Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 99

AB 25cal uppvärmning

Bänk 5x5@70kg

Marklyft med fatgripz 5x5@90kg, tog till fatgripz för att inte behöva ha så tungt men ändå kunna utmana kroppen. Fick ändå ont i knät..

Strikta pullups med fatgripz 5x5, riktigt svårt och jag fick bryta alla set. Det blir så tjockt att jag inte har en chans att stänga handen.

Avslutade med rodd 1000m, hade dottern med och hon vill aldrig åka hem..

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-24 22:23:28 följande:

Vad i hela friden är Fatgripz?

Jag är stel, igen. Tycker låren borde vänja sig en eller annan gång....

Bra skit för grepp och armstyrka

• Studentpappa

Pass 100

Skulle på wod ikväll men dottern samarbetade inte så det blev hemma.

5km rodd 22:50 + 100 kbswing 24kg

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-26 23:22:32 följande:

Skulle du ha med henne? Har ni barnpassning?

Nej hon skulle somna innan tänkte jag Vi har ingen barnpassning, vi har ca 35 medlemmar och allt är ideellt. Men äldsta brukar följa med när jag tränar själv. Vi har en tjockmatta så hon kan härja runt bäst hon vill i ringar och rep. Mitt på dagen på helgerna är det som regel tomt på boxen så då stör hon ingen heller.
  • Studentpappa

Pass 101 på sats i Åre

25 cal AB uppvärmning

5x3@60kg benböj lugnt tempo

5x10 alternerande hantelsnatch @24kg

5x5 ttb

• Studentpappa

Pass 102 SATS Åre

AB 25cal

Powerclean + jerk i samma rörelse 6x5@50kg

Gick på slackline i kanske tio min. Var många år sedan så det tog lite tid innan jag hittade balansen.

Körde några ropeclimb typ 3-4st sen kände jag mig nöjd, var på ute igår med gamla kompisar så viljan var lite begränsad på morgonen.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-03 20:15:13 följande:

Hahaha. Självinsikt ..

Krya på dig!!

Min man klagade i helgen på att jag blivit "bulky", funderade på mycket jag ska fästa vid det?

Stod i duschen med Kristin Holte igår och dit är det typ 7 ljusår så jag kan verkligen inte själv se problemet.

Ja jag brukar inte bli så påverkad av förkylning men nu är det rakblad i halsen och allmänt slut. Så det måste väl kvala in som mancold

Att han säger det eller om du blivit det? Min sambo har aldrig varit i form men jag har nog aldrig sagt något om det. Är han i form själv? Ahaa nu hänger jag kanske med "bulkig" är för mig småfet men det han menar är att du börjar ni grov/deffad? Du gör väl som du vill skulle jag säga, du gillar ju att träna då blir det muskler.

Jag skulle också vilja duscha bredvid Kristin...
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-03 20:55:16 följande:

Förövrigt är jag inte deffad. Man märker att allt lyfts och det är nice. Hullet på nedre delen av magen magen måste nog deffas bort med hård diet. Ev om det går till sig automatiskt till sommaren 2018. Men det verkar gilla att vara där. Jag är heller inte direkt intresserad av sträng diet. Jag är 1,80 lång och rätt normal, smal i benstommen. Men ja, axlar har jag fått, och lite lår men det var bristvara tidigare så den biten är positivt.

Låter väl inte som något att klaga över, är väl roligt (skulle jag tycka) att sin partner hittat en hobby hon trivs med.

Jag skulle aldrig orka gå på diet, ser liksom inte vitsen med det. Jag har aldrig varit i superform men den duger gott och är helt ok året runt, även om jag tappat på benen nu när knät pajjade.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!