Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Sandrasomandra skrev 2017-07-24 16:19:01 följande:

Hej.

jag behöver hjälp jag är så okunnig inom träning och vikt minskning. måste man äta lchf för att gå ner i vikt? jag har hittat en e-bok jag skulle vilja testa men jag är osäker på om det är rätt för mig.

det sägs ska vara en trend som är modifierad lchf som fungerar bra även om man styrke tränar men jag vet inte om det stämmer. kan någon hjälpa mig och kolla? det ska tydligen ingå ett kost schema också. det verkar bra.

minptonline.se/lchf-27-praktiska-tips/

där är länken. tack. gärna om det fungerar för att gå ner i vikt efter förlossning med styrke träning.

Att gå ner i vikt kräver disiplin och en app som hjälp kan vara bra. Jag rekommenderar dock nån som tillåter dig välja hur du vill äta. Själv använder jag Lifsum och är nöjd med den. LCHF skulle jag aldrig kunna äta, det håller inte min mage för. Viktminskning i praktiken väldigt enkelt, mindre kalorier in än vad som går ut.

Hur du ska tänka med styrketräning efter förlossning beror på hur länge sedan det var du födde och hur du mår i kroppen. Det finns flera böcker om träning efter förlossning och det viktigaste är att du tränat upp dina bäckenmuskler innan du börjar belasta. Ännu ett app-tips är Mammamage. Är du ovan vid styrketräning så ska du helt klart ta hjälp av en instruktör på ett gym eller en sjukgymnast.

Låt dig inte skrämmas, du klarar det med rätt inställning! Lycka till!
  • Wilowa

Idag var jag på ett kul pass, en kombination av HIT, Street dance och yoga. När HIT-delen var klar, var jag helt färdig. Det var så varmt! ...men kul!

• Wilowa
    Wilowa skrev 2017-07-27 22:26:54 följande:

Idag var jag på ett kul pass, en kombination av HIT, Street dance och yoga. När HIT-delen var klar, var jag helt färdig. Det var så varmt! ...men kul!

Jag har träningsvärk än
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2017-07-31 15:53:23 följande:
    Härligt med träningsvärk!
    Nja när marken helt plötsligt är omöjlig att nå, så vet jag inte om det är så härligt
  • Wilowa

Jag är lite irriterad. Efter det passet som jag fick så grym träningsvärk av, gick jag upp 1,5 kilo. Vätska jag vet, men kan det inte släppa nån gång? Det är 1,5 vecka sedan. Morr! {#emotions_dlg.djavulsk}

• Wilowa
    Margaux skrev 2017-08-06 21:51:46 följande:
    Om du fått träningsvärk i så många dagar har du gått ut för hårt. Stor skaderisk! Typ Max 3 dagar har jag för mig är ok.
    Hoppas det går till sig snart!
    Träningsvärken var jag av med efter 3-4 dagar, det är vätskan kroppen vägrar släppa.

Jag vägde mig på morgonen samma dag och dagen efter, skillnaden var +1,5 kilo...och de hänger kvar. jag känner ju att jag har överskott av vatten i kroppen, men vet inte hur jag ska bli av med det. Inget ovanligt för mig på sommaren, men ändå irriterande.
  • Wilowa
    K grrl skrev 2017-08-07 12:05:55 följande:

Min träningsvikt ligger 1,5-2 kg högre än min "vilovikt" då jag inte tränat på minst en vecka, men då blir jag inte svullen i övrigt.

Fyndade nya träningstights igår, kompressionsfavoriten från Under Armour!

Intressant! Fast jag har aldrig märkt nån skillnad innan, men å andra sidan så var detta passet tuffare än jag normalt tränar och det var väldigt varmt. Dock var det 1,5 vecka sedan nu...jaja får väl hoppas att det släpper snart, känner av det i fingrarna. 

Visst är det härligt att fynda bland dessa annars så dyra plagg. Jag fyndade ett träningslinne och en långärmad tröja från mitt favoritmärke Kari Traa. Hittade även ett underställ till dottern för väldigt bra pris. Det var värt att få vara fattig de sista semesterdagarna för detta.

I flera dagar har det "kommit" annat i vägen för min träning, men idag satte jag på mig träningskläderna direkt och bestämde att efter lunchen så åker jag iväg vare sig jag vill eller inte.
  • Wilowa
    Margaux skrev 2017-08-07 13:57:27 följande:

Tror jag väger mig för sällan för att veta om jag pendlar upp och ned i vikt men jag blir stadigt tyngre och jag vill ju gärna tro att det är pga muskelvikt. Väger 68kg nu och startade på 64-65 för två år sedan. Först gick jag ned något kilo för att sen börja lägga på mig. Jag är 1.79 lång så kan nog gå vidare upp mot 70 utan problem.

