Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Idag skulle jag visst må bra av träningen igår och i förrgår och njuta av det...ja jag försöker så gott jag kan att njuta av träningsvärken from hell.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-03 20:05:59 följande:

Då har du gjort rätt! Nästa gång känns det kanske mindre... Skön känsla men ibland kan det bli too mutcho... Hoppas det känns mer lagom imorgon! En liten lättare träningstur för att få lite genomblödning kan vara bra *tipsar* Om du kan gå öht. Vet att det mildrade mina ömma ben efter göteborgsvarvet.

Jag får se hur det känns imorgon, om jag ska följa programmet så ska jag träna igen. Det känns mest i benen idag som jag tränade i måndags, igår var det armar, rygg och axlar. 

Träningsvärken blev ju inte lättare för att jag tillbringat dagen i soffan tillsammans med sonen. Det fick bli vab idag eftersom han var sliten även i morse, det var en ordentlig smäll han fick i pannan. Jag förstår inte hur skolsköterskan tänkte när hon ringde mig och berättade vad som hänt. Hon sa att han var okej men att han skulle få en ordentlig bula...hon ville att jag skulle veta det. Jag tycker inte att en elvaåring ska vara ensam efter en sådan ordentlig smäll som det måste ha varit. Som tur var så var det bestämt att sonen skulle med en kompis hem vars mamma var hemma. Jag fick en chock när sonen kom hem och jag fick se bulan. Hade jag fattat när skolsköterskan ringde att han slagit sig så ordentligt så hade jag åkte hem direkt. 
  • Wilowa
    Gringo skrev 2012-10-03 21:16:15 följande:
    När blir man träningsnörd? Hur mycket måste man träna då?

Det är väl helt upp till var och en att avgöra när man platsar som träningsnörd.
  • Wilowa

Gud vilken dag! Det är först nu som jag fått en minut över åt mig själv...alltså ingen träning för mig idag. Jag åt nyss middag så nu är ingen bra tid heller. Jaja, i helgen ska jag iväg och bo på spa med min mamma så det går nog ingen nöd på mig.

• Wilowa

Cirka åttio mils bilkörning har satt sina spår...var som ett kylskåp på yogan idag.

• Wilowa

Den här veckan hade jag tänkt börja om på programmet jag började på förra veckan eftersom jag var bortrest i helgen och därför inte hann med det som jag tänkt. Fast jag vet inte vad det är med mig, jag är som en urvriden disktrasa. Jag avvaktar några dagar och ser vad det blir av detta innan ajg börjar träna igen.

• Wilowa

Mina veckor har för många dagar med för få timmar per dag. Drunknar i alla "måsten" här och där, jag räknade ut att bara nu i höst har det varit 6 föräldramöten och ett årsmöte plus föräldramötet på jobbet. Fast det är ju bra att barnen är aktiva och tränar, synd bara att tiden och orken inte räcker till min träning...ge mig fler timmar per dygn!

• Wilowa

Lycka till imorgon MissKaos! Bra att du är nervös, det hör till, men jag tror inte att du har nåt att vara nervös över egentligen!

• Wilowa

4 km på 1 timme och 27 minuter låter inte så imponerande va? Fast lägg till ett fjäll, en trollskog, två barn och en make så blir det lite bättre...så skön promenad med en utsikt som man kan leva länge på. Dessutom är det lite, lite snö på marken här så man få en känsla av vad som komma skall. Solig

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-13 16:55:11 följande:
    Halvmarathon idag 1h52min. Väntar på resultatlistorna för att få exakt tid-
    Med tanke på förkylningen nöjd med tiden. Tog det extremt lugnt första halvan, vågade inte trycka på. Andra ökade jag på och i mål kan jag väl tänka att jag kunde dragit på lite mer efter första 5km. Inget pers, men med den motvinden som amundsön (ute vid havet) bjöd på och förkylning så är jag nöjd och glad! Dessutom har jag inte kört distansträning organiserat sedan pre gbgvarvet så jag är nöjd
    Bra jobbat! Du tog dig runt på en halvmara på ungefär samma tid som vi tog oss runt fyra kilometer.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!