Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

..och: jag tar min kroppsvikt i bänk. Går nerw20kg fett.. tar samma kilon i bänken.

Har jag blivit starkare?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja väldigt bra diskussion! Intressant och lörorik. Mer sånt! Wilowa kan du inte komma med lite fler frågor?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Studentpappa skrev 2014-10-15 06:47:35 följande:

Sett ur denna diskussion ja, det finns inga krav på vad kroppsvikten ska bestå av :) 

Skulle du vara en aktivt tävlande så skulle du med en viktnedgång på 20kg helt byta viktklass och garanterat hamna högre upp i resultatlistan. Det finns ändå en korrelation mellan kroppsvikt och styrka, många överviktiga är väldigt starka trots avsaknad av träning.

Jo precis! Menade att belysa VAD ät styrka?
  • MissKaos

Beror på. Nu är jag intr ikapp efter grav ännu men

Ca 60kg knäböj grunda 3*10

Ca 47kg djupa 5*5

Bänkpress m hantel 14kg/hantel 8*3 bänk m stång 30kg 8*3

Marklyft stelbent 60kg 6*5 på 50 klarsr jag 10*3

armhävningaråpå tå efter bänk 3*10

• MissKaos

Sträckte mig i låret snti gen igår på ullared (barmvagn och kundvagn) eller på uppv idag. Körde 1 knäböj.. sen stopp! Fick köra överkroppen bara. Gjprde chins med gummiband. Mål att kunna göra chins helt själv..

• MissKaos

Dagens samanbrott. En snubbe hade försmå klädernåå gymmet. Magen med hår o allt hängde ut.

jag höll på att börja garva. Fy skämsmössa åå mig!

• MissKaos

K varflr bara 1 set knäböj?

• MissKaos
    K grrl skrev 2014-10-15 20:52:52 följande:

1? Nej, 4-5 brukar det bli.

Lästa listan jsg kör 3-5ser beroende på reps. Revmig u skallen då du väl vill bygga ben..
  • MissKaos

10km. Gick bra idag trots regn blåst.

sträckningen känns ok! Hoppas på knäböj imorgon.

• MissKaos

Någon crossfit människa som tävlar på min bakgård idag?

Gymmet igår. Gick piss. Skit. Blä! Noll ork ingen energi motivation låg. Ville springa idag men borde nog vila. Dessutom har crossfit tävlingen blokerat mitt tilltänkta löpområde.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!