Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2012-09-05 18:36:48 följande:
    Vilket fjäll? Vi är både i Sälen och Trysil och "åker" skidor. Jag är flatskåning så gissa hur duktig jag är... Tar mig ner, men mer är det inte
    Sälen, vi vintercampar där.

Det blev en promenad, men oj så ringrostig jag var! Det kändes i hela kroppen att jag inte gått där på ca en månad. jag var ordentligt mör och andfådd när jag kom upp för slalombacken. Fast när jag gick tillbaka efter femman så hade jag sällskap av en liten ekorre i backen. Bara djuren inte slingrar eller har stora huggtänder så är det så mysigt att stöta på djur så där. I morse såg jag dessutom tre rådjur precis utanför mitt jobb.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-05 12:46:12 följande:
    Två? Så säger man ju på dagis iaf
    Det räcker med en feberfri dag. Fast vi föredrar två.
  • Wilowa

Kan bara hålla med om att det är mer okej att tracka ner på en smal än på en tjock, det är lika jobbigt vilket som. Eller som nu när jag gått upp några kilon och säger att jag vill gå ner dem, då får man höra att jag som är så smal inte behöver gå ner. Jag måste väl kunna avgöra det själv och själv få välja vad jag vill stoppa i mig. Fast ur den synvinkeln är det bra att vara laktosintolerant, nu säger jag bara att jag inte tål  så är det slut på diskussionen. Innan skulle det alltid trugas och man fick alltid höra att jag som är så smal minsann kan äta osv.

Idag har sonens hockeylag haft matchpremiär, så kul att se dem spela igen. Nytt för i år är att de numera får tacklas. Det blir mer och mer likt riktig hockey och inte som i början när det var viktigare att vinka till mamma på läktaren än att hålla koll på pucken.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-09 18:33:59 följande:
    Johan: jag får mest påhopp av mina arbets kamrater och majoriteten utav dessa är överviktiga mer eller mindre. En av dom tyckte tydligen det var passande att fråga vad jag hade för fettprocent och sa skrattande "5 eller"
    Då blev jag sur och frågade om hon hade 80. Gissa om människan blev sur!! På mig! Men hallå vad är det för dubbelmoral?
    Jag har sakta börjat visa dom att jag inte tycker det är ok med deras gliringar. Men dom verkar anse att det är ok bara för att jag är smal.
    Får ofta höra att jag tränar för mycket och äter för nyttigt. Dom trycker i sig fet mat till lunch och stirrar på min matlåda med grönsaker och kyckling. Dom har inte fattat hur man håller sig smal, inte bara hur man BLIR smal *suck*
    Haha! Den var klockren!

Jag orkar inte ens kommentera längre, till vilken nytta liksom?
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-10 19:00:13 följande:
    Ja, och jag va och fikade i lördags med en tjej som spyr tarmarna ur sig nu....
    Nu åker min kvällsmat hiss

Tränade i lördags och hade behövt bränna av lite idag, men väntar nog tills i morgon med tanke på spyan i halsen!

Ajdå! Mår du illa för att du fick veta att fikakompisen är sjuk eller för att du verkligen är dålig?
  • Wilowa

Jaha så regnar det igen, jag längtar efter årstiden då det går att göra nåt kul med nederbörden. Jag vill ha vinter NU...i alla fall uppe i Sälen.

Jag går mest promenader nu och det är så tråkigt när det regnar. Dessutom är det så svårt att klä sig nu när det fortfarande är ganska varmt. Springer man så gör det inte så mycket att det regnar tycker jag, då är det bara skönt med lite svalka så länge som det inte blir halkigt. Värre när man går tycker jag...jaja, jag ska köra till ishallen snart så just nu hinner jag inte gå ut ändå, får hålla tummarna för att det slutat regna senare i kväll. Synd att man inte kan snöra på sig ett par skridskor och motionsåka lite medans sonen tränar...det är förenat med "livsfara" att beträda isen när killarna tränar. Dessutom så får vi föräldrar inte vara på isen just av säkerhetsskäl. 

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-09-12 17:55:53 följande:
    Ja, men vad innebär det? Vad händer rent fysiskt i kroppen? Jag bygger ju uppenbarligen inte muskler och jag samlar inte på mig vatten - jag står bara helt still trots kaloriunderskott. Kroppen ska ju använda 1700 kcal om dagen drygt. Jag ligger ju på drygt -500 om dagen, som rimligen bör omvandlas till energi - aka. fettförbränning.

Annars har du samlat på dig vatten i samma mängd som du minskat i vikt. Hur ligger du till i menscykeln? Det kan vara nåt sånt som spökar.

Själv har jag åter landat på exakt samma vikt som jag hade mer eller mindre hela våren. helt sjukt att jag kan väga så exakt gång på gång, visst nån gång kan det vara nåt hekto upp men för det mesta väger jag 66,8. Fast det ger mig hopp, nu när jag förlorat all extra vätska jag burit på under sommaren kan jag ta itu med den riktiga vikten.   Nu ska jag snart ge mig ut på min vanliga runda, men idag blir det nog utan slalombacken, det börjar bli lite för mörkt om kvällarna och halva femman är inte upplyst och inte heller slalombacken. Jag har ju sagt att jag ska börja på gymmet och det ska jag, men den här månaden har jag helt enkelt inte råd. Jag hoppas att nästa månad kommer se lite mer positiv ut, denna månaden har jag dels börjat på yogan och även köpt nya träningsskor.  
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-12 15:07:03 följande:
    Misskaos: varför inte? Vill man, kan man och har råd så ser jag inget fel i det.
    Antagligen för att det är bättre att jobba med sig själv och acceptera hur man ser ut.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-09-12 18:41:12 följande:
    Jag är någon vecka in, så det borde inte vara vatten nu :/
    Kan det vara att jag har varit dålig på att äta på dagarna och ätit större delen av dagens mat under kvällen? Samt att jag har druckit dåligt?
    Vet att vissa blir svullna under ägglossningen så det skulle kunna vara det.

Nu har jag gått min runda och stratchade till och med efteråt. Varför är det så tråkigt och motigt att stretcha? Nån som har nåt bra tips på hur man kan göra det roligare eller enklare att komma ihåg? 
  • Wilowa
    Johan75 skrev 2012-09-12 21:35:38 följande:
    Nu ska jag göra din dag lite bättre!

Ifall du inte har specifika områden där du är "ovanligt" stel, så tycker jag inte att du behöver stretcha.  
    Tyvärr så är hela jag ovanligt stel så jag måste tyvärr stretcha och det är säkert därför jag tycker att det är så jobbigt. Jag vill komma igång och träna regelbundet, men kroppen slår bakut varje gång jag ökar på. jag har gått hos kiropraktor och sjukgymnaster så det står mig upp i halsen.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!