Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag var på Crossfit Karlstad igår och det serverades en rätt maffig(ev jävlig) amrap på 40 min. Har aldrig gjort så lång amrap tidigare och gillade det verkligen inte. Rounds for time är mer min grej...
    10 step ups
    10 smala pushups bröstet i golvet
    10 Wall balls
    20 KB russian 16kg
    20 butterfly situps

Det blev 12+25

Inte kul. Bara jobbigt!

• Margaux

Började undra om alla tagit semester från träningen....

Fortfarande sjuk @Studentpappa?

Jag har varit i Sverige några veckor och det har varit både löpträning och styrka med kroppsmotstånd. Pull-ups, handstående, push-ups etc.

Gjorde 300 air-squats på tid häromdagen och det tog 8,5 minut. Rätt stel dagen efter....

Idag har jag varit på sats och körde front squats, strict press och lite annat innan jag drog igång en AMRAP 15 med 
    15 KBS 16kg
    12 box jumps
    10 butterfly sit ups.
    Hann med 7 varv.
    Satte personligt rekord med 60 kg i frontböj. I morgon börjar jag jobba!! Ska bli helt ok!

• Margaux

Jag var på wod igår och det var grymt. Superkul pass.

1-1-1 shoulder press 30kg
    3-3-3 push press 32,35,35
    5-5-5 push jerk 355,35,30(svajig så gick ned i vikt)

Crossfit games 11.2 15min amrap
    9 dead lift 45kg
    12 push ups
    15 box jumps
    6 varv plus 16 rep.

Något stel idag kan man säga. Jobbar vidare med strict press för att komma upp lite i vikt. 

• Margaux

är det bara vi här eller Studentpappa?

Jag var på Sats söndag och körde mycket överkropp(strict press, push press balansövningar med KB uppåt som jag inte vet vad det heter) och en amrap med 10 DL 60kg, 3 pull ups, 10 burpees. 12 min 4 varv.

Måndag var det Crosstraining, med mycket boxning.

Onsdag var jag på WOD och det var väldigt bra men idag är jag helt knäckt och "Hej Linnex!" 
    Cash in:
    20 Pistols
    400m run

2 rounds:
    20 KB 16 kg
    20 Toes to bar(knees to elbow)
    20 Box jumps
    20 Ball slam
    20 Wall ball

Cash out:
    20 pistols
    400m run

Jag bommade på ett hopp och skadade knät på lådan. Ajajaj. Men hade nog tur att jag inte tog smalbenet. Det hade varit värre! Idag protesterar låren våldsamt och jag fick ställa in träningen. Hej igen Linnex. Min bästa vän. Jag luktar kamfer.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-08-11 21:15:56 följande:
    Ja lådan är farlig! Vi hade en som fick sy fem-sex stygn på smalbenet efter att ha missat lådan!
    Jag har aldrig förstått att man "kan" bomma innan. Men det var tom svårt att jogga efter 20 pistols så att hoppa var lite överkurs utan stålkoncentration. 
  • Margaux

Jag glömde skriva styrkedelen från igår.
    Vi gjorde back squats och det har jag inte gjort alls innan. 
    vi hade set på 10-8-6-4-2-1-1-1 och jag började allt för lätt. Stannade på 65kg men kunde nog lätt ta 70kg. Konstigt att vi aldrig kör back squats. Ska lägga in det själv i mina träningar.

Gött att formen känns bra. 170kg är väldigt tungt. Jag har inte tagit mig över 100 som är mitt pb. så jag antar att alla hade rätt i att nå 110-120 kräver mycket jobb. Jag väger 65 så jag tycker att 120 borde vara uppnåeligt. 

• Margaux

Igår körde jag ett pass med samma tränare som onsdagen. Det var dock på Elixia och en crosstraining timme. Bla Monkeybars, ab-wheel, dips, KBS, släde etc. Jag droppade träningen idag pga både lite bakfylla och väldig träningsvärk. Fattar att restitutionen inte är den bästa om man pöser på med vin.. men ändå förvånad att det går så trögt. 

• Margaux

Ja det låter väldigt märkligt, front är väl ofta favoriserat av många inom crossfit. I den programmering jag köper är det väldigt mycket back och hittills ingen front och det är nog också ovanligt. Allt är dock väldigt uppstyrt i perioder så jag antar det kommer en period med fokus på front också.

Jag såg en bild på mig själv i linne igår från passet och det syns rätt tydligt att det varit mycket pullups och överkropp en längre tid. Börjar få bra med kött på ryggen. Fixade hela pegboarden igår också! Trodde jag inte

Bild kanske?
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-08-26 21:31:38 följande:
    Gett upp?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Nä... Inte gett upp. Varit på mediadetox kan man väl säga. Så var det så sjukt dött här i tråden... Men nu verkar det vara liv i luckan.

Jag gjorde kipping pull-ups idag för första gången och har flått händerna. Själva pull-upsen gick ju rätt bra. Med moment fick jag in ett par på rad men med en metcon med wall-balls och Toes to bar efter så blev det inget kvar av trampdynorna.
    Huskur?

Har handskar som jag aldrig provat och heller inte behövt men nu är det tydligen dags.
    Jag har gått upp 4kg över sommaren. I muskler. Bliv lite förvånad över detta. Måste nästan dubbelkolla på vågen som står på ena Elixia, den har jag vägt mig på tidigare. Från 64 till 68. Osäker på hur jag ställer mig till detta.
  • Margaux

Krya på dig Studentpappa! Ryggskott är skit!
    Min axel är frisk! Härliga känsla...

Vill tipsa om min typ favorit metcon i det sista:
    5 rounds for time:
    3 hang power clean
    3 push jerk/split jerk
    3 front squats

Typ Max Max 5 min. Jag har kommit ned på 4,30 med 30kg. Då är jag döööööööd. Kanske ska prova 35kg snart.
    Fast and furious.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!