Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Och måendet! Sömnen blir bättre och humöret. Även vissa sjukor som migrän mm blir bättre. Aptitregleringen bryjar med bli bättre på köpet

Johan75 skrev 2014-05-25 12:49:40 följande:
    Resultat av träning bör mätas i prestanda - inte eventuell vikt. Självklart kommer du att märka resultat av löpträning om du går från inget alls till tre gånger i veckan. Du kommer att orka mer, längre och bli snabbare troligtvis. 

Ta det lugnt bara så du inte skadar dig så här i början när kroppen är ovan. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tja blodtryck är ju lättmätt. Antal migränanfall. Ryggont etc

Johan75 skrev 2014-05-25 16:43:19 följande:
    Ja, hur man mår spelar in. Mår man bra av något så bör man fortsätta göra detta så länge det inte skadar någon annan. Däremot kan det vara svårt att mäta. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nej såklat inte.. men det finns studier åå just dessa saker där man sett väldigt bra resultat

Johan75 skrev 2014-05-25 16:57:04 följande:
    Absolut, men det är framförallt positiva bieffekter av träning. Man bör exempelvis inte sluta träna bara för att migränanfallen inte dämpas eller ifall sömnen inte förbättras. 

• MissKaos

Plågat kroppen åå gymmet skön smärta! Knäböj ryggdrag utfallsgång m kettelbell bänkpress marklyft omvända flyes fluäyes o kabeldrag triceps biceps axlar som superset sen lite plankor på boll o korsrygg ni vet ligga på golvet lyfta överkropp.

Lär vara krum imorgon!

• MissKaos

6,5km. 47 minuter. . Deppigt sprang milen på det före bebis. Glädjande- första turen över 4km sen bebis.

Skönt var det iaf jobbigt springa i berget men härligt!

• MissKaos

Haha ja det hade krävt en moppe

Wilowa skrev 2014-05-29 21:36:45 följande:
    Äh! Då har du nåt att kämpa för. Hade varit vansinnigt om du hunnit en mil på den tiden nu.

• MissKaos

Det går ett 10km lopp i september (på min födelsedag) funderaråpå att anmäla mig..

skitaitårtanochgöradetjaggillar firande?

• MissKaos

Kanske inte aplicerbart på den sträckan?

6,5 km sprugna. 5km på 30min sen gick det lååångsamt sista biten hem..

klängde lite i min trx i carporten på kvällen. Plankor med ben indrag i den, man tar slut fort!

Wilowa skrev 2014-06-02 20:55:53 följande:
    Testade att jogga lite igår och det känns helt okej nu ett dygn efteråt. Inte långt men med min höst då jag knappt kunde stå upp så är det en stor seger. Fast om jag ska gå på MissKaos råd att öka 10% i veckan som mest, så kommer jag upp i milen om några år. Sprang totalt max 200 meter.

• MissKaos

Gymmey idag. Squats utfallsgång m kettelbell marklyft stötar bäbkpress frivändningsr samt baksidaaxel m hantel biceps triceps axeldrago mage.

Gångproblem imorgon. .

• MissKaos

Bra jobb! Milen sub45 hade jag tänkt mig förra året till seedningen för gbg varvet. Blev gravid istället nu är målet att springa milen.

Har liknande skada som du. Testat yoga? Ashtanga eller hatha. Funkade bra på min..

Kul med fler lpare här!

PTmartina skrev 2014-06-04 00:21:29 följande:
    Grymt ! Innan säsongsavslutningen i höstas så sprang ja milen på 43 min, Rätt schysst men då jag löper i icebugs på vintern som inte har samma stöd för foten så vart det mest 5km rundor, vilket har satt sina spår när det gäller att ta upp löpningen ordentligt igen ;) Kämpa på så tar du snart milen !

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!