Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2015-09-17 22:42:48 följande:

Nu har inte det här med träning att göra, men om man ska fria, köpa ring innan eller fråga först och hon får välja ring själv? Att hon säger nej är inget alternativ

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Vet du vilken typ av ring hon vill ha? Då tycker jag du kan köpa.... Annars bör ni gå och se tillsammans!
  • Margaux

Vår son var 1,5 när vi gifte oss och han höll handen till sin kusin! Under akten satt han på pappas arm. Det bar ju inte helt tänkt men rätt gulligt!

• Margaux

Jag fick förövrigt en enstensring till morgongåva! Jag har en smal diamantring som förlovningsring och en helt slät, smal vigselring. Enstensringen hamnade i mellan! Fördelen är att när vi reser behöver jag inte lämna vigselringen hemma. Den är lite stöldbegärlig!

Om du känner din fästmö bra så vet du säkert vad hon önskar sig, om inte titta på lite olika ringar på nätet tillsammans så kan du överraska med en liten ask en dag....

• Margaux

Jag har varit lite dålig på att skriva i det sista. Har varit en vecka i London och det var minimalt med träning och maximalt med mat...
    Igår tränade jag med pt.
    Uppvärmning 500m rodd. Squats, leg svings, armswings.
    Armhävningar med ab-roll*3
    Handstand push-up*3
    Deadlift 40kg
    100m rodd
    Amrap 15min, blev 12 varv

Totalt 30 min.

Idag har jag joggat 3km, pull-ups, träning med kettlebell på box och gått monkey-bars. Nu klarar jag hela sträckan och det är fett! Sjukt nöjd med att se framgång.

• Margaux

Jag tränar 5 dagar i veckan nu. Stort sett crossfit med pt. Crosstraining på Sats och NMC på Elixia.
    Jag märker stor framgång både på kondis, styrka och kropp och det är ju motiverande...
    Är det någon av er som har åsikter om träning under ketos? Dvs att utesluta kolhydrater för att inte kunna tillgodogöra sig fett i maten och på så sätt bränna fettreserver? Jag har alltid varit relativt smal men har efter graviditeter lite hull på (bara) magen. Tänkte ta död på det.... Funka eller dum Quick fix?

• Margaux
    K grrl skrev 2015-10-05 15:33:58 följande:
    Det beror på vilket mål du har. Generellt skulle jag vilja påstå att om man är smal men känner sig för stor på något ställe har man för lite muskelmassa och då är svaret att bygga, inte att försöka gå ner i vikt.  Och kolhydrater (eller rättare sagt insulin) är anabolt, det vill säga stimulerar muskeltillväxten.
    Jag vill egentligen bara bli mera deffad. Jag har fått bra skuldror, bra lår, rumpan klättrar uppåt etc. Jag ser eg rätt bra ut men jag är oproportionerligt "tjock" på magen. Jag har liten byst också så det känns sådär att ha polstring på magen om allt annat är utan.
    Fattar ju att det går till sig med ett halvår till med samma träning men ville mest skynda på det lite.....
  • Margaux
    K grrl skrev 2015-10-05 17:57:22 följande:
    Det enda sättet att göra det på är att gå ner i vikt, och det åstadkoms med ett kaloriunderskott (gäller även ketogena dieter).
    Hur många kalorier bör jag lägga mig på? Tränar som sagt 5 ggr per vecka både styrka och kondis och flänger efter två barn... Annars har jag kontorsjobb. Mitten på 30 åren och ca 65 kg på 179cm. Tack för hjälpen.....
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2015-10-05 19:53:28 följande:
    Slösa inte bort dina gains på att banta nu när det är vinter, du har väl dunjacka ändå i Norge? Cool

Nej men seriöst om du räknar med att nå ditt mål inom 6 mån med din nuvarande träning så banta inte bort dina styrkeökningar. Man ska skynda långsamt och du har ju hittat ett sätt som fungerar.
    Ska på semester vettu....
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2015-10-05 20:03:41 följande:
    Du är ju ändå redan gift och får ligga ändå Solig
    Hahaha... Ja det är sant! Han är happy med ny träningsregim....
  • Margaux

Ok då...
    Gjorde en body scan idag och har gått upp i vikt i muskler och tappat rätt bra med fett. Så jag får skynda långsamt. Min pt var särskilt imponerad att jag tappat 10cm2 men fett runt inre organ något som tydligen är rätt mycket. Så träningen och kosten funkar!
    Totalt upp ett kg till 65.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!