Inlägg från: Illusion |Visa alla inlägg
  • Illusion

Träningsnördar - här samlas vi!

Dags att köra ett nytt pass! Känns motigt, men ska likväl genomföras.

• Illusion
    Scratchy skrev 2014-08-04 10:49:55 följande:
    Poolhäng utan att bjuda mig? WTH?
    Du får pallra dig till Sthlm ju! ;) Hur går det med träningen, visst hade du biffat till dig enligt din egen utsago?
  • Illusion
    MissKaos skrev 2014-08-02 10:40:12 följande:

Körde 3×5×100meter igår. Maxade bara. Kändes bra! Gött driv och klipp i steget men det klart det är korta korta intetvaller. Kul pass!

Peppar på gymmet meb maken städar nu o då känner jag mig osoledarisk såklart

En tidigare graviditet berättigar allt. Skämtåsido. 

Lät som ett bra träningspass!
  • Illusion
    MissKaos skrev 2014-07-29 20:25:14 följande:

8km löpta i berg med tejpade fötter. Känns bra men tunga ben pga styrketräning igår.

fick föresten en lektion av en anubbe i gymmet hut jag borde träna. Oh well. Han var snygg, men hade varit snyggare tyst om vi säger så...

Glädjande nog kommer jag i en favvokjol igen. Före sommaren(slutet av maj tror jag) fattades minst 2-3cm för att ens knäppa. Sitter inte perfekt men det går! -0,00 kg så ngt händer uppenbarligen av styrkan jag kör.

Varför får inte jag privata lektioner av snygga snubbar?  
  • Illusion

Misskaos, "skämtet" syftade mannens ej tidsbundna skyldighet mot den kvinnan han har skaffat barn med. Därmed kan du utan dåligt samvete träna medan han städar hemmet.

Ganska mycket fettklump numera själv. Måste deffa som fan.

• Illusion
    lille Birger skrev 2014-08-08 11:09:00 följande:
    Är det string som gäller, eller kör du någon annan modell på dina träningstrosor?
    Scratchy skrev 2014-08-08 10:41:32 följande:
    Man kan inte göra kettelbells-träning med hantlar av flera skäl. Det speciella med kettelbell är att den förskjuter tyngdpunkten till sidan om handen/armen, vilket leder till att kroppen måste kompensera och det ger bålstabilitet och tränar många muskler man inte kommer åt annars. Dessutom kan man inte svinga en hantel på samma sätt.

Hoppas det gav lite klarhet. smile1.gif
    Ja, jag ser skillnaden just i svingmomenten. Tack. Men tycker bara att det är lite konstigt att döpa träningsformen efter kettlebellredskapen endast pga det. Att pressa ett par hantlar kan ju ge lite annan effekt än att pressa en skivstång, men det gör ju inte att de två övningarna brukar läggar i olika kategorier av träning. En styrkelyftare tränar ju styrkelyft även om han använder ett par hantlar ist för skivstången.

På det stora hela tycker jag att det görs lite för mycket uppdelningar av träningen. Folk verkar vilja komma på nya namn på träningsformer hela tiden.Om jag fick välja mellan att bara träna med skivstång eller bara med kettlebells hade jag dock valt skivstången. Tycker spontant att det verkar som man kan göra mer med den än med kettlebells.

De riktigt manliga killarna slänger väl upp en halvnaken kvinna på axeln och tränar med antar jag

Lämna tråden. Tack. Din språk vad avser bilder och text är så kvinnoförtryckande att det är äckligt. 
  • Illusion
    elizabeth79 skrev 2014-08-08 15:00:39 följande:
    Nu vem jag inte riktigt vad du tycker förtryckande med hans bilder, men själv har du ju en halvnaken kvinna på presbild så nakenheten (eller snarare halvnakenheten) kan du ju inte kritisera.

Snygga rumpor, Birger!
    Visste att det skulle komma upp, men det är enkelt att kontra. {#emotions_dlg.flower}

Nej, det är inte förtryckande med bilder på kvinnor (nakna, halvnakna, påklädda etc.), utan vad som blir förtryckande ligger snarare i
    hur det görs. Med ditt resonemang skulle det vara förtryckande att ha bilder på exempelvis nakna kvinnor. 

Nyans i diskussioner, det är det enda jag "kräver". 
  • Illusion
    lille Birger skrev 2014-08-08 19:01:26 följande:
    Det är precis därför jag är lite kritisk till att beskriva själva träningsformen med uttrycket "kettlebells".

Säger man däremot att "Jag tränar styrketräning där jag bland annat använder ganska mycket kettlebells." är det ju dock en annan sak. Men nog om det nu, folk får kalla sin träning vad de vill, illusion får leka vit förtryckt kvinna och det är inte så mycket vi kan göra åt det!
    Du ska fan inte fråga mig vad jag tränar i. Om jag tränar i string eller vanliga trosor. Är det svårt att förstå? 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!