Jag ska på lagersalg för Skins på lördag och de har mina favvo byxor: A400. Hoppas hitta nya då!

Man lägger ju på sig lite med åren, även om jag nog är extrem. Jag vägde 47 kilo när jag träffade min man som tjugoåring, lite väl lite med tanke på att jag är 170 cm lång. Fast vad ska man göra när inget fastnar liksom. tyvärr är det inte så nu 24 år och två barn senare. Nu väger jag 20 kilo mer och kan inte fatta att jag vägt så lite. Vill dock gå ner nåt kilo.

Jag väger mig ganska ofta eftersom jag märkte att jag hoppade väldigt. Sedan började jag använda appen Lifesum och då höll jag vikten bättre, tills nu i sommar då det hoppat lite upp och ner. Fast så mycket som 1,5 kilo skillnad per dag har det inte varit tidigare. Dock förvånar det mig inte att jag samlade på mig vätska då, mest förundrad över att det inte släppt. Jag tror dock att det kan vara mina höfter som spökar efter passet. Jag har säkert nån låsning som jag bör trixa bort, så lite extra rehabövningar och extra stretch får det bli på gymmet idag. 

Är det förresten nån som har nån bra höftstretch att bjuda på? Jag kan ganska många, men vore kul att få nån ny. Utsidan är lite svår att komma åt tycker jag, Jag brukar dock använda en tennisboll eller en sån där rulle.
  • Wilowa

Mat är lite för gott...och inte tala på kakor och sånt. jag har kakor ute i husvagnen men jag SKA INTE gå ut och hämta dem. Dock vet jag inte hur jag ska göra till helgen när vi ska åka iväg på en tur med husvagnen. {#emotions_dlg.djavulsk}

Nu har jag varit och tränat och hoppsan vilka goa saker jag hittade när jag tog mig tid att stretcha ordentligt. Jag fick det inte att släppa helt, men det blev bättre i alla fall. Bättre att ta det lite försiktigt, det är läskigt när det hoppar...jag har ju snapping hips. Det är lite lurigt för symtomen smyger sig sakta på efter överansträngning, men jag borde ha insett det tidigare. Obestämd

• Wilowa
    Margaux skrev 2017-08-07 21:28:58 följande:

Dagens wod var kroppsvikt EMOM
    Med 10saxhopp
    5 burpees
    3 pushups

15min

Sen div lekar i hockey med medicinboll och sprints.
    Avslutades med Bring Sally Up Squats.

45 roliga minuter.

Försöker äta lite mer Paleo och idag bytte jag fullkornspasta till Bolognesen mot squash "spagetti", svamp och wokad grönkål. Men Gud så hungrig jag är redan.....
    barnens pizzasnurror till matsäcken ligger risigt till....

Så kan inte jag äta, då kryper jag ur kroppen efter ett tag...så sugen!
    Margaux skrev 2017-08-07 21:30:30 följande:

När jag räknar efter så har jag iaf gjort 100 burpees idag. Kanske förtjänar en pizzasnurra?

Inte barnens pizzasnurror, men nåt annat som mättar bättre än det du åt.

• Wilowa
    K grrl skrev 2017-08-07 21:38:40 följande:

Jag väger närmare 70 och är 174 lång. När jag började styrketräna vägde jag 58. Har platt mage, smal midja och muskeldefinition i benen, så jag är nöjd. Är definitivt inte lika liten som när jag vägde som minst, men mina kläder passar fortfarande utom några shorts som blev oanständiga när jag fick rumpa. Jag är jättenöjd, ffa med utvecklingen på mina ben, men lägger lite krut på rygg och axlar nu.

Bra jobbat! Där är ju inte jag än då...  Obestämd
  • Wilowa

Pass 1- skapat ett arbetsrum
    Pass 2 - möblerat om ett klassrum
    Pass 3 - virrat runt på stan mellan olika föreläsningar
    Pass 4 - tömt ett arbetsrum på jobbet

Jag har aldrig haft så många steg efter en arbetsdag som dessa fyra.

• Wilowa

På tal om roddmaskin, såg ni Biggest looser? Trodde inte att det kunde vara så svårt att få till tekniken i en roddmaskin...fast jag är visserligen uppväxt med roddbåt.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2017-12-03 08:21:16 följande:

Första dagen på skidor igår, premiären blev i vemdalen i år. Väldigt fina backar! Nu är hostan borta så jag ska kunna träna igen

Då var jag före dig. Jag hade första skiddagen förra helgen. Tungan ute Så skönt att säsongen är igång igen!
  • Wilowa
    Margaux skrev 2018-02-16 21:58:33 följande:

Har alla slutat träna eller hur går det?

Nej då, jag har bara inte hittat till Familjeliv på länge
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!