jag starkt på om det är största boven. Jag har andra skor än förut, lite mer moderna, men den äldre varianten verkar bättre för mig, dvs. med rejäl sula. Min löpteknik kan absolut förbättras. 

Tack för visat intresse båda två! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!