Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag skulle vilja ha lite tips på proteinrik frukost. Nu äter jag 2 ägg och 1,25 dl kvarg som jag bixat med olika bär. Men skulle vilja variera mig lite. Plus att kvarg inte är jätte billigt direktSkrattande

• Mollly

Nu har jag bestämt vad den nya frukosten ska innehålla. Det blir två hårdkokta ägg, hackade i 1 msk majonäs och lite kräftstjärtar :)

• Mollly

Ikväll har jag ätit en super god räk och chilli gryta. Den är ordentligt stark, men det är ju såå gottSkrattande Trotts att det inte är mkt mat i, så är den rätt mattande. Skönt när man kan bli mätt på lite matSkrattande

• Mollly
    Räk och chiligryta 4 portioner.

1 gul lök
    1 knippa salladslök
    1 vitlöksklyfta
    2,5 cm färsk finhackad ingerfära
    1-2 färska pepparfrukter
    4 msk  rapsolja
    1 tsk gurkmeja (kan uteslutas)
    1 tsk malen spiskummin
    1,5 tsk räd curry pasta
    1 burk krossade tomater
    1.5 dl vatten
    1.5 dl grädde
    1 knippe färsk koriander
    500g skalade räkor
    salt och peppar

skiva löken, finhacka vitlöken, ingefäran och pepparfrukterna. Hette upp olja i en stekpanna och stek lök, vitlök, ingfära och pepparfrukt på låg värme i några minuter. Tillsätt kryddorna och currypastan och rör om i någon minut. Blanda i tomater och vatten och låt koka upp. Sänk värmen och låt koka i 10 minuter. Tillsätt grädde och färsk hackan koriander efter smak och sjud i ytterligare 5 minuter. Lägg sedan i räkorna och smaka av med salt och peppar. Krydda ev mer om du önskar. Garnera med hackan koriander.
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-10-14 14:03:45 följande:
    Auch, det var dyrt . Mitt WHEY kostar 149:-/1 kg och det är svensktillverkat. Märket är Body Science.
    vart köper du det? Skrattande
  • Mollly

Idag ska jag ner till gymmet. Fy fan vad gött det ska bli. Ska nog enbart köra löpning idag plus några plankor.
    Hur mkt kan man pressa kroppen när man varit ifrån gymmet ca 4 veckor?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!