Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

..du kommer inte kunna köra cardio.. aj!! ! Träningsvärk!

Promenerat m barnvagn idag. Ska köra hemmapasset från Olgas bok sen. Hade träningsvärk i magen igår..

Mina största jeans börjar nu glipa lite i midjan. Händer inte mkt på vågen men det kommrr väl! Kör ju Olgas pass 3 ggr/v mammacore 1ggr samt promenader nästan varje dag. Nu gäller det väl bara att hänga i.. längtar efter mer riktig cardio. Så fort kag är ok med att lämna lillan hemma -hon vägrar flaskan- så blir der spinning! Eller när hon blir 4månader då fpr man lämna i barnpassningen.

k girl skrev 2014-02-17 14:23:53 följande:
    I träningsupplägget menar du? Bland annat knäböj, marklyft sumo, höftlyft med stång, roddrag, ryggextension, knäböj, latsdrag och armhävningar, tre gånger i veckan, och så ett pass med dynamiska plankor bland annat en gång i veckan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gymmet! 30 min ct 1biceps 1triceps rodd i maskin och pecdec.

...ingen kondis och inga muskler..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nej ven gjorde det på bf? Uppgiven möjligen. Min kom på +14..

Tessou skrev 2014-02-18 08:32:05 följande:
    Idag har jag BF, känner ingenting alls! Igår och även idag skiner solen så härligt, så om man hade orkat hade jag gått på en lång, härlig promenad.... Gick iaf en kortis igår på några 100 meter!

• MissKaos

Kortare promenad ca 2km och olgas pass som går lättare nu!

• MissKaos

Mot gymmet! Mammacore.

• MissKaos

Grattis! Hoppas vi du snart är på g ned träbibg igen! Min lilla fylkde två månader igår. Och i torsdags var vi på gymmet gång 4 hon och jag

Tessou skrev 2014-02-22 10:01:22 följande:
    Kikar in en snabbis... 21 februari kom vår lilla tjej!

Ni kan läsa här om förlossningen... www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b113731.html

Kikar in lite senare och läser ikapp om kanske fler fått?

• MissKaos

Tipsar om Olga Rönnbersgs träning för nyblivna mammor.

Jag märker skillnad tre veckor in i programmet.

Köpt gymboll igår! Körde olgas program och lite gummiband bicepc axlar. Dips i trappan. Kortkort prommenad i stormen idag.

Tessou skrev 2014-02-23 11:32:01 följande:
    Tack snälla ni! Ja, jag hoppas vara igång med träningen så snart det går.. Jag har lite dvd:er hemma som man kan börja med, förutom promenader.

• MissKaos

Japp.

Wilowa skrev 2014-02-23 15:58:02 följande:
    Funkar det även om det var snart tio år sedan man blev mamma senast?

• MissKaos
    Wilowa skrev 2014-02-24 14:38:53 följande:
    Ogillar den där puss-smilisen som är här på familjeliv, på facebook blir samma en Tungan ute...min fråga var lite skämtsamt ställd. Fast egentligen borde jag köra nåt sånt program, men har inte riktigt tiden just nu. Är det i bokform du kör MissKaos? Jag fick ett jättebra pass av min sjukgymnast, mend et börjar bli lite tråkigt plus att jag inte hinner till gymmet nu. Fast igår hittade jag ett pass för axlarna som passade mig perfekt.

japp!
    köpt en coreboll.. testat den lite efter dagens pass och 1h promenad!
  • MissKaos

Magsjuka eller ngt. Spydde igår kv. Sen dess frusit mått illa. Risig idag m kraftig huvudvärk och skakiga ben. Undrar om jag kan träna imorgon... vill gärna gå på mammacore. Missar mitt Olgapass idag. Hämtat på fsk. Gick ca 500meter x2. Tvärslutm

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!