LunaTone skrev 2012-07-25 16:46:53 följande:
Ja den bästa träningen är väl ändå den som blir av och chansen ökar nog ju närmare man har tänker jag :) Ändå väljer jag inte det närmaste gymmet (Sats). Jag kommer aldrig springa på löpbanden eftersom de står precis innanför ett skyltfönster där folk går förbi och tittar. Jag har också tänkt på fördelarna med att träna själv, men däremot är träningskompisar bra för mig eftersom det då är svårare för mig att backa ur träningen. Självdisciplinen är inte alltid den bästa här :D
Jag sitter och funderar på vad du kan använda för belöningar. Mat känns kanske inte som en optimal belöning, men det beror såklart på om man är överviktig eller ej. Du skulle i och för sig kunna ta en nyttigare mysmiddag med din partner eller kompisar. Kanske kan du ha mindre belöningar vid exempelvis 10 träningspass och ha större belöningar som kanske barnvakt och utgång vid lite högre siffror som 20 pass. Det beror ju såklart på hur många pass du tar i veckan. För min del som har tänkt mig 2-3 pass i veckan hade nog 20 pass varit en bra nivå för en sådan större belöning :) Andra förslag på belöningar kan ju vara en go massage av gubben eller annan vardagslyx. Det är ju inte så dumt om den andre kan hjälpa till med vissa belöningar för då kan man ju återgälda tjänsten när han har gjort något bra :)
Ja jag får fundera lite på detta med belöning, är lite inne på att ge mig "stjärnor" för ett visst antal genomförda pass och att sedan ett visst antal stjärnor ger en större belöning. Jag har länge varit inne på att unna mig en massage, men det är ju så dyrt.
Jag kan förstå att du inte vill stå och flåsa i ett skyltfönster.
Fast jag har tyvärr inget val då det bara finns två gym i denna lilla håla. Det ena gymmet har även några få pass i veckan som det andra inte har, därför har jag bara ett att välja på.
Nu snart ska jag följa med sonen på barmarksträning, vi cyklar upp och så tar jag ett varv i spåret när han tränar. Jag måste erkänna att jag börjar tröttna på promenader och är sugen på att springa istället. Fast det SKA jag INTE i år. jag vill inte riskera nåt nu när jag äntligen börjar känna att jag hittar förlorade muskler i bäckenet. jag fattar inte hur jag kunnat åka så mycket slalom i vinter som jag ändå gjorde. Det gick bra så länge jag höll igång, men när slalomsäsongen var över fick jag ont på ena sidan. Det känner jag dick väldigt lite av nu sedan veckan med sjukgymnastövningen samt promenaderna i MBT-skorna. Fast idag får de skorna stanna hemma, jag måste spara lite på musklerna för imorgon blir det en heldag i bilen samt Tusenfryd i Oslo.
Bor ni inte jättelångt från Oslo så kan jag tipsa om att man går in och åker helt gratis på detta nöjesfält om man har ett Medmerakort.