Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

godisgrisen skrev 2011-10-22 21:11:54 följande:
    Har faktiskt övervägt terapi, men inte kommit så långt ännu. Kämpar nog på ett tag till på egen hand tror jag
    Terapi är jobbigt, men givande. OM du nu vill ha praktiska råd så börja med att äta en rejäl frukost så du har en chans. Börja sedan logga ditt ätande, och vad du tänkte/kände i samband med ätandet (före och efter) Se om du hittar samband! Var en forskare, döm inte!

Dagens träning: 10km på 1h. Nöjd, men har ett stumt knä nu... Kanske var det dumt att springa 2dgr i rad men det var ju så fint väder.(väljer att glömma kilometrarna på löpbandet i fredags..) La is på efter löpturen och på med ibumetinkräm. Ska isbehandla föra sängen samt ta en voltaren och hoppas det minskar svullnaden i knäeet. Vila imorgon.

Nu kommer fö straffet för chokladfrossandet sista tiden. Vågen pekar upp, och sockersuget slår till. Nu är det bara att liiiiida -dvs överleva en hel helg utan sötsaker. Sambon är med på tåget, men jag VET att det är tufft när fredagen kommer. Man är som en missbrukare när det kommer till det där. Så avvänjning igen. Efter detox brukar det gå fint att hålla nere sockermängderna ett bra tag tills det tex blir jul, sen får man ta en kamp igen. Sockerpundare är vad man är!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-23 21:14:16 följande:
    Jag vill gärna ha praktiska råd

Mina egna analyser är nog att jag äter för lite mat, vill ju ner i vikt och då har jag blivit rädd för att äta mig mätt...vilket ju slutar i godissug och hunger..Bättre att äta sig mätt på maten och på så sätt lättare hålla sig från det övriga ätandet.  

Jag har bestämt mig för att inte äta godis och chips alls fram till jul,

Mörk choklad och naturella nötter i liten mängd vid enstaka tillfällen. Glass/fika bara på kalas eller liknande tillfällen.

Lagomt strama regler, och inte helt 100% förbud, men det kommer bli tufft, men jag har klarat sockerutmaningar förut så jag vet att jag kan bara jag vill.

Har dessutom IBS och ju mer socker jag äter, desto sämre mår jag fysiskt, och ju sämre jag mår ju mera skit äter jag.....dax att bryta den onda cirkeln!!!
    Testa GRÖT! Det är kalorisnålt, och mätt blir man. MIn favvo är att göra gröt ( i micron) och sen blanda i 1dl frysta blåbär. Dom tinar snabbt! Skivar över 1/2banan och så lättmjölk på. Ett ägg till så får man protein..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-23 21:25:26 följande:
    Fixar inte mjöl/havre

En vanlig dag för mig brukar vara:

frukost: blandning av keso/kvarg/naturell yoghurt med lite hackade nötter+frön och bär och ev ägg till det.

lunch+middag: 1/4 kött/kyckling/fisk/korv 1/4 ris/potatis och 2/4 sallad/grönsaker

2-3 mellanmål: ägg (kokt, stekt) makrill i tomatsås, keso+bär, kesella+bär, avocado+keso, stekt ägg+skinka osv....

Maten och mellanmålen tycker jag är bra? Det jag behöver ta bort ur min kost är allt utöver mat+mellanmål
    Låter ju som bra mat. KAnske kan du testaa tt äta en frukt efter huvudmålen (inte banan) Såfår du en jämare blodsockerkurva. Hård träning kan trigga mat-sug så man går upp i slutändan -hur tränar du? Kansek behöver du kombinera om din träning?
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-24 07:20:51 följande:
    Cirkelträning 3ggr/v
    Pilates 1 gång/v
    promenader några ggr/v

Ska köpa hem lite frukt och äta som dessert kanske Låter ju som en bra ide då man ofta känner lite sötsug efter en måltid, tål att testas!
    Ja, ingen har hittills blivit tjock av frukt. Testa!
    Du tränar mao mkt som ger en relativt låg förbränning, kankse skulle du pröva att kombinera med rejäl förbränning då? Ty spinning, löpning?
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-10-24 18:25:33 följande:
    Vad äter ni som har deffat eller deffar just nu?
    Usch jag måste lägga träningen på is igen. Mitt knä blir bara värre. Jäkla skit. jag som hade ett mål att nå till nyår. Det ser ut att skita sig ordentligt. Rynkar på näsan Visst  träna kan jag ju göra iaf, men inte springa. Och det är ju det jag vill göra nu för att förbränna fett.
    Deppigt! Ta kontakt med sjukgymnast?
    Indoor Walking är bra för ledsna knä, det bränner ju med fett om inte lika mkt per timme så ändå -det bränner! Fungerar spinning? Stavgång? JAg förstår att du lider (jag vet hur deppig jag var när mitt knä gjorde ont) men det måste ju finnas ngt du kan göra?

