Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2011-11-04 19:53:05 följande:
    Hur tar man bort det? Känner mig helt blåst.... Jag kan känna så ibland, när jag haft ont i huvudet eller liknande.. att jag inte har ont i huvudet men kan se lite suddigt eller så...

Ha ha, njaa...
    Aha, som jag blir efter migrän.

HUr man tar bort underhudsfett? Kost och träning.. Tex konditionsträning efter styrketräning. Morgonpromenader före frukost. Diet osv.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-11-04 19:59:38 följande:
    Kanske det, har aldrig haft migrän så jag vet inte... Aha okej... Jag tror inte jag har nåt underhudsfett! Morgonpromenad skulle jag vilja, men jag är sån att såfort jag går upp äter jag frukost...
    Jag gjorde det förr, men jag kommer inte så långt = hungrig! Jag har heller inte mkt underhudsfett att skryta med Men lite har vi nog, däri skapas viktiga hormoner -så har man FÖR lite försvinner mensen! Och man fryser. Hemskt. Morgonpromenad ja, jag älskar frukost! Och efter enpromenad smakar det ÄNNU godare. Gröt och mackor *mumma* Och kaffe... och juice... Hotellfrukost modell Buffé är det bästa jg vet
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-11-05 14:54:53 följande:
    Här blir det nog ingen träning på ett tag. Vi har precis kommit hem från en natt på sjukhuset. Dottern har opererat sitt finger hon skadade förra veckan. Det hade blvit super infekterat och tydligen var fingertoppen krossad. Så man är ju lagom glad på läkaren som bara tejpade fingret och skickade hem oss. Nu 'kommer jag troligen få vara hemma med tösen några dagar. och sambon är iväg hela veckan. Så får se hur det blir med träningen.
    Men FY! Så obehagligt. Gör en HSAN anmälan av den doktorn *tycker* Blir hon bra?

12,8 km/80min idag. ASen blev det en ofrivillig barnvagnspromenad -en spårvagn hade spårat ur. Fint väder så det gjorde inget! Synd bara att jag och sonen inte kom till stan som planerat. VI kom till "närmsta" byn (gamlestaden) åt sushi och fikade lite och han fick välja lördagsgodis (jag med *visslar*) och sen blev det en 45 min promenad hem Nåja. Vi fick kolla på lyftkranar bla och han var nöjd att åka barnvagn en stund.
    Tessou skrev 2011-11-04 20:21:50 följande:
    Jag är väldigt fryssen av mig, men jag är nästan bara skinn och ben... Många trodde det var sköldskörteln, men det var det inte.. och inte glutenintolerans heller - då kan man också bli frussen.

Ha ha, ja det låter gott! Själv äter jag samma frukost för jämnan... har inte så mycket att välja på när man är allergisk!
    Jag är så lycklig att vissa av mina allergier har försvunnit! Tål numera äpplen och päron, kiwi, nektariner mm igen Blev allergisk när jag slutade röka (mot frukt) funderar på om inte min nöt/mandelallergi kan jha försvunnit den med? Inte vågat testa bara..

Nu! MAT! SAllad med mozarella, oliver, parma och grejjer!
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-11-05 19:32:05 följande:
    Ja vi ska anmäla honom. Troligen blir hon bra, frågan är bara hur lång tid det ska ta. Det hänger lite på om det har spridit sig till skelettet eller inte. Håller tummar och tår att det inte har gjort det.
    Gör det! Det finns blanketter på nätet på hälso-sjukvårdsnämndens hemsida. Enkelt att fylla i.

Salalden blev kompleterad med äggmacka, skinkmacka, rödvin en muffin och lite choklad... Jag är tydligen alltid hungrig. Binikemask i magen?
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-11-06 09:24:27 följande:
    Hur försvann de - genom att inte äta det på ett bra tag? Enligt Allergimottagningen är jag INTE allergisk, utan att jag bara känner av det. Men jag blir jättedålig av de sakerna.. tänk om testerna visat på riktigt allergi - hur dålig hade man inte blivit då?

Jag är också alltid hungrig...
    Ja du, bär jag fick stenfruktsallergi första gången vågade jag inte gå hem från jobbet! Tog betepred där och vi stog där med uppdragen bricanylinjektion, framlagd adrenalinspruta osv.. Stämbanden svullnade så jag knappt kunde prata. Skitläskigt. HAr fått åka in med andningssvårigheter och inhalera pga kattallergi. Vet inte hur det försvann, men jag  "råkade" smaka lite päron när jag gav sonen en gång och reagerade inte smakade igen osv. Och nu kan jag äta hur mkt frukt jag vill!! Det är en osannolik lycka för mig.

Hungrig, alltid. Kom hem från en löptur idag (10 km, 70 min kuperat) då stod MrK (min man) och vispade pankakssmet! Det med sylt och glass var ju h ur gott somhelst när man kom hem. Då BHEÖVER man ju strängt taget lite snabbt socker med (säkert inte 1dl socker men man kan väl låssas det?)
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-11-06 19:33:14 följande:
    Okej... bara att vänta ut skiten då...   Kommer nyss hem från ett danspass, himla kul men drygt!! Vaknade inatt av kramp i vaden.. så jag har fortfarande ont..
    A J! Du får vara snäll mot vaden då så den blir frisk. JAg tror den vill ha choklad.. *duktig sjuksyster*

Danspass.. Vad roligt det lät! Det var år och dar sedan jag gjorde det. Gick ju på sån´t innan min rygg pajade ihop. Men nu borde det ju fungera igen! SKa nog 17 ta och testa. I vinter, när man inte kan springa..
  • MissKaos

HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ? Var ÄR alla?
    På sonens fsk satt dom hemska lapparna uppe idag "det går vinterkräksjuka.." *ryser*

Vila igår. Och idag! Stark som tusan 3,8km på 20min på löpbandet och sen skivstång intervall. Solariet och bastun.. Nu hjälper det inte att jagåt 7 köttbullar (hemlagade, stora -jag är lat när jag ska steka dom..) med potatis och sås. HUNGRIG!

• MissKaos
    Kalasbraigt skrev 2011-11-09 06:51:54 följande:
    Ååh kul tråd! Jag tränar 4-6 ggr i veckan just nu. Alltifrån bodybalance till spinning till bodypump. Börjat med vikter för att trimma kroppen, vill ha tajtare överkropp! Men det är lite trixigt det där. Någon med tips på övningar för att få bort gäddhänget? Och tajta övre delen av ryggen? :)
    Ja.. konditionsträning för att bränna fett! Sen är det nog generell styrketräning av något slag som gäller! JAg gillar gruppträning så för mig är Bodypump en bra grejj

DAgens träningsrapport: 10km/65min. Blev akut bajsnödig i spåret. Fasiken vad jobbigt sån´t är! Hade velat göra ett par km till...
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-11-09 21:24:28 följande:
    Springet sätter igång tarmrörelserna tihi....
    Tydligen.. Får dumpingsymptom av löpning ibland, vet inte varför (Dvs toa nödig, typ urakut kan tom bli kallsvettig när jag väl sätter mig på toa)
    godisgrisen skrev 2011-11-09 21:27:10 följande:
    PW+ Styrka idag
    Bra jobbat
  • MissKaos

Här ska det bli Skivstång ikväll! Hoppas hinna med en liten sväng på crosstrainern med. Och imorgon löpning.
    HUNGRIG idag! Äter mellanmål på mellanmål.. HAr världens sug på nya "keso mellanmål" (ifs en bra sak att vara sugen på) och keso med frukt och kanel, gärna citrus   Smakar lite jul!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!