Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

K grrl skrev 2016-05-15 14:57:46 följande:

Jag gör årets 70:e pass ikväll! Har tagit ett PR i hip thrusts (mot bänk), 130 x 5. Nytt program och börjar med militärpress - har inte gjort dem sedan jag fick skulderbladsskadan för ett år sedan, så himla kul!

I övrigt rullar det på alltmest. Fick beröm för mitt djup i frontböj häromdagen.

Vad är militärpress?
  • Margaux

Idag blev det ett pt pass med mig och en tjej till. Träning ute med styrketräning med chin ups, dips och handstående. Och något som jag antar liknar skin the cat.....

• Margaux

På tal om mat och ev viktminskning eller deffing så ser det lite avlägset ut här i huset.... Idag har jag ätit nästan en halv så där härligt seg, kylskåpskall kladdkaka med massa Lindt 70% hackad i..... Sjukt gott. har nästan lust att gå och ta en bit till......

• Margaux

61.
    Emom 20 min
    3 power clean 25kg
    1 power snatch

10 min amrap
    10 power clean
    15 burpees
    20 wall balls
    3 varv minus 5 wallballs. Sjukt jobbigt!

• Margaux

61.
    Nytt PR på 500m rodd. 1.51
    Jag höll på att få kramp efter.... Intressant att tänka på att romaskinen kan knäcka mig på 2 min.....

Front squats
    10*25
    5*35
    5*45
    2*50
    2*50
    2*50

Chin ups 3*3 full extension
    Ring dips 2*3

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-05-22 13:41:02 följande:

Pass 55

Böj 120 gick bra 130 orkade jag inte idag så jag vände på halva vägen typ.

Sen Miller time, tio varv:

3 Clean&jerk (squat) RX 102,5 kg men det är helt galet tungt jag körde 65 kg.

4 boxjump 70 cm

Tung fi fan ????

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Lät tuff....
    Snosade på en wod från Swedishcrossfit idag men orkade inte tanken på den. Har ett hatälsk förhållande till rodd och Wall balls. Kolla in denna:
    750m rodd
    30 WB
    500m
    40 WB
    250m
    50 WB

For time

En dag ska jag ta den. Och kommer ligga som en darrig blöt fläck efteråt....
  • Margaux

Hur lång är du och vad väger du?
    Jag har klättrat upp ett kilo igen men misstänker att det faktiskt är muskler. Har i alla fall inte lagt på mig på magen och det är där det hamnar på mig. Sugen på att göra en till body-Scan men nu har jag ingen pt med sån maskin och betala 500 spänn tror jag inte jag vill....

• Margaux

Jag tycker inte att det verkar vara så hög skaderate i crossfit men om man ska upp på elitnivå så tror jag det sliter rejält på kroppen. Men det gäller väl all idrott... Dvs man blir väldigt fit men blir rätt skröplig som gammal....

• Margaux

Jag är på konferens i Lofoten och har sett lite av naturen på två joggingturer.

I går blev det 7 km och i dag 5. Fint här uppe!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!