Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-09-25 15:48:02 följande:
    Nu gäller det att vara beslutsam och envis! Jag kikade in på gymmet jag tänkt börja på igår (granne med yogan) och det kändes inte alls träningsinbjudande. Gruppträningssalen var som en  trång källarlokal även om den låg i markplan. Jag brydde mig inte om att gå upp i själva gymmet, hade jag gjort det hade jag väl aldrig satt min fot där igen.
    ...fast yogan var underbar igår och vi har kommit långt med andningstekniken. Jag anmälde mig till en fortsättningskurs, så jag kommer att fortsätta yoga fram till jul.
  • Wilowa

Tessou: Var det du som gått upp i vikt av LCHF? Tror du inte att det är så att du går upp i vikt av att magen mår bättre och därmed kan tillgodose sig mer näring i maten som du äter? Så har det i alla fall varit för mig när min mage blev bättre. Alltså att det i så fall bara är indirekt som du går upp av kosten och att du kanske är van att äta lite mer än vad en frisk mage behöver.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-25 20:23:57 följande:
    Tessou: jag har ju aldrig fött barn så där är det nog lättare för mig. Du har en otrolig kropp för att ha fött barn!!
    Jag trivs i min kropp men tycker det är sanslöst jobbigt med alla gliringar hela tiden!! Varför är det ok att påpeka min kropp hela tiden?? Skulle vilja påpeka deras överflödiga fett men det känns så elakt
    Tycker man att det är jobbigt med gliringar så tycker jag att man ska säga ifrån på nåt sätt. Jag tror inte att de flesta inser hur jobbigt det är och behöver en liten wake up call.
  • Wilowa
    freezy skrev 2012-09-26 09:08:45 följande:
    Maria1982: Ja, precis det är liksom mitt i låret. Känns lite som ischias-smärta men som du säger brukar det ju börja i ryggslutet. Det här är liksom mitt i låret. :S blir nervös över att det inte vill försvinna. :(
    Har du provat att stretcha sätesmuskulaturen, höftböjaren och lårmuskeln?
  • Wilowa

Idag blev det en promenad i regn och i slutet även i mörker i skogen. Det var precis så vi hade ljus så vi hittade rätt. När vi kommit till bilen så ringer ledaren för barnens träning och säger att de är lite sena Det slutade med att jag och några fler föräldrar fick åka och hämta dem på ett annat ställe, för genom skogen hade de inte tagit sig. Riktig tur att jag gav mitt telefonnummer till ledaren innan de gav sig iväg.

• Wilowa

Idag köpte jag Charlotte Pirellis nya träningsbok och hoppas att hennes fyra-veckors-program ska motivera mig att komma igång ordentligt. Det är ett kom-igång-program så det passar mig bra. Fast sedan om det är bra egentligen vet jag inte, men i så fall får jag väl anpassa det efter mig. Jag börjar på måndag eftersom hon börjar då.

• Wilowa
    Tessou skrev 2012-09-27 19:28:21 följande:
    Vad är det för slags träning & övningar? Jag sätter också igång igen på Måndag... nu ska musklerna tillbaka!
    Det är blandat kondition, styrka och smidighet som trappas upp under dessa fyra veckor. Dessutom så kändes det möjligt att genomföra utan att tidsbristen hopar sig. Alltså jag vet inte hur jag ska få dygnets timmat att räcka till mig med. Sonen tränar hockey tre gånger i veckan och då vill jag inte gärna lämna dottern själv. jag blev så glad när jag såg att de flyttat hennes enda träning till en dag då sonen har träning, ja självklart så börjar den ena när den andre slutar och jag får ägna kvällen åt att köra barn. De flesta övningarna i boken går att göra hemma, bara konditionsövningarna som jag behöver gymmet för eftersom jag vill cykla istället för att springa.
  • Wilowa
    Tessou skrev 2012-09-27 19:27:24 följande:
    Ja, så kan det också vara... Får hoppas det!

Nu blir det lite OT, fast det har med träning att göra..
    Idag var det skid-rea i grannstaden... köpte en hel del: skidor, pjäxor, bindningar och stavar! Sen blev det en vindjacka, typ.. man kan ha den då man är ute och går, springer, åker skidor, m.m... Supersnygg färg! Och en matchande mössa till... Det är längdskidor jag köpte, har redan slalom. Så nu är snön välkommen!

Inatt åker jag och en kompis till Ullared, för att shoppa på Ge-Kås. Ska kika om det finns skidor till Elias också, det kommer han garanterat gilla! Så imorn kan man väl säga att jag börjar min träning igen (genom att gå runt och shoppa i x antal timmar!) - då har det gått prick 1 månad sedan sist... Nästa vecka ska jag köra igång igen - slår vad om att jag kommer bli sjuk efter någon dag...
    Skidor är ju utmärkt träning! I år ska jag se till att mina längdskidor hamnar uppe i husvagnen, kanske att det blir nån runda på dem i alla fall. Prio kommer ligga på slalomen och efter en heldag i backen är man inte i högform för längdskidor.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2012-09-27 19:39:41 följande:
    Det är blandat kondition, styrka och smidighet som trappas upp under dessa fyra veckor. Dessutom så kändes det möjligt att genomföra utan att tidsbristen hopar sig. Alltså jag vet inte hur jag ska få dygnets timmat att räcka till mig med. Sonen tränar hockey tre gånger i veckan och då vill jag inte gärna lämna dottern själv. jag blev så glad när jag såg att de flyttat hennes enda träning till en dag då sonen har träning, ja självklart så börjar den ena när den andre slutar och jag får ägna kvällen åt att köra barn. De flesta övningarna i boken går att göra hemma, bara konditionsövningarna som jag behöver gymmet för eftersom jag vill cykla istället för att springa.
    Kan tillägga att jag har en man som kommer och går som katten pg av sitt jobb. Jag är ofta ensam med barnen och måste planera utifrån att han kommer hem sent eller inte alls.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-27 23:35:57 följande:
    Kan väl tillägga att jag är väldigt missnöjd med mage, rumpa o lår... Det är mina problemområden och min "akilleshäl"..
    Men du har ju en jättefin kropp och är inte alls tjock! Var stolt över dig själv som du är!

Jag blev nästan sugen på att ta bilder på mig och lägga in. Jag ser mig inte som tjock, men skulle jag sätta på mig liknande trosor som du har, så skulle all lös hud hänga över...jättesexigt! Fast jag har fött två barn och det får gärna synas på min kropp och jag skäms vare sig för den lösa huden eller för alla bristningar jag har...ser ut som en tiger både här och där. Visst jag vill gå ner lite, men mest för att mina kläder ska sitta bättre, jag vill inte tvingas köpa en helt ny garderob.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!