Fitness for life skrev 2013-12-26 20:24:24 följande:
Vill gärna ha lite feedback på ett träningsprogram som jag knåpat ihop....om ni har nått ni tycker behöver ändras eller andra tips säg gärna till!
www.tränahemma.org för att se videos på hur övningarna ska utföras!
Mage: Plankan 3x1 minut (ökafrån knä till tå), Rushian twist 3x10 /sida
Rygg: Marklyft 3x8st, Bird-dog 3x8 st
Ben/Rumpa: Utfall 3x10st /ben, Rumpa liggande 3x8 st
Bröstövningar: Armhävning på knä 3x8 st, Hantelpress 3x8 st
Axelövningar: Axelpress 3x10 st
Tricepsövningar: Tricepsextentions 3x8 st
Bicepsövningar: Skivstångscurl Tänkte köra detta 3 dagar i veckan hemma nu till i feb då jag ska köra med PT som en boost. Hur gör ni andra med maten? Kolhydrater? Inga kolhydrater? Frukt osv. Berätta hur ni äter.
Det jag har hemma och gillar att köra är:
Ett hjul att träna magen med (igen sån här manick med inbyggd broms utan bara stå på knä och rulla ut med ett vanligt hjul med handtag)
En sån här stång man sätter fast i dörrposten för att köra chins med, när man kan för många har jag tagit ett vanligt bälte jag inte är rädd om och fäst lite extravikter i.
Triceps kör jag gärna mellan två stolar/soffan. Händerna på den ena, fötterna på den andra och så upp och ner. Jag gillar överlag att jobba med egna vikten hemma, tycker det är enklare än att börja skruva om vikter på hantlarna.
När det gäller mat äter jag kolhydrater för jag tycker det är sjukt tråkigt att springa och köra hårt utan kolhydrater i kroppen. Däremot äter jag inte jättemycket, har jag t ex tränat på fm är det inte säkert jag äter mer kolhydrater den dagen. Men att helt utesluta kolhydrater passar inte mig. Frukt gillar jag också, äter ofta kvarg och frukt på kvällen.