Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Förkyld och inte tränat sen i lördags.... Mutter!

• Margaux

Jag blev ganska utslagen av min förkylning(sätter sig alltid i lungorna på mig). Provade att träna i fredags med pt och han tog nästan livet av mig. Cirkelträning med knäböj och stång(10), armgång runt halva buren, lyfta 20 kg sandsäck upp på axeln(10), situps(15), armgång tillbaka *5. Med uppvärmning och fem vändor så tid det 30min. Hade seriösa andningssvårigheter efter så efter det blev det ett par dagis vila.

Idag tränade jag igen, liknande upplägg med lite modifikation på övningarna. Bättre! Börjar bli bra på handstående! Kul när det går framåt!

• Margaux
    Wilowa skrev 2015-07-08 21:18:20 följande:
    Du reagerar inte på gräspollen då?
    Kan vara.... Har inte haft så stora problem tidigare men borde kanske prova några antihistaminer. Men jag blir alltid dålig i lungorna när jag blir förkyld, sätter sig direkt där! Men träning ska ju vara bra för det säger dom.
    Idag hade jag 30 min med pt. 500 m rodd. Plankan med axelvridning som uppvärmning. Handstående.
    Chin-up med hantel från golv*10, 4* Box jump, kasta medicinboll*10, bulgariskt utfall *10. Hann 9 varv på 15 min och blev pretty much död! Love him!
  • Margaux
    K grrl skrev 2015-07-08 23:40:04 följande:

Mina nackproblem berodde på gammal skulderbladsskada. Rehabar överkroppen nu, tränar underkropp som vanligt.

Min kiropraktor och pt har gjort min axel som ny.... Helt underbart att inte ha ont!!
    Krya på dig!
  • Margaux

Är det någon här som håller på med CrossFit?
    Jag tränar nu nästan bara crossfit baserad träning och det är ju hur kul som helst. Skulle vilka gå till en "riktig" box och prova.
    Gjorde mitt tredje pass för denna vecka idag och jag misstänker att det blir smärtsamt i morgon. Återseende med min kompis push-ups med "hjul". Vad man nu kallar det?

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-07-16 23:14:26 följande:
    Japp, jag gör det. Det gör väl alla iofs, Crossfit har ju snott allt och blandar allt och kallar det för sitt. Jag har dock slutat på mitt vanliga gym och går enbart på en "box" nu. Inga discograbbar, inga speglar och ingen bänkpress med tio tonåringar runt. Så grymt skönt.

Jag går några ggr i veckan på coachade pass och det är skitkul och nivån på galenskapen vet ibland inga gränser. Jag blandar med löpning och vanlig styrketräning, det blir en bra mix.
    Jag går på Crosstraining/NMC samt tränar med pt en dag i veckan men tänker att det blir både billigare och säkert mer stimulerande i "riktig" miljö. Sen betalar jag väldigt lite för mitt medlemskap på Sats/Elexia så jag kan behålla det för att gå på "tjejpass" med barnvakts möjligheter på lördagar/ söndagar....
    Ser att man kan prova gratis... Ska göra det efter semestern!
  • Margaux

Man bör inte äta för mycket soyaprodukter och absolut inte som man då det innehåller ämnen som i kroppen fungerar som östrogen. Jag ger absolut under inga omständigheter soya till barn! Det är dessutom hårt besprutat om man inte hittar ekologiskt och det är jättesvårt....

• Margaux

Efter en rätt lat semester med bara en runda på 7 km och en 5 kms runda med hinderbana i mitten(sjukt kul förresten) var det skönt att komma på gymmet och bli runtpiskad lite. Idag var det Crosstraining och det var mycket värre än vanligt. 8 stationer med 90 sek på var och 30 sek vila. 90 sek är låååååång tid. Sjukt sliten nu.

Krya på dis Studentpappa. Segt på sommaren att vara sjuk!

• Margaux

Så happy! "Mitt" gym har fått ny cage med 6m monkey bars etc. Här ska det klättras.....

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-08-06 06:48:10 följande:
    Kör du armgång på det? Eller vad klättrar du på?
    Ja just det..... Nu har jag snart pt timme. Lovar att han kommer tvinga upp mig där igen. Måste bara köpa flytande kalk för det gjorde rätt ont i händerna. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!