Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Studentpappa skrev 2016-07-01 20:02:05 följande:
    Grymt! Jag är glad att jag snart (hoppas jag) gör pistols utan hjälp. Igår bodde vi på hotell vid Stureplan i sthlm och ikväll kör dottern och jag tält i regnet, livet är fullt av kontraster

Blev ingen träning idag heller, fy på mig!
    Kontraster är bra!!!

Jag borde egentligen jobba med det som jag inte kan så bra... Typ överkropp. är oproportioneligt stark i bena... Men klart det är kul att kunna stila med pistols med en KB på bröstet.... 
    Om jag orkar träna i morgon(har druckit lite vin idag..) så ska jag (igen) köra strict press och massa pullups. En vacker dag borde poletten trilla ned...
  • Margaux

Låter helt fantastiskt att springa i fjällen....

Jag har astma och har haft en liten envis förkylning. Har märkt att jag efter riktigt tuffa pass är lila om läpparna... Funderade på om det inte var så himla bra... Men jag upplever inte andnöd eller att jag blir stressad av andningen. Men vet att lungvolymen inte är den bästa ens när jag är helt frisk.

Idag var jag på Crosstraining och det var inte jobbigt alls. Eller jo, att stå på händerna i 45sek var tungt men inget annat. En helg med vila var kanske bra?
    Min crossfit Box har tagit bort lunch passen under semestern så nu blir det mest sats och Elixia.

• Margaux
    K grrl skrev 2016-07-04 19:56:04 följande:

Jag har legat lite halvlågt med träningen, har haft utomlandssemester, sjukt mycket på jobbet och lider fortfarande av sviter (hosta och astma) från en bronkit jag drog på mig i slutet av maj. Det går tungt att träna när lungorna inte fungerar som de ska. Goblet squats 37,5 kg x 12 är en mardrömsövning, det går åt så jäkla mycket syre. I frontböj börjar jag äntligen komma tillbaka (55 x 10) efter att ha backat ordentligt.

Har faktiskt testat fjällöpning vilket jag tyckte var skitkul, skulle kunna vara något jag kan tänka mig att komplettera styrketräningen med.

Hej! Varför gör du så många reps? Gör du alla i serie?
    Jag tog Pr idag i frontböj men det är ju en repetition. Jag gjorde serie med 10*25, 10*35, 5*40, 5*45, 3*50, 1*55, 1 *57,5
    10 reps hade jag max orkat 45 kg tror jag..... 
  • Margaux

Jag hade lite expressträning på väg hem från jobbet:
    1000m rodd 4,18min

front squats som beskrivet ovan.

Strict ring dips 1*5

Strict press 5*25, 3*25, 3*25, 3*25, 3*25

• Margaux

Enligt artikeln som du länkade till Studentpappa, verkade det inte så bra att träna till failure...

• Margaux

Jag har varit på ett mördarpass idag på kvällen. WOD´en var:

A. 5*20m Suitcase carry (50,60,70,80,90kg)

B. EMOM 15min altering between:
    5 KB pushpress 2*8kg
    5 Manmaker

20m KB Lounges (16kg)

5 pull ups/5toes to bar.
    Jag är mycket stolt så jag klarade alla pull-ups efter att efter varv 1, skalerat ned till 4. Sjukt nöjd med mig själv att orka hela.

C. cash out: 5*20 Landmines (20kg)

Massa övningar som jag inte har gjort förr. Det var en annan tränare och det var kul även om jag nästan avled sista varvet på EMOM. 

• Margaux
    elwirase skrev 2016-07-07 03:33:40 följande:
    Bra jobbat! Med eller utan band?
    www.elwira.se - Allt om Träning, Viktminskning och Hälsa
    Utan. Vi använder inte det inom crossfit vad jag vet. Men dessa var ju inte obrutna utan 5*4. Sista två varv var det 2+2.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-07-07 09:44:23 följande:
    Vi kör med gummiband för de som inte orkar utan, börja med ett starkare för att successivt arbeta mot att klara sig utan.  
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Vi jobbar negativt eller hopp-upp och långsamt ned. Han som driver boxen är väldigt fokuserad på funktionell träning och jobbar man med gummiband bygger man inte nog styrka i botten.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-07-08 21:19:10 följande:

Pass 74

Skin the cat 5-10 min
    Strikta pullups 8+7 var lätt ikväll så nu blir det extra vikt framöver.
    Strikt press 5-4-4-2 @50 kg Inte riktigt framme trodde det skulle gå ikväll men var inte ens nära 15 reps i två set.
    V-outs 5x4
    press outs 5x4 båda i ringar, har finns det en klar förbättringspotential...
    Böj 6+9 @ 90kg (10 RM från förra testen) Hade tänkt 8+7 men kände mig trött efter första 6:an, tränade med dottern ikväll och då är det smurfarna i stereon. Bytte till Accept-Balls to the wall och körde en 9:a  enkelt, musik gör mycket ibland Så hädanefter kör jag på 95 kg.
    Plankan 30/30s x 10

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Smurfarna....! Fniss! Du verkar sjukt sympatisk by the way! Jag startade semester ikväll!
    I morgon ska jag på wod på Crossfit Karlstad! Ser fram mot det!

Idag eller igår eller var man ska säga var jag på Crosstraining med samma coach som på onsdag. Fick rätt feta blåmärken av all KB pushpress så nu får jag nog skaffa några sweat bands eller så...
    Idag var det 10 stationer 40sek*3 med weighted pistols, dips, rodd, släde etc. Skönt pass.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!