Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Så körde vi 11.3 
    AMReps in 5 mins: Squat Clean, 25 kg | 21 reps Jerk, 25 kg | 21 reps

• Margaux

Ja man ska ha respekt för lyften helt klart! Tur att det gick bra med dig. 85 är rätt tungt faktiskt.....

• Margaux

Jag var online hela föräldraledigheten, men det var mest i starten som jag fick endel jobb. Det går till sig det där...
    Jag hade hursomhelst full lön så tyckte det kändes helt ok att skicka endel mail vidare och ibland svara.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-10 15:14:30 följande:
    Haha ja då är det ju svårt att säga nej känns det som. Jag har 10% föräldralön, hur hittar man någon som betalar 100%? Ligger med ägaren?
    haha... kan man kanske tro... Nej, jag är väl bara så oersättlig?
    I Norgen så väljer man 100% eller 80% beroende på hur länge man vill vara ledig. Om man väljer 100% kan man ändå vara ledig lika länge men då "obetald" man tjänar på det... 100% är upp till en viss gräns, som jag ligger en god bit över men jag har en privat arbetsgivare som var schysst...
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-10 15:28:14 följande:
    Att vi släppte dealen med Volvo och Norges olja alltså, jag kan inte förstå! Eller att dom överhuvudtaget fick bli självständiga..
    hehehehe... Lätt att vara efterklok va?? Men det är väl egentligen plats till fler svenskar här (det är mest syrier och afrikaner som inte är så jätte välkomna...) om du är sugen på att flytta......
  • Margaux
    Wilowa skrev 2016-05-12 09:39:43 följande:

Igår var jag på mitt första jympapass och det funkade riktigt bra. Det känns bra idag med, så det blir snart ett till. Styrka tränar jag än så länge hemma och då mest med fokus på höfter och rygg.

Härligt att komma igång igen va?
  • Margaux

57. Missade lunchwoden och bestämde mig för att göra den själv senare på eftermiddagen. Gick väl sådär, inte riktigt skalerat kanske....

A. Sumo dead-lift rubber band
    2-2-2-2-2-2-2 60-90kg

B. Metcon 5 RFT
    5 Snatch 25kg
    10 burpees
    15 push press

Höll på att dö, särskilt på push-press efter ett par gånger. Bröt efter 3 varv och 15(!) min. Sjukt länge för få repetitioner....

• Margaux

58.

Cardio Puls på Sats 30 min

500m rodd 2,01 min. Nästa gång ska det jädrarimej bli under 2.

5 rounds for time
    Vup situps
    KB swing 16 kg
    10 min blankt.

• Margaux

59. Crosstraining på Sats. Bra pass och väldans jobbigt! I morgon är det 17mai och firande hela dagen så då blir det inget gym.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!