Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Någon crossfit människa som tävlar på min bakgård idag?

Gymmet igår. Gick piss. Skit. Blä! Noll ork ingen energi motivation låg. Ville springa idag men borde nog vila. Dessutom har crossfit tävlingen blokerat mitt tilltänkta löpområde.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Snyggt K! Tycker du behöver äta mer när du kör igång. Du kan inte bygga mer annars men snygg är du.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du är klok och väljer rätt vikter!

Wilowa skrev 2014-10-15 23:29:49 följande:

Skrattade lite idag när jag gjorde marklyft och knäböj, men tio kilo på stången. Det är allt långt ifrån vad jag borde ha det. Fast jag vrider mig så fokus nu är att väcka musklerna så jag lyfter rakt...något jag upptäckte när jag började lyfta med stången istället för hantlar eller banden jag har. Känner ju att jag kan lyfta betydligt mer om jag vill, vilket är väldigt positivt med tanke på att jag inte ens klarade min egen kroppsvikt för ett år sedan, då klarade jag bara att stå upp korta stunder.

Jag kommer nog bli kvar i det första stadiet längre än åtta veckor. Att jag ska kunna ta i ordentligt 8x3 känns långt borta i de övningarna. ...och 5x3 ännu längre bort. Fast vem vet, det kan gå fort.

• MissKaos

Ska på skivstång idag! Första gången sen mitten av grav

Våra grannar ger oss winerbröd mm. Och då går det ju inte låta bli jag vill ha tbx min kropp!! Ej kompatibelt med kakätning.

• MissKaos

La på förlite på stången att börja med. 10kg till åå ben nästa gång så blir det bra! Men vad kul

• MissKaos

Jag har gjort det i perioder med.

kvarg stevia frysta hallon. Mixa pudra över kakao..

• MissKaos

K ta hand om dig!

Pluggfarsan: mjölk och caisen här med. Varmmjölk chokladprotein..

gymmet idag.

Cirklar: 3 av varje 8-15reps beroende åå övning

1.

Knäböj djupa

bänkpress

Goddag

2

utfall med rotation

Stå på ett ben på bosu kasta boll i väggen

hip thrusters

3

Stående rodd

vader

höftlyft på bänk

4

Chins omvänt grepp smala (gummibans som hjälp)

T-armhävning

frivändningar

5

Bröst i kabeldrag (drag uppifrån)

Fällkniv på bänk

dips

6

Latadrag

axellyft åt sidan

goddag m gummiband

7

Fällkniv m boll

vadstrech på balansbräda

8. Knappt orka ta sig hem..

• MissKaos

Blir starkare. Men den j-a degmahen hänger där!

Bebisen fyllde 10mån idag!

• MissKaos

10,5km löpta. Bra känsla.

(Varför tar du tid åå ett tot intervallpass? Helat ska all intervaller gå i samma fart m lika vila mellan. ) nerjogg bör ju gå i låg fart för återhämt.

• MissKaos

Op

Studentpappa skrev 2014-10-22 22:24:28 följande:

Tja varför inte? Jag joggar till backen ca 2km, backen är ca 200m lång, här håller jag hyfsat jämt tempo, 180 i puls på toppen 150 när jag joggat ner och vänder. Tiden bryr jag mig inte i här utan det är maxfart upp som gäller.

Sen är det järnet hem, eller rättare sagt det benen pallar. Jag vill givetvis förbättra min totaltid och klara att springa snabbare både i intervallerna och sedan efteråt när jag tagit ut mig. Så att logga totaltiden säger en del, speciellt då det är enkelt att se tiden på olika km i runkeeper. 

km 1-2 uppvärmning 

km 2-4 intervaller

km 4-6 avståndet hem

För att få maximal utdelning hade jag kört 2km uppv

Antingen 10backintervallee (välj lutning efter om det är styrka el fart du vill åt)

Eller 5 stegringslopp på 100m och sen 5-10 intervaller.

Nerjogg. Stretch.

njae totalfart på ditt intervallpass är rätt ointressant förutom utiftåm att komma hem itid till middag..

Testa att ståvila 30sek o springa ung på samma tid uppför. Du kan pressa ut sista om du vill. Men kör 10så det ger ordentlig träning. 30-45 min med tid som mål hadr jag valt kort snabbdistans istället.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!