Ziraya skrev 2012-09-12 17:55:53 följande:
Ja, men vad innebär det? Vad händer rent fysiskt i kroppen? Jag bygger ju uppenbarligen inte muskler och jag samlar inte på mig vatten - jag står bara helt still trots kaloriunderskott. Kroppen ska ju använda 1700 kcal om dagen drygt. Jag ligger ju på drygt -500 om dagen, som rimligen bör omvandlas till energi - aka. fettförbränning.
Annars har du samlat på dig vatten i samma mängd som du minskat i vikt. Hur ligger du till i menscykeln? Det kan vara nåt sånt som spökar.
Själv har jag åter landat på exakt samma vikt som jag hade mer eller mindre hela våren. helt sjukt att jag kan väga så exakt gång på gång, visst nån gång kan det vara nåt hekto upp men för det mesta väger jag 66,8. Fast det ger mig hopp, nu när jag förlorat all extra vätska jag burit på under sommaren kan jag ta itu med den riktiga vikten.
Nu ska jag snart ge mig ut på min vanliga runda, men idag blir det nog utan slalombacken, det börjar bli lite för mörkt om kvällarna och halva femman är inte upplyst och inte heller slalombacken. Jag har ju sagt att jag ska börja på gymmet och det ska jag, men den här månaden har jag helt enkelt inte råd. Jag hoppas att nästa månad kommer se lite mer positiv ut, denna månaden har jag dels börjat på yogan och även köpt nya träningsskor.