• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Gryndrömmen

Latino toning låter spännande :) vad är det?

Själv har man pt-timme idag, får se vad han hittat på för mig idag.. Ska få nytt program :)

• Aprilia1977

Morgonpromenaden avklarad.

Lunch om någon timme, sedan blir det benträning. Kan ju säga att vågen står stilla, 77,1 kg vägde jag denna morgon och jag vill ju gå ner i vikt (Som så många andra).

Varför hittar man hela tiden bortförklaringar... jag menar, i höst ska jag och min sambo försöka att bli gravida igen (sist fick vi missfall). I och med detta så tänker jag så otroligt dumt, "jag blir nog snart tjock igen" och "det är ingen idé att gå ner i vikt eftersom man går upp när (men framför allt om) man blir gravid....

Jajaja....
    Tungan ute

• Tullemi

Idag var jag iväg och köpte hantlar (3 kg's) och en bra träningsmatta. Det är ju många kvällar man skulle kunna fixa några hantelövningar hemma, och vi har en gymboll på vinden som jag ska damma av .
    Nu sitter jag med lunchen: omelett, räkor och tomater. Enkelt och bra

Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-07-27 12:37:11 följande:
    Idag var jag iväg och köpte hantlar (3 kg's) och en bra träningsmatta. Det är ju många kvällar man skulle kunna fixa några hantelövningar hemma, och vi har en gymboll på vinden som jag ska damma av .
    Nu sitter jag med lunchen: omelett, räkor och tomater. Enkelt och bra
    Det finns hur många bra hantelövningar som helst! Hantlar kan användas som hjälpmedel till varenda muskelgrupp. Jag tränar mycket med hantlar på gymmet och tycker det är kanon!

Lycka till!
  • Jennnyn
    Shaun the sheep skrev 2011-07-27 08:14:31 följande:
    Gud vad ni skriver, jag hinner aldrig läsa ikapp!

Men jag har tänkt lite på en grej, jag hittade ett par 2-kiloshantlar här, men tyckte de vägde för mycket. Nu har jag tagit bort vikterna och kvar är själva stången som väger kanske ½ kg. Tycker ni jag mesar för mycket om jag använder bara stången ett tag? Provade i förrgår och har rejäl träningsvärk i biceps och triceps så nån skillnad måste det ju ha gjort. 
    Kanske ska tillägga att jag började träna på gym för bara en månad sen, och har inte kunnat gå så ofta pga semester och skada i foten. Det är bättre nu, men jag är ju fortfarande väldigt otränad. Jag tänkte ha hantlarna och crosstrainern här hemma som ett komplement de dagar jag inte kommer iväg   
    Jag tycker du kan köra med bara "stången" ett tag, för hellre få in tekniken ordentligt i början än att ha för tunga vikter. Lycka till
  • Jennnyn

God dagens! Idag vaknade jag typiskt nog med huvudvärk. Hade egentligen tänkt att gå ner till stranden (har fördelen att ha gångavstånd dit!) men det får nog bli en promenad utan strand. Ibland förvärras värken av stark sol, så nu tänkte jag ta på mig en keps och ge mig ut en sväng.

Ikväll blir det nog gymmet i vanlig ordning. Egentligen kanske jag borde ha en vilodag, men det är svårt när man tycker det är så roligt Jag tränar ju aldrig samma muskelgrupper två dagar på rad så min kropp får ändå återhämtning på så sätt, trots att jag är på gymmet i stort sätt varje.

• Amazina

Hemkommen efter träningen. Är mycket nöjd! Det blev först Step up. Ett svårt, snurrigt, hoppigt och roligt pass! Efter det Latino toning. Det var något zumbaliknande med mycket fokus på benstyrka och lite mage. Jesus Christ vad det sved i rumpan. Vi tog fram mattor och körde styrka från liggande sidläge genom att man lyfter det övre benet rakt upp (Den vanliga Lanefeldtövningen, typ). Sedan skulle man lägga det undre i rät vinkel, böjt framför kroppen och köra upp och ner med det övre benet sträckt rakt fram. Han körde i en evighet!!! Det var så jobbigt att jag nästan blev förbannad på instruktören! Hehe, inte riktigt, men hungrig, trött och ont i rumpan är inte skoj!

• Jennie med ie

Sådär ja! Idag ska jag till gymet igen. Tänkte mig styrka för ben&rumpa och mage... och nån form av konditionspass. Iklädd mina nya träningsbyxor som får ersätta de gamla som hållt uppe med skärp den senaste tiden Ja det var 20 kg sedan jag köpte dem så det är inte så konstigt. Nu var det verklige dags för nya. Och det gör inte ont att kunna köpa dem i storlek M heller

• Amazina
    Jennie med ie skrev 2011-07-27 18:40:25 följande:
    Sådär ja! Idag ska jag till gymet igen. Tänkte mig styrka för ben&rumpa och mage... och nån form av konditionspass. Iklädd mina nya träningsbyxor som får ersätta de gamla som hållt uppe med skärp den senaste tiden Ja det var 20 kg sedan jag köpte dem så det är inte så konstigt. Nu var det verklige dags för nya. Och det gör inte ont att kunna köpa dem i storlek M heller
    Duktiga du!! Bra jobbat!!
  • Tullemi
    Jennie med ie skrev 2011-07-27 18:40:25 följande:
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!