Vilodag idag, äter kvällsmat. Min smoothie utan proteinpulver är INTE lika god som med! Bara det motiverar ju mera träning Imorgon hoppas jag på SkivstångIntervall + någon km på bandet. Onsdag: Löpning planerat. Och på Torsdag: Det var så himmla kul med Box... Fredag blir det spinning eller step Up + gymmet. Löpning i helgen. Fullt ös!
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-25 21:12:43 följande:

Provade idag, och det gick över förväntan

Kul! Löpning är jobbigt, det är extemt hög förbränning och kräver kondition. Men vill du nu ner i vikt så: Träna med mål att springa 10 km /3ggr vecka. Det borde göra din förbränning glad.

Skivstångintervall idag. Klarade inte ut att springa på bandet innan, har nog sträckt en liten muskel i ryggen. Kärringen börjar bli gammal..
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-26 11:56:13 följande:
    Rundan som jag sprang igår är nog 3-4km tror jag, mitt första mål är att springa hela den utan att gå. Igår sprang jag nog 3/4 och gick resten, supernöjd med tanke på att det ju var första gången!!

Idag har jag kört styrketräning för hela kroppen med gummiband och pilatesboll, direkt efter det tog jag en snabb promenad och när jag kom hem så blev det ett par plankor
    Det är ju skitbra! JAg började med en runda som var ca 4,4 km och gick då halva. Nu springer jag "lätt" 10km på 60 min eller 15km på dryga 90... Och har gjort så ett bra tag -sedan i sommras. Det tog mig från maj-juli att komma upp i 10km sträcka om du VILL kan du vara i form att springa gbgvarvet med mig. Vore ju skitkul att anmäla tråden som ett lag OM du inte vill springa loppet kan du ju ändå varai form för det tills mars om du är i så fn form redan Grattis!
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-10-26 14:07:48 följande:
    Tillbaka från "kalasyra" och förkylning! Sonen fyllde 3 år i lördags och vi var 30 stycken som firade honom, så det blev en del bakande och förberedelser inför det. Men det blev ett lyckat och roligt kalas - och det är ju huvudsaken. Vi har fått gömma undan en del presenter, så att sonen inte får spader.

I morse vaknade jag av molande värk och trötthet i bröstryggen. Men jag tog ett par tabletter och gick ändå till gymmet efter att jag hade lämnat sonen på dagis. Jag känner att jag MÅSTE fortsätta att träna, för att jag ska må bra psykiskt. Nu gäller det bara att kroppen håller.

Nu känns det riktigt bra. Jag körde 30 minuters kondition på crosstrainern och sedan litet core-jobb med boll, "foam-roller" och en ny sak på gymmet, som såg ut ungefär som en BOSU men som var av märket TOGU (tyskt). Sedan en låång bastusejour, för att göra ryggen och musklerna riktigt varma och gosiga.

Ska läsa ikapp litet. Eftersom jag inte har läst på en vecka, tror jag. Men såg på den här sidan att ni inte gillar keso!
    Själv är jag ganska förtjust i det. Men det måste vara ekologisk - den andra ser så konstigt vit ut och smakar inte lika bra, tycker jag. Till lunch blev det: Smörstekt vitkål med russin + kokt broccoli med keso. Och så en pannkaka med litet strösocker efter.Tungan ute
    JAg gillar med keso. Men min man har köpt FEL keso, jag vill ha minivaranten han hade köpt standard. Älskar keso, frukt och kanel! Supergott. Men då helst minikeso -den är lite saltare på pngt vis. Så, nu blir det broccoligratäng med kyckling till endera dagen. HAr en god (ska lägga den´i recepttråden!) keso/lök/morotsgratäng som är finfin tycker jag Nyttig med! Perfekt till kyckling.
  • MissKaos

‎7,4 km på 43 min. Med pannlampa och en rejäl regnskur som tvingade mig torka glasögon 2ggr är jag nöjd Härligt! Fast blött...

Dagens middag: ungsbakad lax med potatismos och ångkokta grönsaker. Köpte en såndär kastrull som är "tudelad" dvs ovanpå den vanliga kastrullen sitter en kastrull till fast med små hål i botten. Så man kan ångkoka grönsaker ovanpå potatis/ris osv. Supersmidigt! Har blivit en favvis att koka potatis och lägga morötter/blomkål/gröna ärter i ånginsatsen.
    Men nu vill jag att barnet ska somna så jag kan duscha och äta mackor mm. Superhungrig! Sen är det snart Grey´s..

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-10-26 21:43:49 följande:
    Vad ska man göra om man inte hinner träna?
    Omprioritera? Strunta i om det ligger en massa tvätt?
    Problemet är att jag hatar när det är smutsigt och icke organiserat.
    Organisera om... Jag sätter på tvätten på morgonen så är en maskin klar när  jag kommer hem.  Upp med det på sträcket i med en ny, den kan hamna i torktummlaren när middagen är klar. JAg tränar ofta sent, går när sonen lägger sig.
    Sen har jag städerska, och jobbar 75%. Det hjälper till
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!